اپل قصد دارد سرویس استریم موسیقی Tidal را خریداری کند

اپل به دنبال تقویت سرویس اپل موزیک خود، گفته می‎شود که قصد دارد به منظور خرید سرویس استریم موسیقی  Tidal با رپر معروف Jay Z صاحب این سرویس، مذاکره کند. این گفتگوها بدون قول این‎که معامله‎ای صورت خواهد گرفت، ادامه می‎یابد و البته باید اشاره داشت که مدیران ارشد Tidal انکار می‎کنند که در حال […]

اپل به دنبال تقویت سرویس اپل موزیک خود، گفته می‎شود که قصد دارد به منظور خرید سرویس استریم موسیقی  Tidal با رپر معروف Jay Z صاحب این سرویس، مذاکره کند. این گفتگوها بدون قول این‎که معامله‎ای صورت خواهد گرفت، ادامه می‎یابد و البته باید اشاره داشت که مدیران ارشد Tidal انکار می‎کنند که در حال مذاکره با این غول دنیای فناوری هستند. Jay Z در ماه مارس 2015 این سرویس را به قیمت 56 میلیون دلاری خریداری کرد.

Tidal دارای 4.2 میلیون مشترک می‎باشد. کاربران این سرویس در دو دسته قرار می‎گیرند; آن‎دسته از افرادی که ماهانه 20 دلار به منظور شنیدن موسیقی با کیفیت بالا، پرداخت می‎کنند، و دسته‎ی دوم مشترکینی که ماهانه با پرداخت 10 دلار می‎توانند آهنگ‎ها را با کیفیت استاندارد گوش کنند. اوایل این ماه بود که اعلام شد که سرویس اپل موزیک دارای 15 میلیون مشترک است، افراد عادی 9.99 دلار، دانشجویان 4.99 دلار و خانواده‎های تا حداکثر 6 عضو 14.99 دلار، برای استفاده از این سرویس پرداخت می‎کنند.

اپل موزیک حاصل بزرگ‌ترین خرید تاریخ اپل بوده است. در ماه می سال 2014، اپل 3 میلیارد دلار به شرکت Beats Audio به منظور در دست گرفتن تجارت موفق هدفون‎های این شرکت و سرویس استریم موسیقی کوچکی به اسم Beats Music پرداخت کرد. در زمان آن معامله، سرویس مذکور تنها 111 هزار کاربر داشت.

انجام معامله‎ای که باعث پیوند سرویس‎های اپل موزیک و Tidal شود باعث می‎شود دوتا از چهره‎های مشهور دنیای موسیقی هیپ‎هاپ، یعنی Dr.Dre شرکت Beats و Jay Z شرکت Tidal در کنار هم قرار گیرند. شخص دوم یک مغز متفکر کامل در دنیای تجارت است که ایده‎های تازه‎ای را برای اپل به ارمغان خواهد آورد. علاوه بر این، او به منظور کمک به اپل موزیک به منظور اضافه کردن هنرمند محبوب بیشتری به کتابخا‎نه‎های هنرمندان خود، دارای ارتباط‎هایی در دنیای موسیقی است.

صحبتی در رابطه با قیمتی که این معامله برای اپل به همراه خواهد داشت نشده است. و همان‎طور که اشاره شد، تضمینی نیست که این صحبت‎ها به نتیجه‎ای برسند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال