آیا اپل برای کاهش دادن ضخامت آیفون 7، جک هدفون را حذف خواهد کرد؟

بر اساس شایعات و خبرهای منتشر شده، کمپانی اپل قصد دارد با حذف سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا از روی گوشی پرچم‌دار آینده خود یعنی آیفون 7، بدنه آن را باریک‌تر سازد. از طرفی به نظر می‌رسد این شرکت بدین منظور قصد تعویض هدفون‌های EarPods خود را داشته و در واقع با تغییرات اعمال شده بر […]

بر اساس شایعات و خبرهای منتشر شده، کمپانی اپل قصد دارد با حذف سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا از روی گوشی پرچم‌دار آینده خود یعنی آیفون 7، بدنه آن را باریک‌تر سازد. از طرفی به نظر می‌رسد این شرکت بدین منظور قصد تعویض هدفون‌های EarPods خود را داشته و در واقع با تغییرات اعمال شده بر روی آنها، کاری کند که این هدفون‌ها بتوانند از طریق درگاه لایتنینگ به گوشی متصل شوند. این منبع خبری که پیشتر با وبلاگ خبری ژاپنی Macotakara صحبت کرده بود این طور اضافه میکند که با حذف این درگاه، مهندسین و طراحان شرکت اپل قادر خواهند بود ضخامت بدنه آیفون جدید را تا میزان یک میلی‌متر کاهش دهند. البته این طور به نظر نمی‌رسد که شرکت اپل به طور جدی قصد اجرای این چنین برنامه‌ای را در سر داشته باشد.

همانطور که می‌دانید، امسال شرکت اپل مجبور شد به دلیل جای گذاری سنسورهای مربوط به فناوری لمس سه بعدی در داخل نمایشگر گوشی پرچمدار خود، ضخامت بدنه گوشی را نسبت به نسل پیشین افزایش دهد. بنابراین با توجه به این موضوع، سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا تنها عامل عدم کاهش ضخامت بدنه این گوشی نمی‌باشد. البته با این حال کمپانی اپل به دنبال به کارگیری فناوری بهتری به منظور کاهش ضخامت پنل مربوط به نمایشگر خود در نسل بعدی گوشی‌های آیفون نیز می‌باشد. از طرفی می‌بایست به این موضوع نیز اشاره کرد که تکنولوژی لمس سه بعدی فعلا در مراحل اولیه خود قرار داشته و برای پیشرفت آن هنوز وقت و زمان لازم است. علاوه بر آن اپل به جهت کاهش ضخامت گوشی آینده خود مسلما می‌بایست از ظرفیت باتری گوشی نیز بکاهد. به دنبال آن، ضخامت دیگر سخت‌افزارهای داخلی گوشی مثل ماژول دوربین نیز می‌بایست کاهش یابد.

حدس می‌زنیم که این شایعات و اطلاعات نیز همانند خیلی دیگر از این موارد در نهایت به حقیقت نپیوندند. اما با این حال در صورت درست بودن این موضوع شاهد رونمایی از باریکترین گوشی آیفون در تاریخ این کمپانی خواهیم بود. البته جالب است بدانید که شرکت اپل قبلا یک طراحی خاص از جک هدفون را پتنت کرده و به ثبت رسانده است که با در نظر گرفتن آن، این مورد خود می‌تواند یک گزینه بسیار محتمل باشد. این شرکت قبلا هدفون‌هایی با قابلیت پشتیبانی از درگاه لایتنینگ تولید کرده بود اما بر اساس خبرهای منتشر شده، انتظار می‌رود شرکت اپل در آینده‌ای نزدیک از هدفون‌های جدیدی با این قابلیت رونمایی نماید. البته انتظار می‌رود در کنار آن این کمپانی از تبدیل‌هایی به منظور اتصال جک‌های 3.5 میلی‌متری صدای معمولی هدفون‌ها به درگاه لایتنینگ گوشی آینده خود نیز رونمایی به عمل آورد.

با تمام این تفاسیر، همه این موارد تنها در حد شایعه هستند و البته امکان به حقیقت پیوستن آنها نیز وجود دارد. اما در صورت رونمایی از آیفون جدید و نبود سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا، هیچ نگران نباشید، زیرا مسلما می‌توانید با استفاده از هدفون‌های بلوتوثی و بی‌سیم، به سادگی از این گوشی جدید استفاده کنید.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال