WWDC 2016: اپل سیستم‌عامل watchOS 3.0 را برای اپل واچ معرفی کرد

سرانجام سیستم‌عامل watchOS 3.0 از راه رسید. اپل نسخه‎ی جدید سیستم‎عامل ساعت هوشمند خود را در طول اعلام نکات مهم کنفرانس توسعه‎دهندگان جهانی‎اش معرفی کرد. برجسته‎ترین قابلیت جدید این نسخه عملکرد سریع‎تر اپلیکیشن‎ها به لطف چیزی است که شروع فوری (Instant launch) نامیده می‎شود. اپل می‎گوید که اپلیکیشن‎ها به نسبت watchOS 2.0 به مقدار 7 […]

سرانجام سیستم‌عامل watchOS 3.0 از راه رسید. اپل نسخه‎ی جدید سیستم‎عامل ساعت هوشمند خود را در طول اعلام نکات مهم کنفرانس توسعه‎دهندگان جهانی‎اش معرفی کرد. برجسته‎ترین قابلیت جدید این نسخه عملکرد سریع‎تر اپلیکیشن‎ها به لطف چیزی است که شروع فوری (Instant launch) نامیده می‎شود. اپل می‎گوید که اپلیکیشن‎ها به نسبت watchOS 2.0 به مقدار 7 برابر سریع‎تر اجرا می‎شوند. علاوه بر این، اپل بخش‎های زیادی از رابط کاربری را تغییر داده تا دسترسی به اپلیکیشن‎ها و اطلاعات و اضافه کردن قابلیت نوشتن کاراکترها با انگشت شما در پاسخ به پیام‎ها، ساده‎تر باشد.

این رابط کاربری به‎روزرسانی شده شامل مرکز کنترلی می‎شود که از طریق یک سوایپ از پایین نمایشگر ساعت می‎توان به آن دسترسی داشت. دکمه‎ی کناری ساعت نیز تغییراتی داشته تا داکی از آخرین اپلیکیشن‎ها و اپلیکیشن‎های در حال اجرا در عوض منوی مخاطبین تماس را باز کند. اپل هم‎چنین یک سری واچ‎فیس جدید اضافه کرده از جمله نسخه‎ی مینی‎موس و یک مورد جدید دیگر که به شکل آشکارتری میزان پیشرفت فعالیت را نشان می‎دهد. واچ‎فیس‎ها را می‎توان با سوایپ کردن در امتداد صفحه‎ی نمایش تغییر داد. اپلیکیشن‎های یادآورها (Reminders) و دوستان را پیدا کن (Find Friends) طراحی مجددی داشته‎اند و اپلیکیشن‎های شخص ثالث هم‎چنین می‎توانند در منطقه‎ی داک اجرا شوند.

قابلیت جدید Scribble به شما اجازه می‎دهد برای تایپ کلمات روی صفحه‎ی نمایش حروفی را بکشید. این قابلیت مشابه با امکانی است که اخیرا برای اندروید ‎ویر معرفی شد.

یک گزینه‎ی امنیتی جدید به شما اجازه می‎دهد در عرض فقط چند ثانیه با نگه داشتن دکمه‎ی جانبی با اورژانس تماس بگیرید. این قابلیت از طریق اتصال تلفن همراه گوشی یا از طریق اتصال وای‎فای‎ ساعت، اگر شبکه‎ی تلفن همراهی وجود نداشته باشد، شماره‎ی اورژانس را خواهد گرفت. زمانی که تماس به پایان برسد، به صورت خودکار هشداری به لیست مخاطبین تماس در زمان‎های اضطراری ارسال می‎شود. اپل می‎گوید که این عملکرد به صورت بین‎المللی خواهد بود و به صورت خودکار شماره‎ی صحیح اورژانس را در هر کشوری که در آن هستید، خواهد گرفت.

اپل اعلام می‎کند که یکی از متداول‎ترین استفاده‎ها برای اپل‎واچ امکان دنبال کردن فعالیت‎های ورزشی و روزانه است و در پرتوی همین ادعا، این شرکت یک اپلیکیشن سلامت جدید به همین منظور ارائه داده است. این اپلیکیشن جدید به کاربران اجازه می‎دهد با یکدیگر در ارتباط باشند تا میزان فعالیت و پیشرفت هم را مشاهده کرده و پیام‎ها و میزان ضربان قلب را به سایرین ارسال کنند. دنبال‎ کردن میزان فعالیت برای کاربران معلول نیز به شکل بارزی بهبود یافته است، با هشدار‎هایی به اسم ” time to roll” (وقت چرخاندن ویلچیر فرا رسیده است) در عوض هشدارهای “وقت ایستادن” است. این ساعت به شیوه‎های مختلف قادر است که هل‎دادن ویلچیر را دنبال کرده و آن‎ها را در حلقه‎های فعالیتی، نشان دهد.

اپلیکیشن سلامت جدید دیگری به اسم Breathe به چشم می‎خورد که به منظور تشویق به تکنیک‎های آرام‎سازی و تنفس طراحی شده است. این اپلیکیشن می‎تواند بازخورد لمسی به منظور راهنمایی کاربران زمانی که چشمانشان بسته است، فراهم کند.

در رابطه با اپلیکیشن‎های شخص ثالث، اپل سرویس Apple Pay، پردازش در پس‎زمینه برای اپلیکیشن‎های دنبال‎کننده‎ی فعالیت‎های جسمانی، کنترل بومی برای تاج، API‎هایی برای کنترل اسپیکر، ویدئو و موارد متعدد دیگر را فعال می‎کند. اپل خبر می‎دهد که یک نسخه‎ی پیش‎نمایش توسعه‎دهنده از سیستم‎عامل watchOS 3 از امروز موجود خواهد بود و بعدا در ماه پائیز در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال