اپل اولین شرکت دریافت کننده تراشه‌های دو نانومتری TSMC خواهد بود

طبق گزارش‌های منتشر شده اولین تراشه های ساخته شده بر اساس فرایند دو نانومتری مربوط به شرکت TSMC به اپل تعلق خواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک منبع آگاه اعلام کرد اپل نخستین شرکتی است که به تراشه های دو نانومتری جدید TSMC دست پیدا می‌کند. به گفته این منبع […]

طبق گزارش‌های منتشر شده اولین تراشه های ساخته شده بر اساس فرایند دو نانومتری مربوط به شرکت TSMC به اپل تعلق خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک منبع آگاه اعلام کرد اپل نخستین شرکتی است که به تراشه های دو نانومتری جدید TSMC دست پیدا می‌کند. به گفته این منبع اولین مشتری استفاده از این فرایند شرکت اپل خواهد بود.

کمپانی TSMC تولید تراشه‌های دو نانومتری خود را از نیمه دوم سال ۲۰۲۵ آغاز کرده و در آن از معماری و طراحی خاصی برای این خانواده از تراشه ها استفاده خواهد کرد. با کاهش اندازه گره با توجه به اندازه ترانزیستور می‌توان ترانزیستورهای بیشتری روی یک پردازنده قرار داد که در نهایت به افزایش سرعت و بهینه‌سازی مصرف انرژی منجر خواهد شد.

اپل اکنون از تراشه‌های سه نانومتری در آیفون‌ها و مک‌های خود استفاده می‌کند. تراشه‌های A۱۷ پرو در آیفون ۱۵ پرو و تراشه‌های M3 در مک همگی از فناوری سه نانومتری پشتیبانی می‌کنند. جهش فناوری از پنج نانومتری قبلی به سه نانومتری کنونی باعث شده است تا سرعت قابل توجه با رشد ۲۰ درصدی در سی پی یو و موتور عصبی آن در آیفون و مک مشاهده شود. شرکت TSMC دو کارخانه جدید برای تولید تراش‌های دو نانومتری احداث می‌کند و قصد دارد از طریق کارخانه‌های جدید ظرفیت تولید خود را برای تامین سفارش‌های قابل توجه افزایش دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال