گزارشات: اپل در حال کار بر روی عینک واقعیت افزوده‌ای شبیه به گوگل گلس است

خبرگزاری Bloomberg در جدیدترین گزارش خود خبر از این داده که ساکنان کوپرتینو در حال کار بر روی عینک واقعیت افزوده‌ای شبیه به گوگل گلس هستند. براساس این گزارش، اپل همچنان در حال جمع‌آوری منابع برای ساخت عینک واقعیت افزوده است. نزدیک‌ترین زمانی که برای تولید محصول این شرکت پیش‌بینی می‌شود سال 2018 است به شرط […]

خبرگزاری Bloomberg در جدیدترین گزارش خود خبر از این داده که ساکنان کوپرتینو در حال کار بر روی عینک واقعیت افزوده‌ای شبیه به گوگل گلس هستند. براساس این گزارش، اپل همچنان در حال جمع‌آوری منابع برای ساخت عینک واقعیت افزوده است. نزدیک‌ترین زمانی که برای تولید محصول این شرکت پیش‌بینی می‌شود سال 2018 است به شرط اینکه تا رسیدن به این زمان تصمیم آن‌ها برای تغییر مسیر خود در این رابطه عوض نشود؛ همانند اتفاقی که برای اتوموبیل خودران این شرکت رخ داد.

دیگر همگی می‌دانند که اپل در حال کار بر روی محصولی در رابطه با واقعیت افزوده‌ است؛ مدیراجرایی این شرکت بارها اعلام کرده که واقعیت افزوده را به واقعیت مجازی ترجیح‌ می‌دهد. اپل در همین رابطه کارمندان جدیدی را استخدام کرده و حتی گفته می‌شود در بخش واقعیت مجازی نیز نفرات جدیدی را روی کار آورده است تا احتمال اینکه در زمینه‌ی واقعیت مجازی محصولی از کوپرتینویی‌ها شاهد باشیم نیز همچنان وجود داشته باشد.

اپل برای دریافت قطعات مربوط به واقعیت افزوده با برخی از تولیدکنندگان این قطعات مذاکرده کرده است. آن‌ها همچنین در شرکت‌هایی نظیر PrimeSense، Metaio و Flyby نیز متخصصانی را قرار داده‌اند تا تجربه‌ی کافی در این زمینه را کسب کنند. شرکت‌های یادشده همگی در زمینه‌های نرم‌افزار واقعیت افزوده و نقشه‌های سه‌بعدی فعالیت داشته‌اند و اپل طی سه سال گذشته آن‌ها را تحت مالکیت خود قرار داده است. هدف اپل از تولید گلس‌های واقعیت افزوده، اتصال آن‌ها به صورت بی‌سیم با آیفون‌های این شرکت خواهد بود تا اطلاعات آیفون‌ها بر روی عینک‌های اپل به نمایش درآید.

واقعیت افزوده تاکنون با موانع بسیاری روبه‌رو بوده است؛ به عنوان مثال می‌توان به گوگل گلس اشاره کرد که تجربه‌ای تلخ از واقعیت افزوده را در اختیار کاربران قرار و نشان داد که این تکنولوژی نیاز به پیشرفت بسیار بیشتری دارد. حالا مطرح‌ترین فعالیت در این زمینه را مایکروسافت با هدست 3 هزار دلاری خود موسوم به HoloLens در پیش گرفته و استارت‌آپ Magic Leap نیز به صورت مخفیانه در حال کار بر روی این فناوری است.

در حالی که اپل سخت در تلاش برای پیشرفت فناوری واقعیت افزوده است، دیگر شرکت‌ها تمرکز خود را بر روی واقعیت مجازی قرار داده‌اند. گوگل پلتفرم موسوم به Daydream را برای اندروید معرفی کرده، فیس‌بوک با هدست Oculus پا به این میدان گذاشته و سامسونگ هم واقعیت مجازی را همراه با پرچم‌داران خود عرضه می‌کند. با این حال، برنامه‌ی اپل بر روی واقعیت افزوده قرار گرفته و باید دید این شرکت چه تحولی را در این تکنولوژی ایجاد خواهد کرد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال