اپ استور اپل دستخوش تغییرات می‌شود؛ شروع تغییر از اشتراک‌ها

طی کنفرانس WWDC اپل در هفته‎ی آینده، این شرکت قرار است از یک سری تغییرات بارز رونمایی کند تا به واسطه‎ی آن نحوه‎ی تعامل توسعه‎دهندگان و کاربران را با اپ استور تغییر دهد. طبق گفته‎ی نایب رئیس ارشد بخش بازاریابی جهانی اپل، فیل شیلر، اپل در تلاش به دنبال بهبودبخشی هر چیزی در اپ استور، […]

طی کنفرانس WWDC اپل در هفته‎ی آینده، این شرکت قرار است از یک سری تغییرات بارز رونمایی کند تا به واسطه‎ی آن نحوه‎ی تعامل توسعه‎دهندگان و کاربران را با اپ استور تغییر دهد. طبق گفته‎ی نایب رئیس ارشد بخش بازاریابی جهانی اپل، فیل شیلر، اپل در تلاش به دنبال بهبودبخشی هر چیزی در اپ استور، از تجربه بررسی اپلیکیشن گرفته تا فرآیند کشف آن‎ها، است؛ ولی بارزترین تغییری که انجام می‎شود تغییر در مدل‎های کسب درآمد است تا گزینه‎ی فروختن اشتراک برای تمامی اپلیکیشن‎ها، در عوض چند نوع خاص اپلیکیشن، در اختیار توسعه‎دهندگان قرار گیرد.

آن‎طور که وب‎سایت The Verge امروز گزارش داد، تقسیم درآمد 70 / 30 بین توسعه‎دهندگان و اپل سر جای خودش باقی می‎ماند، ولی اپلیکیشن‎هایی که یک کاربر بیشتر از یک سال مشترک آن‎ها باشد، تغییر در تقسیم درآمد به صورت 85/15 به نفع اپل خواهند داشت. جناب شیلر در گفتگو با این و‎ب‎سایت اعلام کرده است “حالا ما قصد باز کردن تمامی دسته‎های اپ استور را برای کسب درآمد داریم و این قضیه شامل بازی‎ها نیز می‎شود که برای خود دسته‎ی بسیار عظیمی به شمار می‎رود.”

طبق اعلام وب‎سایت LoopInsight، توسعه‎دهندگان قادر به انتخاب از بین “یکی از بیش از 200 شیوه‎ی قیمت‎گذاری برای مشترکین” خواهند بود و امکان قیمت‎دهی بر اساس منطقه‎ی جغرافیایی را در اختیار خواهند داشت. اگر یک توسعه‎دهنده تصمیمی مبنی بر بالا بردن هزینه‎ی اشتراک بگیرد، کاربران نیز بایستی افزایش قیمت را مورد تایید قرار دهند. این سیستم جدید هم‎چنین اپلیکیشن‎های فعلی مبتنی بر اشتراک را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این تغییر برای توسعه‎دهندگان اغواکننده به نظر می‎آید، یعنی آن‎ها حالا قادر به این خواهند بود که برای بازی‎ها و اپلیکیشن‎های خود به صورت ماهانه درخواست هزینه کنند، در حالی‎که در وضعیت فعلی باید از همان ابتدا یک قیمت ثابت داشت؛ و با توجه به روند کاهش درآمد حاصله از فروش آیفون، این توافق جدید به اپل اجازه خواهد داد که از کاربران فعلی توسط راه‎های درآمدی بسیار پر منفعت‎تر، بهره ببرد.

هم‎چنین طبق گفته‎ی شیلر، اپل امکان نشان دادن تبلیغات را در نتایج جستجو در اپ استور iOS برای اولین بار معرفی خواهد گرد. گرچه این شرکت اخیرا اظهار کرده بود که موقعیت “Featured” در اپ استور “برای فروش نیست”، ولی حالا شیلر با اطمینان اعلام می‎کند که آن‎ها سیستمی ساخته‎اند که همگان قادر به کار با آن خواهند بود. سیستم مزایده‎ای پشت تبلیغات، طبق گفته‎ی شیلر، “برای توسعه‎دهندگان اپل و توسعه‎دهندگان مستقل نیز منصفانه” خواهد بود.

شیلر در رابطه با فرآیند بررسی اپلیکیشن‎ها می‎گوید که زمان بین ثبت و بررسی به نقطه‎ای افت داشته است که نیمی از اپلیکیشن‎های ارائه شده به اپل در 24 ساعت اول و 90 درصد در عرض دو روز بررسی می‎شوند.

در نهایت شیلر به دنبال هدایت حتی ترافیک بیشتر به سمت اپ استور تا حدی است که اکثر کاربران روزانه از آن بازدید داشته باشند. یکی از راه‎هایی که اپل قصد انجام این کار را دارد اضافه کردن یک دکمه‎ی “به اشتراک‎گذاری” بر روی منوی لمس سه‎بعدی هر اپلیکیشن در صفحه‎ی home است. همان‎طور که ممکن است انتظار داشته باشید، آهسته ضربه‎زدن روی این دکمه به شما اجازه می‎دهد لینک دانلود اپلیکیشن مربوطه را بر روی شبکه‎های اجتماعی مورد نظر خود ارسال کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال