ابزار هوش مصنوعی در حال توسعه اپل برای کدنویسی به کار می‌رود

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد اپل قصد دارد ویژگی‌های هوش مصنوعی جدیدی به نرم‌افزار برنامه‌نویسی Xcode اضافه کند. در حال حاضر اپل روی آزمایش ویژگی‌ها کار می‌کند و احتمالاً آنها را در سال جاری برای توسعه دهندگان شخص ثالث منتشر خواهد کرد. گزارش جدیدی که بلومبرگ در این باره منتشر کرده است نشان می‌دهد اپل کاربردهای […]

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد اپل قصد دارد ویژگی‌های هوش مصنوعی جدیدی به نرم‌افزار برنامه‌نویسی Xcode اضافه کند. در حال حاضر اپل روی آزمایش ویژگی‌ها کار می‌کند و احتمالاً آنها را در سال جاری برای توسعه دهندگان شخص ثالث منتشر خواهد کرد. گزارش جدیدی که بلومبرگ در این باره منتشر کرده است نشان می‌دهد اپل کاربردهای بالقوه این فناوری در محصولات مصرف کننده را مورد توجه قرار داده است. از مهمترین کاربردهای آن در محصولات می‌توان به ایجاد پلی لیست در اپل موزیک، قابلیت جستجوی هوش مصنوعی همانند چت بات برای Spotlight و نمایش اسلاید در Keynote اشاره کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، در گزارش بلومبرگ اشاره شده است که قابلیت جستجو به کاربران محصولات اپل کمک می‌کند تا بتوانند همانند دیگر چت بات ها به جستجوی مواردی مانند گزارش آب و هوا از طریق درخواست‌های زبان طبیعی بپردازند. ابزار اپل نیز مانند ابزار آمازون مبتنی بر یک مدل زبانی بزرگ بوده که از آن برای پیش‌بینی و تکمیل رشته کدها و همچنین نوشتن کد جدید برای آزمایش برنامه‌ها بهره می‌برد.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت پیش از این در مصاحبه‌ای به تحلیلگران گفته بود Github Copilot توانسته است در سال گذشته حدود یک میلیون کاربر پرداخت کننده را جذب کند‌. از طرفی قابلیت‌های بیشتری نیز توسط GitHub به Copilot اضافه شده است. به عنوان مثال چت بات جدیدی وجود دارد که می‌تواند با راهنمای کد نویس‌ها کدهای معیوب احتمالی را شناسایی و آنها را گزارش کند. همچنین احتمالاً مایکروسافت در کنفرانس سالانه بیلد ۲۰۲۴ نیز روی پیشرفت‌های هوش مصنوعی خود تمرکز خواهد داشت و آنها را اعلام می‌کند.

در حال حاضر دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری نیز همانند اپل به دنبال تحقیقات و انتشار محصولات هوش مصنوعی برجسته خود بودند. البته اپل نیز در چند ماه اخیر یک فریم ورک یادگیری ماشینی منو باز را راه‌اندازی کرده که از آن برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی در تراشه‌های سیلیکونی این شرکت استفاده خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال