iOS 10 اپل از عکاسی با فرمت RAW پشتیبانی ‌می‌کند

سیستم عامل جدید iOS 10 اپل قابلیت‌های بسیار زیاد و جالبی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. اما در کنار آن یکی از خبرهای خوش در مورد این سیستم عامل جدید مربوط به اجازه اپل به منظور دسترسی توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری به برنامه‌های پیش‌فرض و همچنین APIهای آن است. در حقیقت با این کار در آینده شاهد […]

سیستم عامل جدید iOS 10 اپل قابلیت‌های بسیار زیاد و جالبی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. اما در کنار آن یکی از خبرهای خوش در مورد این سیستم عامل جدید مربوط به اجازه اپل به منظور دسترسی توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری به برنامه‌های پیش‌فرض و همچنین APIهای آن است. در حقیقت با این کار در آینده شاهد نمایش تجربه‌ای جدید در این حوزه خواهیم بود.

یکی از ویژگی‌های جدید این سیستم عامل که البته به در طی مراسم معرفی به آن اشاره نشد، بخش دوربین گوشی بود که هم اینک از قابلیت عکاسی در حالت خام (RAW) با فرمت DNG پشتیبانی خواهد کرد. البته هنوز به طور کامل مشخص نیست که آیا قرار است شرکت اپل در برنامه پیش‌فرض خود از این ویژگی استفاده کند یا اینکه وظیفه استفاده از آن را به توسعه‌دهندگان و نرم‌افزارهای تولید شده توسط  آنها واگذار خواهد کرد.

عکاسی در حالت RAW هنوز به یک استاندارد در عکاسی موبایلی تبدیل نشده است، اما با این حال کاربرانی هستند که به منظور عکاسی در شرایط و یا منظره‌هایی خاص، مایل باشند به جای پردازش‌های تصویری موبایل بر روی عکس، خود بر روی آنها نظارت داشته و آن را دست‌کاری نمایند تا به نتیجه بسیار بهتری دست پیدا کنند. بنابراین شاید اصلا مهم نباشد که شرکت اپل به طور پیش‌فرض قابلیت عکاسی RAW را در نرم‌افزاری اولیه دوربین خود قرار دهد زیرا مسلما در آینده شاهد قرارگیری این ویژگی در اپلیکیشن‌های جانبی ارائه شده توسط توسعه‌دهندگان خواهیم بود.

قبلا شنیده بودیم که در سیستم عامل جدید iOS 10، امکان حذف برخی برنامه‌‌های پیشفرض گوشی وجود خواهد داشت و در کنار آن برنامه‌های جانبی نصب شده بر روی گوشی را قادر خواهد ساخت تا به ویژگی Live Photos دسترسی داشته باشند. خبرهای بیشتر در این حوزه را می‌بایست بعد از کالبدشکافی دقیق توسعه دهندگان از این سیستم عامل جدید شنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال