آگهی

بهترین زبان برنامه نویسی برای دورکاری و فریلنسری

در این مقاله به معرفی بهترین زبان های برنامه نویسی برای فریلنسری و دورکاری میپردازیم تا راهنمای خوبی برای علاقه مندان به این حوزه باشد.

در حال حاضر مشاغل فقط محدود به کارهای حضوری نمیشوند. با پیدایش اینترنت و گسترش استفاده از آن در میان مردم، مشاغلی پدید آمد با عنوان مشاغل دورکاری. در تعریف این مشاغل باید گفت که مشاغل دورکاری نیاز به حضور در محل طبق ساعت معینی وجود ندارد و شما میتوانید با توجه به پروژه ی مورد نظر، کار را انجام داده و تحویل کارفرما دهید. برای درک بهتر این موضوع برای شما یک مثال میزنیم.

به عنوان نمونه، یکی از بهترین مشاغل دورکاری، برنامه نویسی است؛ یعنی فرد برنامه نویس تنها با داشتن دانش لازم، یک سیستم مناسب و اینترنت پرسرعت قادر به پذیرش پروژه های متعدد و انجام آن میباشد، بدون اینکه نیاز باشد در محل شرکت حضور فیزیکی داشته باشد و یا ساعت کاری مشخصی داشته باشد. کارهای دورکاری و فریلنسری در نوع خود مزایای زیادی دارد از جمله:

  1. فرد برنامه نویس نیاز به حضور یافتن در ساعات مقرر در محل شرکت را ندارد و در هر ساعت از شبانه روز می تواند به فعالیت بپردازد. (همانطور که میدانید اکثر برنامه نویسها در ساعات پایانی شب کار میکنند و معتقدند در این زمان کاراییشان بالاتر است.)
  2. دامنه فعالیتشان محدود به محل سکونتشان نبوده و می تواند فراتر از مرزها باشد؛ بدین صورت که برنامه نویس فریلنسر میتواند پروژه های متعددی را از شهرهای مختلف و حتی از سایر کشورها نیز پذیرش کند و به انجام برساند.
  3. امکان همکاری با چندین شرکت و انجام چندین پروژه را رد آن واحد دارند که خود تجربه ی بی نظیری را برایشان رقم خواهد زد.

و مزایای دیگری که ما تنها به چند مورد از آنها اشاره کردیم. البته باید گفت که کارهای دورکاری، یکسری معایب هم دارد از جمله اینکه اکثر افراد دورکار در زمینه ی برنامه نویسی، مشمول بیمه از سمت کارفرما نمی شوند چرا که اکثر پروژه ها به صورت موقتی است و پس از اتمام پروژه، همکاری نیز به پایان می رسد مگر در موارد خاص. حال از این مباحث که بگذریم باید به این نکته توجه کرد که شناسایی بهترین زبان برنامه نویسی برای فریلنسری خود امری مهم است. درواقع فعالیت و یادگیری هر زبان برنامه نویسی برای دورکاری مناسب نیست و تنها تعدادی از زبان های برنامه نویسی هستند که بازار کار آن به صورت فریلنسری و دورکاری داغ تر است و تقاضای پروژه در آن بیشتر از سایر زبانهاست. پس چنانچه قصد فعالیت به صورت دورکاری و فریلنسری  در زمینه ی برنامه نویسی را دارید، باید بهترین زبان های برنامه نویسی برای دروکاری را شناسایی کنید و از میان آنها و باتوجه به ویژگیها و مزایای هریک، یکی را به عنوان زبان موردنظر خود برگزینید. ما در ادامه به بررسی زبان های مناسب برای دورکاری و فریلنسری می پردازیم.

بهترین زبان های برنامه نویسی برای فریلنسری

Python (پایتون)

به گفته ی ویکی پدیا با بررسی و شمردن تعداد آگهی های اشتغال و توجه به یک زبان، تعداد کتاب های آموزشی فروخته شده در مورد یک زبان، تخمین تعداد خطوط کد نوشته شده در یک زبان، هم اکنون پایتون را محبوب ترین زبان برنامه نویسی دانست. پایتون یک زبان برنامه نویسی شئ گرا و یکی از سه زبان محبوب در میان کاربران در سطح دنیاست؛ دلیل آن هم واضح است، پایتون یک زبان نزدیک به زبان انسان است و به عنوان اولین و مهم ترین علت محبوبیت آن میتوان به یادگیری و درک آسان کدهای این زبان اشاره نمود. پس در یک کلام چنانچه به دنبال بهترین زبان برنامه نویسی برای دورکاری هستید، زبان برنامه نویسی پایتون درصدر انتخاب هایتان باشد چراکه:

  • سادگی زبان پایتون، یادگیری آسان و نزدیک بودن سینتکس آن به زبان انگلیسی، سبب افزایش خوانایی و درک کدها شده به همین سبب چیزی به اسم پیچیدگی در اصطلاحات و قطعه کدها در زبان پایتون وجود ندارد و این امر تا حد زیادی در رفع خطاها و یادگیری، تاثیر مثبت دارد.
  • شرکتهای معتبری همچون ناسا، گوگل، فیسبوک، اینستاگرام و … از پایتون در راستای ارتقاء و یا پیاده سازی برنامه ی خود بهره گرفته اند، پس بدیهی است که این زبان یکی از زبانهای کاربردی و مطرح در دنیا باشد که کمپانیهای بزرگ با آن کار میکنند و به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی برای دورکاری شناخته شود.
  • یادگیری ماشین (machine learning) یکی از جدیدترین و به روزترین مباحث مربوطه به علوم داده است که کتابخانه های مربوط به آن برای پایتون موجود میباشد و پیاده سازی پروژه های مرتبط با این حوزه را تا حد زیادی تسهیل میبخشد.
  • پایتون به دلیل سادگی و روان بودن برای افراد مبتدی گزینه ی بسیار مناسبی است، همچنین افرادی که هیچ پیش زمینه ای در برنامه نویسی ندارند میتوانند با شرکت در دوره های آموزش پایتون در اصفهان به یادگیری این زبان کاربردی بپردازند و با بدست آوردن تخصص لازم پس از گذراندن دوره ی پروژه محور، به فعالیت در این حوزه بپردازند.
  • یادگیری پایتون به نوعی برنامه نویس را از سایر زبانها بی نیاز میکند چراکه پایتون به خودی خود یک زبان برنامه نویسی کامل است و فرد برنامه نویس با تسلط یافتن بر مباحث آن و بدست آوردن تجربه و تخصص کافی از پس انجام هر پروژه ای بر می آید.
  • دارا بودن کتابخانه های گسترده و کاربردی سبب کاهش تعداد خط کدها و تسهیل امر برنامه نویس میگردد.

از مزایای پایتون هرچه بگوییم کم است و ما در اینجا تنها به تعدادی از مهم ترین ویژگیها و مزایای آن بسنده کردیم.

Python (پایتون)

Swift (سوئیفت)

برنامه نویسی تنها محدود به حوزه ی طراحی وبسایت نمیشود و در حال حاضر و با ظهور گوشی های هوشمند و گسترش چشم گیر آن در میان کاربران طراحی اپلیکیشن به یکی از مشاغل پرطرفدار، محبوب و پردرآمد در سطح دنیا تبدیل شده است. اگر بخواهیم بهترین زبان برنامه نویسی برای دورکاری در زمینه ی طراحی اپلیکیشن را به شما کنیم سوئیفت یکی از آنهاست. زبان برنامه نویسی سوئیفت در طراحی اپلیکیشنهای مربوط به سیستم عامل های IOS, macOS, watchOS, tvOS به کار گرفته میشود. اپلیکیشنهای نوشته شده به وسیله ی سوئیفت در دستگاههای iPhone،iPad  قابل نصب و اجرا است. ازجمله ویژگی های مثبت این زبان برنامه نویسی به شرح زیر است:

  • مشاهده ی خروجی به هنگام کدنویسی
  • تعاملی بودن
  • خوانایی بالا
  • امکان بازیابی خطاها به هنگام اجرای کد
  • امنیت بالایی دارد و ازحافظه و کدهای نوشته شده به طور کامل محافظت میکند.
  • به دلیل کامپایلری بودن این زبان، سرعت و بازدهی سوئیفت تا حد زیادی بالاست.
  • برخلاف تصور افراد، یادگیری سوئیفت چندان سخت نبوده و برنامه نویس تازه کار که حتی تجربه ی چندانی هم ندارند میتوانند به یادگیری این زبان بپردازند.

C# (سی شارپ)

در حال حاضر حوزه ی بازی سازی و انیمیشن یکی از حوزه های پرکاربرد در زمینه ی برنامه نویسی محسوب میشود و زبان مخصوص این حوزه سی شارپ است. درواقع میتوان سی شارپ را بهترین زبان برنامه نویسی برای دورکاری در حوزه ای همچون بازی سازی برشمرد. حال چرا زبان سی شارپ جزء بهترین زبان های برنامه نویسی فریلنسری محسوب میشود؟

  • کاربرد فراوانی دارد و در حال حاضر بازار کار آن بسیار خوب است.
  • برای ساخت برنامه های تحت ویندوز مورد استفاده قرار میگیرد.
  • برای برنامه های تحت وب و وب سرویسها کاربرد دارد.
  • زبانی سطح بالا بوده و به زبانهای برنامه نویسی C، C++ و جاوا بسیار نزدیک است.
  • به طور گسترده در صنعت بازی سازی کاربرد دارد.
  • ساختار مدرنی داشته و از امنیت بالایی برخوردار است.
  • یادگیری آن نسبت به سایز زبانهای برنامه نویسی نیز ساده است.

Java (جاوا)

زبان برنامه نویسی جاوا نیز دست کمی از دیگر زبان های معرفی شده ندارد و به تنهایی میتواند بهترین زبان برنامه نویسی برای دورکاری به شمار آید. جاوا یک زبان برنامه نویسی شئ گراست و کاربرد آن زیاد است و نسبت به زبان سی شارپ ساده تر است. اگر پیچیدگی های زبان C  و C++ را حذف کنیم، نتیجه زبان جاوا میشود. سادگی یک زبان برنامه نویسی یک مزیت بسیار مهم محسوب میشود و سبب علاقه ی بیشتر افراد به برنامه نویسی شده و با حضور یافتن در کلاس های آموزش برنامه نویسی در اصفهان به جرگه ی برنامه نویسان دنیا میپیوندند.

جاوا

از جمله ویژگیهای زبان برنامه نویسی جاوا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در فناوری اطلاعات و یا IT کاربرد زیادی دارد.
  • امنیت بالا و قدرت سازگاری آن با سایر پلتفرمها از ویژگیهای بارز جاوا است.
  • دارا بودن کتابخانه های متعدد و کاربردی سبب تسهیل و تسریع برنامه نویسی به وسیله ی جاوا شده است.
  • از جاوا در ساخت بازی های کامپیوتری و اپلیکیشنهای موبایل نیز استفاده میشود.
  • جاوا یک زبان برنامه نویسی چند سکوئی است که می تواند در آن واحد از پس انجام چند وظیفه بربیاید.
  • جاوا یک زبان مستقل از پلتفرم بوده و وابستگی خاصی به سیستم عامل ندارد.
  • از زبن برنامه نویسی جاوا در ساخت و ارتقاء سیستم های مدیریتی همچون بانکها و شرکتها استفاده میشود.

درحال حاضر، زبانهای برنامه نویسی زیادی وجود دارد که بازار کار خوبی هم در سطح دنیا دارند اما در این مقاله ما 4 مورد از بهترین زبان های برنامه نویسی برای دورکاری و فریلنسری را به شما معرفی کرده و ویژگیها و مزایای مهم و اصلی هریک از زبانها را شرح دادیم که امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

salb-techna