مقاله اسپانسری

چگونه تبلیغات محیطی هوشمند فروش شما را چند برابر می‌کند؟

برای ثبت تصویر از ماه تا به امروز عکاسان زیادی زمان و انرژی صرف کرده‌اند اما فقط تعداد محدودی از این عکس‌ها جهانی می‌شوند. این تصاویر همه یک نقطه اشتراک باهم دارند و آن هم قرار گرفتن عکاس در محل مناسب و در زمان درست است. کنار هم قرار گرفتن این دو عامل باعث می‌شود […]

برای ثبت تصویر از ماه تا به امروز عکاسان زیادی زمان و انرژی صرف کرده‌اند اما فقط تعداد محدودی از این عکس‌ها جهانی می‌شوند. این تصاویر همه یک نقطه اشتراک باهم دارند و آن هم قرار گرفتن عکاس در محل مناسب و در زمان درست است. کنار هم قرار گرفتن این دو عامل باعث می‌شود تا عکسی بی نظیر ثبت شود. در بحث تبلیغات نیز رعایت این اصل ساده می‌تواند شما را برنده بازی جذب مخاطب کند. در این مقاله قصد داریم شما را با تاثیر تبلیغات محیطی هوشمند بر روی میزان فروش و سود شما آشنا کنیم.

تلویزیون شهری

انواع مختلف تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغات محیطی نقش مهمی بر روی اعتماد مردم به یک برند مشخص دارند. با چندبار دیدن اسم یک برند در سرتاسر شهر، تمایل افراد به خرید و استفاده از خدمات آن مجموعه افزایش می‌یابد. اغلب افراد با دیدن تبلیغات برای خرید از آن برند مشتاق می‌شوند. بازاریابی در سطح شهر سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مخاطب حک شود. از انواع تبلیغات محیطی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تبلیغات بیلبوردی
  • تبلیغات لایت برد
  • تبلیغات با تابلو روان
  • تبلیغات با تلویزیون شهری و نمایشگر دیجیتال
  • تبلیغات سیار (بر روی وسایل حمل و نقل عمومی)
  • تبلیغات با لمپوست
  • بنر‌های چاپی
  • تبلیغات با استند
  • دیوار نویسی

منظور از هوشمند کردن تبلیغات محیطی چیست؟

هوشمند امروزه به یک پسوند جدا نشدنی از ابزار‌های مختلف ارتباطی تبدیل شده است. تلفن همراه هوشمند ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند همگی در جهان امروزی جایگاه ویژه‌ای دارند. با روی کار آمدن این ابزار‌های هوشمند عرصه برای نسل‌های قدیمی تنگ‌تر می‌شود. همانطور که در بازار گوشی‌های همراه، دیگر خبری از تلفن‌ همراه‌های دکمه ای و تاشوی قدیمی نیست. هوشمند شدن به حوزه تبلیغات محیطی نیز وارد شده و کل بازار تبلیغات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تبلیغات محیطی یک استراتژی ترویج بازاریابی است که امروزه توسط برندهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. با هوشمند سازی تبلیغات و سفارشی کردن آن می‌توان تبلیغات را در زمانی مناسب، با توجه به مخاطبان پخش کرد.

استند دیجیتال

مزایای تبلیغات محیطی هوشمند چیست؟

امروزه افراد زمان زیادی را در بیرون از خانه سپری می‌کنند. این آمار بیش از زمان روزانه هر شخصی را به خود اختصاص می‌دهد. همین عامل سبب شد تا تبلیغات رنگ و بوی جدیدی به خود بگیرد. تبلیغات محیطی با نمایشگر و بیلبورد‌های تجاری پا به عرصه بازاریابی گذاشتند. ورود این تجهیزات به بازار تبلیغات، تحولی گسترده در سطح جهانی ایجاد کرد. هوشمند سازی تبلیغات محیطی باعث شد که کارایی این روش بیش از پیش شود. از مزایای بیلبورد تبلیغاتی هوشمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شناسایی مخاطب و هدف گذاری دقیق

یکی از ویژگی‌هایی تبلیغات محیطی این است که طیف عظیمی از جامعه را تحت پوشش قرار می‌دهد. این حالت باعث می‌شود که شناسایی و مورد هدف قرار دادن مخاطبان اصلی سخت‌تر شود. در چنین شرایطی با هوشمند سازی تبلیغات می‌توان این مشکل را حل کرد. در تبلیغات هوشمند مدت زمانی صرف جمع آوری و تحلیل داده‌ها می‌شود. با کمک این اطلاعات تبلیغات را می‌توان به طور هدفمند برای یک گروه مشخصی از افراد پخش کرد. سفارشی سازی تبلیغ باعث می‌شود تا میزان اثرگذاری آن برای گروه خاصی از افراد افزایش یابد.

افزایش تعامل افراد با تبلیغات محیطی

شیوه‌های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد ولی اغلب ان‌ها بعد از گذشت مدتی با شکست مواجه می‌شوند. با افزایش تبلیغات محیطی در سطح شهر، نوعی سازش برای چشم بینندگان به وجود می‌آید. با هوشمند کردن تبلیغات محیطی می‌توان تبلیغات را به سطح دیگری منتقل کرد. هوشمند سازی این امکان را فراهم می‌کند تا افراد بتوانند خود را بخشی از تبلیغ حس کنند و تعامل با آن افزایش می‌یابد. نمونه‌هایی از تبلیغات هوشمند در مراکز خرید وجود دارد که نمایشگر‌های لمسی هستند. برخی از این کمپین‌های تبلیغاتی فرد را به انجام یک بازی یا فعالیت خاص وادار می‌کنند و همزمان هدف خود را از تبلیغات، به شخص می‌رسانند.

افزایش انعطاف پذیری تبلیغات با هوشمندسازی

جهان امروزی با پیشرفت‌های تکنولوژی پیوسته در حال تغییر و دگرگونی است. به روز رسانی و تغییر دادن تبلیغ در چنین شرایطی نیاز اساسی برای موفقیت در تبلیغات به شمار می‌رود. به روز رسانی تبلیغات محیطی با داده‌های حاصل باعث می‌شود تا در مدت زمان بسیار کوتاهی امکان پذیر شود. برند‌های مختلف باتوجه به شرایط باز و حتی به صورت ساعتی، محتویات تبلیغ خود را می‌توانند تغییر دهند. این ویژگی انعطاف پذیری جذب هرچه بیشتر مخاطبان به سوی برند را به همراه دارد.

ارائه تبلیغاتی جذاب با توجه به نیاز مشتریان

تبلیغات هوشمند در لحظه و حتی با توجه به رهگذران می‌تواند خود را تغییر دهد. برای مثال در ساعات نزدیک به ظهر تبلیغاتی مربوط به رستوران‌ها و فست فود پخش می‌شود. تغییر در محتوای تبلیغاتی این نمایشگر‌ها به طور هوشمند و با توجه به نیاز لحظه‌ای مخاطبان صورت می‌گیرد. مثال دیگر در این زمینه تغییر تبلیغات با توجه به گروه سنی است. در تبلیغات محیطی هوشمند محتوای پخش شده برای کودکان با بزرگسالان متفاوت است. این تفاوت به وضوح در رنگ و طراحی گرافیکی دیده می‌شود.

تبلیغات هوشمند چه تاثیری بر روی روند فروش دارد؟

افزایش فروش هدفی است که صاحبان کسب و کار‌های مختلف در صدد دستیابی به آن هستند. روش‌های مختلفی برای رسیدن به این هدف وجود دارد که یکی از آن‌ها تبلیغات است. تبلیغات می‌تواند روند فروش را در مدت زمان کوتاهی به شدت تغییر دهد. تبلیغات محیطی با جامعه آماری بالایی که تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ میزان سود خالص را بالا می‌برد. سفارشی کردن تبلیغات با توجه به نیاز مخاطب می‌تواند شدت این تاثیر را دو چندان کند. هوشمند سازی تبلیغات محیطی با قابلیت‌های منحصر به فرد خود، فرصت بی نظیری برای کسب و کار‌های مختلف ایجاد می‌کند.

تحولی عظیم در کسب و کار با هوشمند کردن تبلیغات محیطی

در تبلیغات محیطی هوشمند، آنالیز و تحلیل هر یک از مخاطبان به سرعت انجام می‌شود. این عامل باعث می‌شود تا فرد تبلیغات را هم راستا با نیاز خود ببیند. در این شرایط تبلیغات دیگر تنها ماهیت بازاریابی ندارد. در این حالت تبلیغات راهکاری برای حل مشکل فرد به حساب می‌آید. توجه فرد به آن در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی نیز بیشتر می‌شود. اگر قصد دارید که روند فروش کسب و کار خود را تغییر دهید؛ تبلیغات محیطی هوشمند را امتحان کنید. شما با کمک این روش، با صرف هزینه‌ای کم می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به هدف خود برسید.