با نزدیک شدن اورانوس به زمین چشم انداز شگفت انگیزی از این سیاره ثبت خواهد شد

طی هفته های آینده سیاره اورانوس به نزدیک‌ترین فاصله از خود به زمین می‌رسد و به همین ترتیب می‌توان شاهد تصاویر شگفت انگیزی از این سیاره بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اورانوس در تاریخ ۱۳ نوامبر در فاصله ۲.۷۸ میلیارد کیلومتری از زمین می‌رسد و بدین ترتیب می‌توان آن را به […]

طی هفته های آینده سیاره اورانوس به نزدیک‌ترین فاصله از خود به زمین می‌رسد و به همین ترتیب می‌توان شاهد تصاویر شگفت انگیزی از این سیاره بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اورانوس در تاریخ ۱۳ نوامبر در فاصله ۲.۷۸ میلیارد کیلومتری از زمین می‌رسد و بدین ترتیب می‌توان آن را به شکل بهتری مشاهده کرد. اورانوس بسیار عریضتر از زمین بوده و امکان مشاهده آن حتی با دوربین دوچشمی نیز وجود دارد. در این فاصله حتی تلسکوپ‌های بزرگتر می‌توانند به رصدهای دقیقی از این سیاره بپردازند.

پیش از این و در حدود میلیاردها سال قبل این سیاره بدون توده‌های گاز و غبار بوده و چشم انداز آن از زمین بسیار تماشایی‌تر بوده است. ۴.۵ میلیارد سال پیش تاکنون توده‌های گاز و غبار به صورت متراکم در مجموعه چرخان اطراف این سیاره شکل گرفتند و اکنون نیز اورانوس به شکل موقعیت فعلی دیده می‌شود.

طبق شبیه سازی‌های انجام گرفته نپتون و اورانوس پیش از این در فاصله نزدیک‌تری نسبت به خورشید قرار داشتند. اما به مرور و با گذشت زمان موقعیت آنها تغییر کرده و اکنون در فاصله بیشتری از خورشید قرار دارد. دانشمندان احتمال می‌دهند غول‌های یخی بیشتری علاوه بر نپتون و اورانوس وجود دارند و در طول زمان منظومه شمسی را ترک کرده و در لبه آن مخفی شده‌اند. اورانوس به دلیل برخورد با سیاره غول پیکر دچار انحراف محوری شدید شده و این انحراف امروزه نیز قابل مشاهده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال