ایسوس اطلاعات کاملی در مورد نمایشگرهای مخصوص بازی PG248Q و PG258Q را منتشر نمود

نمایشگاه کامپیوتکس 2016 فردا به پایان خواهد رسید و سازندگان مختلف همواره تلاش دارند تا بتوانند محصولات جدید خود را معرفی کرده و به رخ رقبای خود بکشانند. حال این شرکت از دو نمایشگر مخصوص بازی PG248Q و PG258Q در این نمایشگاه رونمایی کرده که می‌توانیم آنها را از بهترین محصولاتی که به زودی وارد بازار […]

نمایشگاه کامپیوتکس 2016 فردا به پایان خواهد رسید و سازندگان مختلف همواره تلاش دارند تا بتوانند محصولات جدید خود را معرفی کرده و به رخ رقبای خود بکشانند. حال این شرکت از دو نمایشگر مخصوص بازی PG248Q و PG258Q در این نمایشگاه رونمایی کرده که می‌توانیم آنها را از بهترین محصولاتی که به زودی وارد بازار خواهد شد، بدانیم. این نمایشگرها با سرعت بازخوانی بسیار بالایی که دارند، به صورت کارخانه‌ای اورکلاک شده و توانایی بسیار زیادی در نمایش تصاویر روان و بدون پرش دارند.

در واقع میزان سرعت بازخوانی (Refresh Rate) در نمایشگر PG248Q به صورت پیش‌فرض، 120 هرتز بوده که پس از اورکلاک شدن به 144 هرتز رسیده است. هر چند، سازندگان مختلف سرعت بازخوانی چنین نمایشگرهایی را با عنوان +120 هرتز اعلام می‌کنند، اما سرعت بازخوانی نمایشگر جدید PG248Q شرکت ایسوس، تا 180 هرتز اورکلاک و افزایش پیدا کرده و با داشتن صفحه‌نمایشی 24 اینچی با پنل TN و همینطور تکنولوژی ضد درخشش برای صفحه‌نمایش، به تکنولوژی G-SYNC شرکت Nvidia نیز مجهز شده و می‌تواند تصاویر مربوط به بازی‌ها را به بهترین شکل ممکن نمایش دهد. یک پنل پشتی WLED در این نمایشگر به کار گرفته شده که سبب شده تا حداکثر شدت روشنایی این نمایشگر، 350 باشد.

در مورد طراحی این محصول، ابتدا باید به حاشیه‌ی کم صفحه‌نمایش اشاره داشته باشیم. البته شاید بگویید که این حاشیه می‌توانست از این کمتر نیز باشد، اما بدون شک پنل‌ به کار رفته در این نمایشگر، سازندگان را از انجام این کار و کاهش دادن حاشیه‌ی آن بسته است. یک دکمه JOG (دکمه کنترلی) برای تنظیمات مربوط به نمایشگر نیز در بخش پایینی مشاهده می‌شود که تفاوتی در طراحی نسبت به گذشته نداشته است. البته این دکمه علاوه بر تنظیمات مربوط به نمایشگر، تنظیمات مربوط به OSD (اطلاعاتی که به هنگام بازی بر روی خود صفحه، نمایش داده می‌شود) را نیز تنظیم نموده و این امکان وجود دارد که کاربران بخواهند نیازهای خود را در این مورد برطرف کنند.

یکی دیگر از تکنولوژی‌های بسیار خوبی که در این نمایشگر به کار رفته، Ultra Low Motion Blur (به اختصار ULMB) نام دارد که میزان تار شدگی تصویر و بلور را تا بالاترین حد ممکن، کاهش می‌دهد. حال تصور کنید که تکنولوژی G-SYNC نیز با دیگر سیستم‌های به کار رفته در این نمایشگر ترکیب گردد، در این صورت عملکرد این نمایشگر به چه صورت خواهد بود؟

asus-mon asus-mon3

علاوه بر این نمایشگر، شرکت ایسوس مانیتور PG258Q را نیز در کامپیوتکس به نمایش درآورد و باز هم توانایی و نبوغ مهندسان خود را به نمایش کشید. سرعت بازخوانی اطلاعات در محصول جدید این شرکت 180 هرتز نبوده و میزان آن به 240 هرتز رسیده که شاید برایتان عجیب باشد چرا که می‌توانیم بگوییم که در حال حاضر، هیچ کسی نیاز به چنین سرعت بازخوانی بالایی ندارد! صفحه‌نمایش 24.5 اینچی PG258Q با رزولوشن 1920×1080، قادر خواهد بود تا تصاویر مختلف را به بهترین شکل ممکن نمایش داده و هر چیزی از جمله تاخیر زمانی، تار شدگی و … را از بین ببرد.

هر چند هنوز ایسوس مشخصات فنی این نمایشگر را به درستی اعلام نکرده، اما تاخیر زمانی در نمایشگر PG258Q تنها 1 میلی‌ثانیه اعلام شده که شاید چنین تاخیر زمانی برای نمایشگری با پنل TN نیز بسیار عجیب باشد. این محصول قدرتمند نیز به جای پورت DisplayPort 1.2، به پورت‌های DisplayPort 1.3/1.4 مجهز شده که امکان استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها را فراهم می‌آورد.

هنوز زمان و عرضه قیمت دقیق این نمایشگرها مشخص نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال