کارت گرافیک‌های جدید ROG STRIX سری پاسکال ایسوس در ایران رونمایی شد

جدیدترین کارت گرافیک پرچم‌دار شرکت ایسوس با نام Geforce GTX 1080 و مدل ارزان قیمت‌تر یا GTX 1070 که چندی پیش در نمایشگاه کامپیوتکس رونمایی شده بود، روز گذشته نیز برای نخستین بار در ایران به طور رسمی معرفی شد. این کارت گرافیک جدید از هفته آینده در بازار موجود خواهد بود، اما در آغاز، محدودیت […]

جدیدترین کارت گرافیک پرچم‌دار شرکت ایسوس با نام Geforce GTX 1080 و مدل ارزان قیمت‌تر یا GTX 1070 که چندی پیش در نمایشگاه کامپیوتکس رونمایی شده بود، روز گذشته نیز برای نخستین بار در ایران به طور رسمی معرفی شد.

این کارت گرافیک جدید از هفته آینده در بازار موجود خواهد بود، اما در آغاز، محدودیت عرضه وجود خواهد داشت و تا سه ماهه چهارم سال طول می‌کشد تا تعداد این مدل در بازار بیشتر شود.

از جمله ویژگی‌های فنی کارت گرافیک جدید،  مبتنی بودن بر معماری 16 نانومتری و مجهز بودن آن به حافظه نوع GDDR5X است. این موضوع با توجه به اینکه  پهنای باند را تا حد قابل توجهی افزایش داده، موجب شده حتی GTX 1070 که مدل پایین‌تر به حساب می‌آید نیز، از پرچمدار نسل پیشین یعنی مدل 980 Ti قدرتمندتر باشد.

1

هر دو کارت گرافیک جدید به روش کاملا مکانیزه موسوم به Auto Extreme تولید شده‌اند که از آغاز تا بسته‌بندی بدون دخالت انسان انجام می‌گیرد. این دو کارت گرافیک از معماری مشابهی بهره می‌برند. لازم به ذکر است که روش Auto Extreme نه تنها احتمال خطای انسانی را کاهش می‌دهد، بلکه مشکلاتی مثل وجود گرد و غبار در خط تولید را نیز از بین برده و کیفیت محصول نهایی را افزایش می‌دهد.

کارت‌های گرافیک ایسوس از بالاترین امکان اور کلاکینگ برخوردار هستند و توان گرافیکی آن‌ها تا 2025 مگاهرتز قابل افزایش است. فناوری‌های Turbo Boost 3 و سیستم خنک کننده DirecCU III چنین توان پردازشی را امکان‌پذیر کرده‌اند.

dgr

موضوعی که عملکرد فن‌های کارت گرافیک جدید را به شکل قابل توجهی نسبت به قبل بهبود داده است، استفاده از فن‌های نوع 0dB است که پره‌های آن‌ها با ایده گرفتن از بال هواپیما به شکل لبه‌دار طراحی شده و فاصله بین آن‌ها نیز کاهش یافته است.

لوله‌های حرارتی جانبی نیز در کنار لوله‌های اصلی تعبیه شده است. این لوله‌های حرارتی جانبی وظیفه خارج کردن 30 درصد از دمای تولید شده در اثر فعالیت هسته‌ها را بر عهده دارند. این لوله‌ها ضمنا از ترکیب 2 مدل موسوم به Sintered Powder و Groove Heatpipe ساخته شده‌اند که عملکرد آن را 20 درصد بهبود بخشیده و موجب می‌شود مزیت‌های هر دو مدل را در خود داشته باشند.

از دیگر ویژگی‌های این کارت گرافیک جدید، امکان شخصی‌سازی رنگ چراغ‌های کارت گرافیک به لطف قابلیت Aura RGB Lighting و همچنین امکان دریافت نقشه 3 بعدی بدنه این قطعه و شخصی‌سازی آن با استفاده از پرینترهای سه بعدی برای کاربر است.

پورت HDMI اختصاصی برای عینک‌های واقعیت افزوده یک ویژگی خاص ایسوس است که در محصولات دیگر وجود ندارد. در این پورت نیاز نیست کاربر هنگام اتصال هدست‌های واقعیت افزوده به این کارت گرافیک قدرتمند، کابل‌های متصل به درگاه‌های دیگر را برای آزاد شدن درگاه جدا کند.

3

همراه این محصول، نرم افزار GPU Tweak II نیز عرضه می‌شود که قابلیت‌های مناسب برای گیمینگ را در یک رابط کاربری ساده در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این نرم‌افزار این امکان را به شما می‌دهد که به سادگی یک کلیک حالت‌های پردازشی مختلف مثل Gaming Mode و Silent Mode  را فعال کنید. بهینه سازی گرافیکی محیط ویندوز برای آزاد شدن توان گرافیکی، توقف بخش‌های غیرضروری سیستم عامل هنگام بازی و مرتب سازی یا Defragment کردن واحدهای حافظه بدون نیاز به حذف آن‌ها از دیگر قابلیت‌های این محصول به شمار می‌آید.

4

شرکت ایسوس همچنین در این مراسم مادربوردهای جدید خود را نیز رونمایی کند، از جمله مدل Rampage V10 Edition که به مناسب دهمین سالگرد ROG ساخته شده و پرچمدار جدید این شرکت به حساب می‌آید.

مدل دیگری که برای نخستین بار تمام نرم‌افزارها و قابلیت‌های مدل بالاتر را با قیمت اقتصادی در اختیار کاربر قرار می‌دهد، ROG Strix X99 Gaming است. X99 Deluxe II، X99 AII  و X99-E  دیگر مدل‌های جدیدی هستند که ارزان قیمت‌ترین مدل از سری X99 به حساب می‌آید.

همه مادربوردهای جدید ایسوس برای شخصی‌سازی نور چراغ‌های موجود روی قطعه از قابلیت Aura RGB Lighting  برخوردار هستند و درگاه USB 3.1 نوع A و C آن نیز جدیدترین نسل از این استاندارد ارتباطی محسوب می‌شود.

5

مادربوردهای جدید درگاه PCI Express با شیلد محافظت می‌شود که عمر این بخش را افزایش خواهد داد. این درگاه که Safe Slot نامیده می‌شود در مدل‌های ارزان‌تر یک عدد و در دو مدل رمپیج و دلکوس تمام پورت‌های PCI Express دستگاه را شامل خواهد شد.

مادربوردهای جدید همچنین به هدر ویژه و سازگار با آمپراژ بالا برای مدیریت همه جانبه و بهترین خنک کنندگی با فناوری Fan Expert 3 مجهز هستند. درگاه Thunderbolt EX3 نیز روی مدل‌های دلکوس و رمپیچ به شکل پیشفرض و در دیگر مدل‌ها به صورت قابل انتخاب ارائه می‌شوند.

6

لازم به ذکر است که قیمت نهایی محصولات جدید در مراسم رونمایی اعلام نشده است، اما بر اساس آنچه در نمایشگاه کامپیوتکس شاهد بودیم، کارت گرافیک ایسوس با وجود قدرت بالاتر، از کارت گرافیک Geforce GTX 1080 انویدیا ارزان‌تر است و با قیمتی در حدود 620 دلار به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال