توپ لیزری Athena و قدرت تخریبی آن

بر اساس داستان‌های علمی تخیلی، استفاده از لیزر در سلاح‌های نظامی، امری عادی بنظر می‌رسید، ولی هم اکنون داستان‌های علمی تخیلی به حقیقت پیوسته‌اند. شرکت نظامی Lockheed Martin، دستگاه لیزری با نام Athena تولید کرده است که توانایی متوقف ساختن خودرویی در فاصله چند کیلومتری را دارد. این شلیک از راه دور به این شکل تفسیر می‌شود که توپ لیزری […]

بر اساس داستان‌های علمی تخیلی، استفاده از لیزر در سلاح‌های نظامی، امری عادی بنظر می‌رسید، ولی هم اکنون داستان‌های علمی تخیلی به حقیقت پیوسته‌اند. شرکت نظامی Lockheed Martin، دستگاه لیزری با نام Athena تولید کرده است که توانایی متوقف ساختن خودرویی در فاصله چند کیلومتری را دارد.

این شلیک از راه دور به این شکل تفسیر می‌شود که توپ لیزری با هدف قرار دادن موتور این خودرو و شلیک به آن از فواصل چندین کیلومتری، آن را در مسیر حرکت خود متوقف می‌کند. پس احتمالا فرضیات موجود در داستان‌های علمی تخیلی که به منفجر شدن هدف بخاطر برخورد لیزر به آن اشاره داشت، اشتباه می‌باشد. اما شاید درست نبودن این فرضیه فوایدی هم داشته باشد و آن هم جلوگیری از کشته شدن بیشتر انسان‌ها باشد.

البته توپ لیزری می‎تواند فواید دیگری هم داشته باشد و آنها متوقف ساختن خودروهایی در مناطق جنگی است که مواد منفجره زیادی در آن بارگیری شده است و از حرکت انداختن آن در میدان جنگ، یکی از مشکلات بزرگ نیروهای نظامی می‌باشد. هم اینک به جای منفجر ساختن خودرو و راننده آن، ماشین می‌تواند قبل از آسیب رساندن به کسی، به سادگی متوقف شود.

همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید، شرکت Lockheed Martin، توپ لیزری خود را بر روی یک خودرو آزمایش کرده است که موتور این خودرو مورد اصابت آن قرار گرفته است. اشعه این لیزر، از ترکیب شدن چندین فیبر اوپتیک بوجود می‌آید و همانند سامانه ADAM، در محل تمرکز اشعه‌ها (محل فوکوس) به اندازه‌ای قدرتمند می‌شود که توانایی آسیب رساندن به هر شیئ از فواصل بسیار دور را دارد. بله، درست همانند Death Star؛

alderan

پیش بینی می‌شود که این دستگاه در صنعت هوایی-نظامی در هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار گیرد و در زمان استفاده از آن مطمئنا می‌تواند بسیار خطرناک و آسیب زا باشد.

با این تفاسیر، بنظر شما، کاربرد این دستگاه در زمان جنگ تا چه اندازه می‌تواند موثر باشد؟!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال