AT&T به‌زودی آزمایش اینترنت فوق سریع 5G را آغاز خواهد کرد

شرکت بزرگ AT&T از آزمایش شبکه‌ی اینترنت 5G در جمعه‌ی آینده خبر داد و اعلام کرد که می‌خواهد شبکه‌ی اینترنت فوق سریع خود را با سرعتی حداقل 100 برابر بیشتر از شبکه‌های فعلی، آزمایش نماید. همچنین این شرکت قصد دارد به زودی آزمایش‌های بیشتری را با همکاری سازمان مخابراتی آمریکا و شرکت‌های بزرگ اینتل و اریکسون […]

شرکت بزرگ AT&T از آزمایش شبکه‌ی اینترنت 5G در جمعه‌ی آینده خبر داد و اعلام کرد که می‌خواهد شبکه‌ی اینترنت فوق سریع خود را با سرعتی حداقل 100 برابر بیشتر از شبکه‌های فعلی، آزمایش نماید. همچنین این شرکت قصد دارد به زودی آزمایش‌های بیشتری را با همکاری سازمان مخابراتی آمریکا و شرکت‌های بزرگ اینتل و اریکسون در زمینه‌ی اینترنت فوق سریع 5G انجام دهد.

اینطور که به نظر می‌رسد شرکت‌های مخابراتی تا سال 2020 آمادگی عرضه‌ی اینترنت فوق سریع 5G را داشته و حتی برخی از کمپانی‌ها نیز می‌خواهند پیش از این زمان، به این شبکه‌ی پر سرعت دسترسی پیدا نمایند. شبکه‌ی پر سرعت 5G و عرضه‌ی آن می‌تواند سرویس‌های بسیار زیادی را پیش روی کاربران قرار داده و دریچه‌ای جدید از تکنولوژی را بر روی بشر باز کند. با این شبکه‌ی فوق سریع، امکان انجام عمل‌های جراحی از راه دور نیز وجود خواهد داشت و این امکان نیز وجود دارد تا خودروهای هوشمند را بتوان بهتر و قدرتمندتر برنامه‌ریزی نمود. اگر بخواهیم از دیگر امکاناتی که این شبکه در ابتدای کار به همراه خود می‌آورد اشاره کنیم، می‌توانیم واقعیت مجازی و امکان انجام کارهای مختلف از راه دور را مثال بزنیم.

البته مدیرعامل بخش استراتژی شرکت AT&T، آقای جان داناوان اعلام کرده که این شبکه‌ی پر سرعت می‌تواند رویای شهرهای هوشمند را که بشر سال‌هاست به دنبال ایجاد آن می‌باشد را نیز تحقق بخشد.

به دنبال مهیا کردن شرایط کامل برای استفاده‌ از شبکه‌ی پسر سرعت 5G، مدیران AT&T قصد دارند آزمایش‌های خود را از سه ماهه‌ی دوم سال جاری در شهرهای آستین و تگزاس آغاز کرده و شرایط را برای عرضه کردن این شبکه، بررسی نمایند. سرعتی که در این آزمایش پیش‌بینی می‌شود نیز 10 تا 100 بار بیشتر از شبکه‌ی 4G-LTE خواهد بود.

سایر رقبا و شرکت‌های مخابراتی دیگر همچون Verizon نیز در حال توسعه شبکه‌ی پر سرعت 5G هستند و مدیران این شرکت می‌خواهند آزمایش‌های زیادی در این زمینه را در سال جاری انجام دهند.

هر چند که تلاش‌ها برای عرضه کردن اینترنت 5G بسیار زیاد است، اما اتحادیه بین‌المللی مخابرات اعلام کرده که پیش از سال 2020، عرضه اقتصادی و فراگیر شبکه‌ی 5G امکان‌پذیر نخواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال