صفحه نمایش سونی اکسپریا Z5 Premium همیشه 4K نخواهد بود

شرکت سونی در رویداد IFA 2015 از اولین گوشی‌هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش 4K یعنی اکسپریا Z5 Premium رونمایی کرد. دیری نگذشت که در رسانه‌ها عنوان شد این صفحه‌نمایش همیشه 4K نیست. یعنی رزولوشن 2160 × 3840 نمایشگر این گوشی تنها برای تعداد محدودی از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها به کار گرفته می‌شود و در دیگر مواقع […]

شرکت سونی در رویداد IFA 2015 از اولین گوشی‌هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش 4K یعنی اکسپریا Z5 Premium رونمایی کرد. دیری نگذشت که در رسانه‌ها عنوان شد این صفحه‌نمایش همیشه 4K نیست. یعنی رزولوشن 2160 × 3840 نمایشگر این گوشی تنها برای تعداد محدودی از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها به کار گرفته می‌شود و در دیگر مواقع صفحه‌نمایش رزولوشن 1080 × 1920 را برای کاربر ارائه می‌دهد.

Sony-Xperia-Z5-Premium-is-run-through-the-GFXBench-benchmark-test-1

این مسئله را بنچمارک‌ منتشرشده در سایت معتبر GFXBench عنوان کرده است چرا که در این بنچمارک نام اکسپریا Z5 Premium در لیست گوشی‌های دارای صفحه‌نمایش فول‌اچ‌دی (FHD) آمده است.

بر اساس گزارشات جدید، صفحه‌نمایش 4K فقط وقتی استفاده می‌شود که کاربر در حال تماشای عکس و یا ویدئو باشد و حتی زمانی که کاربر در حال انجام بازی با این موبایل است، رزولوشن صفحه‌نمایش آن به حالت معمولی و فول‌ اچ‌دی تبدیل می‌شود.

Sony-Xperia-Z5-Premium-is-run-through-the-GFXBench-benchmark-test

با انجام آزمایشاتی روی عملکرد گرافیکی Z5 Premium، معلوم شد که این دستگاه نسبت به دیگر گوشی‌های هوشمند معرفی شده در سری اکسپریا Z5، از یک نرخ پایین در گرافیک 3D استفاده می‌کند. در همین رابطه و در بنچمارک Manhattan آمده است که اکسپریا Z5 کامپکت با نرخ فریم 37.8 fps بهترین عملکرد گرافیک را در این سری داراست. از سوی دیگر اکسپریا Z5 نیز نرخ فریمی 18.8 دارد که بازهم این میزان از اکسپریا Z5 Premium که نرخ فریم 18.7 fps دارد، بیشتر است. با این تفاسیر عملکرد گرافیکی گوشی 4K ما از گوشی‌های هم رده خود هم نیز پایین‌تر است که همین مسئله ممکن است باعث این شود که نظر کاربران در مورد این گوشی تغییر کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال