جمع‌بندی: در CES 2017 چه گذشت؟

رویداد  CES، در اولین هفته از سال جدید میلادی برگزار می‌شود تا شاهد جدیدترین دستاوردهای شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی از سراسر دنیا باشیم. در سال 2016 با اتفاقات جالبی همچون انفجار خود به خود گوشی‌های هوشمند، عملکرد ضعیف گوشی‌های ماژولار در جذب کاربر روبه‌رو بودیم. اگرچه شاید بتوان یکی از نکات مثبت سال گذشته […]

رویداد  CES، در اولین هفته از سال جدید میلادی برگزار می‌شود تا شاهد جدیدترین دستاوردهای شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی از سراسر دنیا باشیم. در سال 2016 با اتفاقات جالبی همچون انفجار خود به خود گوشی‌های هوشمند، عملکرد ضعیف گوشی‌های ماژولار در جذب کاربر روبه‌رو بودیم. اگرچه شاید بتوان یکی از نکات مثبت سال گذشته را مطرح شدن برندهای چینی مانند هوآوی و ZTE در کشورهای غربی و فروش مناسب محصولات این شرکت‌ها دانست اما باید به این نکته نیز اعتراف کرد که پرچمداران سال گذشته اکثر شرکت‌ها تفاوت زیادی با نسل قبلی خود نداشتند و این مسئله موجب شد تا اندازه زیادی از هیجان مسئله برای علاقه‌مندان تکنولوژی و به‌خصوص گوشی‌های‌هوشمند کاسته شود.

به هر حال و با تمام این تفاسیر مراسم CES برگزار شد و شرکت‌های مطرحی نظیر هانر، کوالکام، ال‌جی، آلکاتل، ایسوس، هوآوی، سونی و سامسونگ محصولات جدید خود را رسماً معرفی کردند. این مراسم به طور رسمی کار خود را از پنج‌شنبه گذشته آغاز و تا شنبه ادامه یافت و شرکت‌کنندگان به معرفی محصولات جدید خود پرداختند.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا محصولات ارائه شده در این مراسم را در هر قسمت بار دیگر به صورت اجمالی برای علاقه‌مندان معرفی نماییم. در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید:

بخش اول: لپ‌تاپ‌ها

رویداد CES امسال شاهد معرفی لپ‌تاپ‌های متعددی از شرکت‌های حاضر بود و شرکت‌های فعال در این حوزه دست پر به میدان آمده بودند. برخی از شرکت‌ها نیز مانند سامسونگ دو یا چند لپ‌تاپ معرفی کرند. نکته جالب در خصوص لپ‌تاپ‌های معرفی شده این بود که گیمرها امسال بیش از پیش مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفته بودند و بیشتر شرکت‌ها از لپ‌تای گیمینگ بسیار قدرتمندی پرده برداشتند که پیش‌بینی می‌شود با ورود به بازار می‌توانند رکرد فروش خوبی برای شرکت‌های سازنده به ارمغان آورند. در ادامه به‌صورت جداگانه به معرفی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

لپ‌تاپ گیمینگ  Aspire V Nitro شرکت Acer

با ضخامتی قابل‌قبولی، طراحی زیبا و سخت‌افزاری قدرتمند می‌تواند بسیاری از گیمرها را به خود جلب کند. طراحی و وزن لپ‌تاپ به گونه‌ای است که کاربر می‌تواند به راحتی آن را در کیف گذاشته و با خود حمل کند.

 

 

لپ‌تاپ جدید ایسر با استفاده از نمایشگری با رزولوشن 4K و پردازنده‌های نسل 7 اینتل، عرضه شده و کاربران می‌توانند رم مورد نیاز خود را تا 16 گیگابایت و حافظه‌ی DDR4 تامین کنند و امکان انتخاب میان دو پردازنده‌ی گرافیکی GeForce GTX 1050 Ti و GeForce GTX 1060 انویدیا نیز برای آن‌ها مهیا شده است. محصولی با این مشخصات، در حالت پایه 1199 دلار برای کاربران هزینه خواهد داشت این در حالی است که انتخاب سخت‌افزار قدرتمند‌تر صرف هزینه‌ بیشتری را می‌طلبد.

لپ‌تاپ گیمینگ  Inspiron 7000شرکت Dell

لپ‌تاپ گیمینگ شرکتDell  با نام Inspiron 7000  در دو سایز با صفحه‌نمایش‌های 14 و 15 اینچی می‌باشد. مدل 15 اینچی جذاب‌تر از مدل 14 اینچی است اما مدل 14 اینچی قیمت مناسب‌تری دارد. طراحی و بسیاری از مشخصات اصلی دو مدل یکسان است. فضای موجود برای قرارگیری تمامی پورت‌های موردنیاز برای طراحان وجود داشته و پورت‌های  HDMI 2.0، سه پورت USB 3.0 که یکی از آن‌ها قابلیت شارژ دستگاه‌ها با توان بالا را دارد، درگاه قفل  Kensingtonn، پورت SD دو در یک مدل  UHS50، پورت RJ-45 (Gig-E) و پورت میکروفون/هدفون وجود دارند. متاسفانه پورت Thunderbolt در این لیست قرار ندارد که همان پورت HDMI 2.00 نیاز بسیاری از افراد را برطرف می‌کند. هر دو دستگاه از پردازنده‌ قدرتمند  Core i7-7700HQ اینتل با چهار هسته پردازشی، 3.8 گیگاهرتز فرکانس و 6 مگابایت کش بهره می‌برند. رم دستگاه از 44 گیگابایت تا 32 گیگابایت قابل سفارش بوده که بسیار عالی به‌نظر می‌رسد.

 

 

مدل 14 اینچی این دستگاه دارای کارت گرافیک GeForce GTX 1050  انویدیا، یک صفحه‌نمایش LCD با رزولوشن 1080پیکسلی، یک باتری 56 وات‌ساعتی، شارژر 90 واتی است.  این دستگاه با 128 گیگابایت حافظه‌ی سریع از نوع SSD و 500 گیگابایت حافظه از نوع HDD با سرعت 5400 دور بر دقیقه عرضه شده است.

مدل 15 اینچی مجهز به کارت گرافیک GeForce GTX 1050 Ti بوده و صفحه‌نمایش از نوع IPS LCD و با رزولوشن 4K درنظر گرفته شده است. از باتری 74 وات‌ساعتی برخوردار بوده و با 256 گیگابایت حافظه از نوع SSD و 1 ترابایت حافظه از نوع HDD با سرعت 5400 دور بر دقیقه یا 512 گیگابایت حافظه از نوع PCIe SSDD عرضه خواهد شد.

شرکت Dell هنوز قیمت این لپ‌تاپ‌ها را اعلام نکرده است.

لپ‌تاپ   Elitebook X360 شرکت HP

لپ‌تاپ EliteBook X360 نسخه‌ی بهبود یافته‌ی Spectre X360 است که مدتی پیش معرفی و عرضه شده بود. بسیاری از قابلیت‌هایی که در Spectre X360 وجود داشت، در EliteBook X3600  نیز وجود داشته و همچون نسل قبلی خود قابلیت چرخش 360 درجه دارد. با وجود استفاده از طراحی مشابه در این دستگاه شاهد به‌کارگیری سنسور اثرانگشت و دوربین مادون قرمز هستیم که امکان ورود به ویندوز با استفاده از Windows Helloo  و امنیت بیشتر را برای کاربران فراهم می‌کند.

 

 

HP EliteBook X360

HP EliteBook X360

 

لپ‌تاپ HP Elitebook X360 با بدنه‌ی محکم و مقاوم تست‌های سقوط MIL-STD-810G را پشت سر گذاشته ولی این استحکام باعث ضخامت بیش از اندازه‌ی  دستگاه نشده و لپ‌تاپی مناسب برای جابجایی می‌باشد. همانند سایر لپ‌تاپ‌های رده بالای HP، از CNC aluminum  ساخته شده است. در سمت چپ دستگاه پورت‌های ارتباطی آن شامل: کارت PC، دکمه‌ی تنظیم صدا، جک 3.5 میلی متری هدفون، پورت USB 3.0 وجود دارند. در سمت راست آن هم شاهد پورت  USB 3.0، HDMIm USB C + Thunderboltt هستیم. وزن این دستگاه حدود 1.2 کیلوگرم می‌باشد! قابلیت جذاب دیگر این دستگاه، قلم digitizer آن می‌باشد که امکان نوشتن متن در حالت تبلت را فراهم می‌کند. این دستگاه در دو مدل با صفحه نمایش‌های Full HD  و 4K عرضه خواهد شد و واضح است که باتری نسخه‌ی 1080p  طول عمر بالاتری خواهد داشت.

لپ‌تاپ Flip C302CA شرکت Asus

این کروم‌بوک با یک صفحه‌نمایش  12.5 اینچی با رزولوشن Full HD عرضه خواهد شد و از قابلیت‌های خوبی نظیر مالتی تاچ و امکان چرخش 360 درجه‌ای صفحه‌نمایش بهره خواهد برد. CPU این دستگاه در دو مدل که اولی دارای پردازنده‌ی اینتل m3 و دیگری پردازنده اینتل m7  عرضه خواهد شد. حافظه‌ی رم این دستگاه نیز 4 یا 8 گیگابایت بوده و ظرفیت‌های 32، 64 و 128 گیگابایت برای علاقه‌مندان موجود خواهد بود.

 

1.2 کیلوگرم وزن و 13.7 میلی‌متر ضخامت دارد. برای این کروم‌بوک یک باتری 39 وات‌ساعتی درنظر گرفته شده است و شرکت ایسوس قول بازدهی 10 ساعته را با یک بار شارژ آن داده است.

برای پورت‌های ارتباطی این دستگاه، دو پورت USB از نوع C نسخه 3.1 و یک درگاه میکرو SD درنظر گرفته شده است. قیمت این دستگاه از 499 دلار برای مدل پردازنده m3 با چهار گیگابایت حافظه RAM و 32 گیگابایت حافظه داخلی آغاز می شود و به همین ترتیب برای سایر مدل‌ها افزایش خواهد یافت.

لپ‌تاپ Odysseyy  شرکت Samsung

سامسونگ با معرفی نوت‌بوک Odysseyy، قصد ورود به دنیای گیمرها را دارد. این دستگاه در دو مدل باصفحه‌نمایش‌های 15.6  اینچی و 17.3 اینچی عرضه خواهد شد. طراحی بدنه‌ به رنگ مشکی انجام شده است که نور پس زمینه‌ی قرمز جلوه‌ای خاص به آن می‌دهد. در اطراف این دستگاه پورت‌های ارتباطی آن شامل یک پورت USB 3.0، دو پورت USB 20، پورت HDMI و پورت اترنت وجود دارند و وزنی در حدود 2.4  کیلوگرم دارد.

 

 

از هفتمین نسل از پردازنده‌ای i7  شرکت اینتل استفاده کرده و می‌تواند تا 32گیگابایت رم از نوع DDR4  را پشتیبانی کند. همچنین، این دستگاه در چند مدل با حافظه‌های داخی متفاوت عرضه خواهد شد که بیشترین آن از 256 گیگابایت از نوع SSD و 1 ترابایت از نوع HDD بهره می‌برد. در این لپ‌تاپ از یکی از قدرتمندترین کارت گرافیک‌های شرکت انویدیا یعنی GTX1050  استفاده شده که تمامی برسی های اولیه‌ی انجام شده بروی این دستگاه خبر از عمکلرد بی‌نقص آن می‌دهند.

قیمت نسخه‌ی 15.6  اینچی آن از 1199  دلار آغاز می‌شود و فروش آن نیز از ماه آینده آغاز خواهد شد. هنوز مشخص نیست که نسخه‌ی  17.3 اینچی این لپ‌تاپ گیمینگ چه زمانی عرضه خواهد شد.

لپ‌تاپ Notebook 9 شرکت Samsung

هرچه درمورد وزن کم و سبک بودن این دستگاه بگوییم باز هم کم است. زمانی که دستگاه را در دست می‌گیرد، حس می‌کنید که این لپ‌تاپ عضوی از شماست یا اینکه یک قاب لپ‌تاپ است که بیشتر برای شوخی ساخته شده است. وزن این دستگاه تنها 934 گرم است و کمی از مک‌بوک870 گرمی اپل سنگین‌تر است. بدنه‌ی این دستگاه از جنس فلز منیزیم ساخته شده است که ضمن ایجاد وزن پایین برای آن، مقاومت بالایی را نیز برای آن به وجود آورده است.

 

 

از هفتمین نسل از پردازنده‌یi7  شرکت اینتل با 8 گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 با کانال دوگانه استفاده شده و برای آن دسته از کاربرانی که قصد انجام کارهای گرافیکی سنگین یا اجرای بازی با دستگاه خود را دارند، نسخه‌ای از این دستگاه با پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی انویدیا 940MX عرضه خواهد شد که تقریباٌ 200 گرم از نسخه‌ی معمولی آن سنگین‌تر است. بدون توجه به اینکه دستگاه خود را با چه پردازنده گرافیکی انتخاب می‌کنید، در هر حالت با صفحه‌نمایش 15 اینچی با رزولوشن 1080p  و کیفیت تصویر بسیار خوب سروکار خواهید داشت.

با وجود باریک و سبک بودن لپ‌تاپ با انبوهی از پورت‌ها روبرو هستیم. دو پورت USB3.0، یک پورت USB 2.0  و پورت HDMI با سایز کامل وجود دارند. در این دستگاه از پورت USB  از نوع CC برای تأمین برق موردنیاز دستگاه استفاده شده است. همراه این دستگاه یک شارژر 45  واتی عرضه خواهد شد و زمان فول شارژ شدن دستگاه هم 80 دقیقه اعلام شده است.

بدنه‌ی دستگاه به‌صورت نامعینی بارنگ نقره‌ای طراحی شده است و لوگوی سامسونگ بروی آن بیش از اندازه یکنواخت می‌باشد هرچند برخی بر این باورند که این دستگاه به سادگی مک‌بوک12  اینچی اپل را به چالش می‌کشد. اطلاعاتی در خصوص قیمت این محصول هنوز در دسترس نیست.

 

بخش دوم: تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند

اگرچه مراسم امسال از نظر معرفی گوشی‌های هوشمند تا اندازه‌ای پربار به نظر می‌رسید اما برای علاقه‌مندان به این حوزه گوشی رده‌بالایی معرفی نشد و تقریباً بیشتر گوشی‌های هوشمندی که توسط شرکت‌های حاضر در رویداد رونمایی شد میان‌رده به‌شمار می‌آمدند. در این میان شرکت‌هایی نظیر شیائومی هم بودند که ترجیح داده بودند به‌جای معرفی گوشی جدید گوشی‌های اخیر معرفی شده خود را در قالب رنگ‌های جدید و خاص به نمایش بگذارند. (گوشی Mi Mix در رنگ سفید و Mi Note 2 در سه رنگ خاص سورمه‌ای، سبز یشمی و صورتی رونمایی شدند.) در ادامه می‌توانید مشخصات گوشی‌های معرفی شده در نمایشگاه امسال را مطالعه نمایید.

گوشی Blade V8 شرکت ZTE

یک دستگاه میان‌رده است که هدف آن به‌دست گرفتن بازار اسمارت‌فون در گروه سنی جوان‌تر است که بزرگترین نقطه قوت این دستگاه دوربین آن می‌باشد. در گوشی ZTE Blade V8 از یک دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه فلاش به ثبت تصاویر سلفی کمک می‌کند. برای دوربین اصلی این دستگاه یک دوربین دوگانه 13 + 2 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که در یک دستگاه میان‌رده بسیار جذاب خواهدبود. جدا از بخش دوربین، بخش‌های دیگر گوشی همتراز با سایر دستگاه‌های میان‌رده هستند.

 

 

در این گوشی از چیپ اسنپدراگون 435 برای انجام پردازش‌های دستگاه ویک صفحه‌نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن Full HD  استفاده شده است.  ضخامت 7.7 میلی‌متری، باتری 2730 میلی‌آمپرساعتی، سنسور اثرانگشت و قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی LTE  از دیگر مشخصات گوشی است. این دستگاه در دو مدل که مدل اول شامل دو گیگابایت حافظه‌ی رم و 16 گیگابایت حافظه‌ داخلی و مدل دوم شامل 3 گیگابایت حافظه‌ رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است، عرضه خواهد شد.

گوشی Zenfone AR شرکت Asus

این دستگاه یکی از اولین دستگاه‌هایی است که از قابلیت واقعیت افزوده پشتیبانی خواهد کرد. گوشی Asus Zenfone AR مجهز به یک صفحه‌نمایش 5.7  اینچی با رزولوشن بالای QHD بوده و چیپ قدرتمند اسنپدراگون 821 شرکت کوالکام توان پردازشی موردنیاز دستگاه را تأمین می‌کند.

 

 

برای دوربین این دستگاه سنسور  IMX 318 سونی درنظر گرفته شده است که رزولوشن 23 مگاپیکسلی دارد. همچنین، قابلیت ردیابی حرکت و سنجش عمق را نیز دارا است که این دو امکان در هنگام استفاده از Google Tango ضروری بوده و امکان ردیابی اجسام درحال حرکت و ثبت دقیق عمق سوژه‌ها را نیز به کاربر خود می‌دهد. در حال حاضر بیش از 35 اپلیکیشن واقعیت افزوده موجود هست که کافی به نظر نمی‌رسد ولی بدون تردید در سال  2017 شاهد پیشرفت این محصول و تکنولوژی‌های موردنیاز آن خواهیم بود.

گوشی Asus Zenfone AR نخستین اسمارت‌فون اندرویدی است که از 8 گیگابایت حافظه‌ی رم بهره خواهد برد. مجهز به سنسور اثرانگشت بوده و پلت‌فرم Daydream گوگل را پشتیبانی خواهد کرد.

گوشی ZenFone 3 Zoom شرکت Asus

گوشی‌هوشمند ZenFone 3 Zoom دارای دوربین دوگانه‌ 12 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 2.3X  است که دوربین دوم وظیفه‌ این کار را برعهده گرفته دقیقا همانند گوشی آیفون 7 پلاس اپل. علاوه بر این قرار است قابلیت Portrait نیز در این گوشی فعال شود تا میزان عمق تصویر به شکل طبیعی دیده شود. دوربین دوم یا همان سلفی هم دارای سنسور 13 مگاپیکسلی IMX214 شرکت سونی بوده و بیشینه دیافراگم  F2.0 خواهد داشت.

 

 

از مهم‌ترین مشخصه‌های فنی این گوشی‌هوشمند می‌توان به نمایشگر 5.5 اینچی  با پنل AMOLED ، اسکنر اثرانگشت و بدنه‌ی فلزی بسیار زیبا اشاره کرد که با بهره‌مندی از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی یکی از بهترین‌های بازار باشد. هسته مرکزی  ZenFone 3 Zoom  شامل چیپست اسنپ‌دراگون 625 ، رم 4 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه‌ داخلی است. گفته شده این محصول فعلا با اندروید مارشمالو وارد بازار می‌شود اما به زودی اندروید نوقا برای آن منتشر خواهد شد.

این گوشی در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و رز گلد ماه آینده به صورت رسمی وارد بازار میشود اما در مورد قیمت این گوشی هنوز اطلاعاتی منتشر نشده که بعید به نظر می‌رسد با قیمتی پایین سروکار داشته باشیم.

گوشی  Stylo 3شرکت LG

ال‌جی از دو گوشی‌هوشمند موسوم به Stylo و Stylo Plus در مراسم CES امسال پرده برداشت که این دو گوشی در آمریکا و دیگر مناطق با نام Stylo 3 عرضه می‌شوند و مشخص نشده که علت نام‌گذاری متفاوت آن‌ها در مناطق مختلف چیست. این گوشی‌ هوشمند دارای ابعاد 155.6 در 79.8 در 7.4 میلی‌متری بوده و وزن آن به 149 گرم می‌رسد که با قلم معروف شرکت ال‌جی و پشتیبانی از رادیوی FM وارد بازار می‌شود.

 

 

گوشی جدید ال‌جی قرار است در رنگ‌های تیتانی متالیک و صورتی به فروش برسد. به چیپست MT6750 شرکت مدیاتک مجهز گردیده که پردازنده‌ای 8 هسته‌ای با قدرت پردازش 1.5 گیگاهرتزی برای آن تعبیه شده و نمایشگر غول پیکر 5.7 اینچی با رزولوشن اچ‌دی بر روی آن‌ قرار گرفته است. دو سنسور 13 و 8 مگاپیکسلی به ترتیب برای دوربین اصلی و جلوی این گوشی در نظر گرفته شده و باتری آن ظرفیتی معادل 3200 میلی‌آمپرساعت خواهد داشت. از دیگر ویژگی‌های این گوشی‌هوشمند می‌توان به تعبیه شدن اسکنر اثر انگشت اشاره کرد. ال‌جی اطلاعات بیشتری در مورد دو گوشی جدید خود نداده و مشخص نیست که چه زمانی و با چه قیمتی روانه بازار خواهند شد.

تبلت MIIX 720 شرکت Lenovo

لنوو تبلتی مجهز به سیستم‌عامل ویندوز موسوم به MIIX 720 را روانه‌ی بازار می‌کند. این تبلت دنباله‌رو برادرِ بزرگتر خود میکس700 است و رقیبی شایسته برای سرفیس‌پروِ مایکروسافت (و احتمالا سرفیس‌پرو 5) بشمار می‌آید. پردازنده به کار رفته در MIIX 720 از سری پردازنده‌های نسل هفتم اینتل موسوم به کبی‌لیک (Kaby Lake)  می‌باشد. لنوو MIIX 720 به نمایشگر 12 اینچی با وضوح عالی(2280 در 1920) QHD و تراکم پیکسلی 288 مجهز بوده، حداکثر روشنایی صفحه 400 نیت است و گوریلا گلاس از آن محافظت می‌کند. 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 و تا  1 ترابایت حافظه جانبی از دیگر ویژگی‌های این تبلت بشمار می‌آید.

 

 

وزن 780 گرمی و ابعاد 292 در 210 در 8.9 میلی‌متری در آن تغییری نکرده و یک پورت USB و پشتیبانی از درگاه تاندربولت 3 و توانایی اتصال به بیش از دو نمایشگر خارجی با طولِ عمر باتری 8 ساعت از دیگر ویژگی‌های این محصول است. اینکه سیستم از شناخت چهره استفاده می‌کند یا اسکنر عنبیه مشخص نیست اما به لطفِ فناوری امنیتی بیومتریکِ «ویندوز سلام» موجود در تبلت کاربران می‌توانند جهت قفل‌گشایی از دوربین جلو استفاده کنند. دستگاه احتمالاً فاقد اسکنر اثرانگشت خواهد بود که ممکن است برای برخی ناخوشایند باشد. لنوو یک قلم Active Pen 2 را نیز همزمان روانه‌ی بازار خواهد کرد زیرا دستگاه به شکافی برای قلم مجهز است. این قلم دکمه‌ی میانبر ویندوزی با حساسیت 4096 نیز دارد.

مدل پایه‌ی میکس720 در ماه آوریل و با قیمت 999دلار به رنگ‌های طلایی یا خاکستری در دسترس خواهد بود. آن‌طور که شایع شده مایکروسافت سرفیس‌پرو 5 را در ماه مارس عرضه خواهد کرد باید منتظر بود و تماشا کرد که تبلت‌های ویندوز در سه‌ماهه‌ی اول سال 2017 چه گلی به سر تولیدکنندگان خواهند زد.

 

بخش سوم: دوربین‌های هوشمند و دیجیتال

دوربین  YI 4Kشرکت Xiaomi

شرکت شیائومی در مراسم CES از جدیدترین دوربین اکشن خود پرده برداشت. این دوربین که YI 4K نام گرفته می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 4K به ثبت برساند. محصول جدید شرکت شیائومی از سنسور 12 مگاپیکسلی IMX377 شرکت سونی بهره می‌برد. لنز تعبیه شده بر روی این دوربین میدان دید 155 درجه‌ای و گشاده‌ی لنز آن به  f2.8 خواهد رسید. ژیروسکوپ شش محوره این دوربین قابلیت پایداری تصویر الکترونیکی را فعال می‌کند. در پشت این دوربین هم نمایشگر تاچ اسکرین 2.19 اینچی با پنل LCD گنجانده شده است.

 

 

تصاویر با رزولوشن 4K  و نرخ فریم 30 فریم در ثانیه به ثبت رسانده و قابلیت ضبط تصاویر با رزولوشن 2.5K  با نرخ 30 فریم در ثانیه یا رزولوشن 1440 پیکسلی با نرخ 60 فریم در ثانیه را خواهد داشت. همچنین امکان ضبط تصاویر اسلوموشن با رزولوشن 1080پیکسل  و 960 پیکسل با نرخ 120 فریم در ثانیه یا رزولوشن 720 پیکسل با نرخ 240 فریم در ثانیه میسر می‌شود. از دیگر قابلیت‌های دوربین اکشن شیائومی می‌توان به ضبط تصاویر تایم‌لپس با رزولوشن 4K اشاره کرد.

شیائومی برای این که بتواند این دوربین را به گوشی‌های‌هوشمند متصل کند آن را به دو رابط وای‌فای و بلوتوث نسخه‌ی چهارم مجهز کرده است. باتری 1400 میلی‌آمپر ساعتی این دوربین نیز می‌تواند با ضبط تصاویر 4K تا دو ساعت کاربر را بدون نیاز به شارژ نگه دارد. این دوربین در رنگ‌های سفید، مشکی و رز گلد با قیمت 1199 یوان چین روانه بازار خواهد شد.

دوربین  PowerShot  G9 X Mark IIشرکت Canon

شرکت کنون از دوربین دیجیتالی کامپکت جدید خود با نام PowerShot  G9 X Mark II  پرده برداشت. کنون یک سنسور 1.0  اینچی از نوع CMOS و با رزولوشن 20.2  را برای این دوربین درنظر گرفته و پردازشگر DIGIC 7 نیز پردازش‌های تصویری دوربین را انجام می‌دهد. همچنین، از یک لنز با مشخصات 28–84mm, f2.0-f4.9 و قابلیت زوم اپتیکال تا سه برابر استفاده نموده است و از قابلیت‌های دیگر آن می‌توان به امکان ثبت  8.2 فریم بر ثانیه در حالت  burst mode اشاره کرد.

 

 

صفحه‌نمایشی لمسی به اندازه‌ی  3 اینچ با رزولوشن Full HD نیز عکس‌های ثبت شده را به شما نمایش می‌دهد. پورت‌های ارتباطی Wi-Fi و NFCC برای این دستگاه در نظر گرفته شده است. گفتنی است دوربین PowerShot G9 X Mark II  کنون 530 دلار قیمت‌گذاری شده و عرضه‌ی آن از ماه فوریه آغاز خواهد شد.

دوربین لومیکس  DMC-GH5شرکت Panasonic

پاناسونیک سال گذشته میلادی در فتوکینا اندکی در مورد دوربین جدیدش گفته بود اما اکنون جزییات بیشتری در مورد دوربین میکرو پرچمدار خود فاش کرده است. لومیکس DMC-GH5 جانشین دوربین بسیار محبوب GH4  می‌شود. دوربین GH5 یک سنسور 20 مگاپیکسلی جدید دارد که از فیلترهای Low-pass استفاده نمی‌کند تا جزییات تصویر بهتر نمایان شود. رنگ و بافت موتور ونوس جدید آن بهبود یافته است و نویز کمتری دارد. این دوربین در حال حاضر مقادیر ISO (حساسیت سنسور) تا 25600 را پشتیبانی می‌کند. از فناوری DFD (Depth from Defocus)  که متعلق به خود شرکت پاناسونیک است، استفاده می‌کند که در کنار فوکوس خودکار تشخیص کنتراست تا دو برابر سریعتر از GH4 فوکوس می‌کند.

 

 

لرزش‌گیر 5 محوره استفاده شده در این دوربین که 2 محور در لرزش گیر اپتیکال لنزهای پاناسونیک و 3 محور در لرزش‌گیر بدنه امکان 5 توقف بیشتر برای سرعت شاتر را فراهم می‌کند و لرزش تصویر در ویدئو را نیز کاهش می‌دهد. قابلیت اصلی GH5 توانایی آن در ضبط ویدئوهای 4K با 60 فریم بر ثانیه است. تصاویر دوربین با 10 bit 4:2:2 هم در ضبط HDMI داخلی و هم خارجی ثبت می‌شوند. پاناسونیک این قابلیت را فیلمبرداری با کیفیت پخش نامیده است.

برخی دیگر از قابلیت‌های این دوربین شامل بدنه‌ی آلیاژ منیزیم مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی، دو درگاه کارت  SD، وای‌فای، بلوتوث و ال‌سی‌دی ۳.۲ اینچی است. این دوربین تا اواخر مارس با قیمت 1999.99 دلار، فقط برای بدنه، در دسترس خواهد بود.

دوربین FinePix XP120  شرکت Fujifilm

فوجی‌فیلم امسال در نمایشگاه CES دستاورد بزرگی نداشت اما دوربین جدید خود را با نام   FinePix XP120 در لاس‌وگاس معرفی کرده است که جدیدترین عضو سری  rugged point-and-shoot  می‌باشد. به‌صورت طبیعی، بخشی از نقاط قوت این دوربین ضدآب و ضدشوک بودن آن می‌باشد که توانایی مقاومت در برابر آب تا ارتفاع 20 متری و مقاومت در برابر شوک تا ارتفاع 1.75  متری را دارا می‌باشد. علاوه بر این‌ها، مقاومت در برابر یخ‌زدگی و گردوخاک نیز برای این دوربین درنظر گرفته شده است.

 

 

در دوربین FinePix XP120 از یک سنسور قدرتمند 16.4  مگاپیکسلی از نوع CMOS استفاده شده و صفحه‌نمایشی 3  اینچی LCD تصاویر ثبت شده را نمایش می‌دهد. با این دوربین قابلیت ضبط فیلم با رزولوشن 1080p  و فریم ریت60  فریم بر ثانیه را خواهید داشت. هرچند مشخصات فوق چندان غیرمنتظره و جدید نیستند ولی این دوربین با قیمت پایین  230 دلار عرضه خواهد شد که می‌تواند بازار فروش خوبی را برای فوجی‌فیلم به ارمغان بیاورد. تاریخ عرضه‌ این دوربین در بازار جهانی نیز ماه فوریه اعلام شده است.

 

بخش چهارم: سایر گجت‌ها و محصولات

علاوه بر محصولات فوق که در دسته‌بندی جداگانه معرفی شد؛ شرکت‌های دیگری هم بودند که از دستاوردهای جدید خود در سایر شاخه‌های تکنولوژی رونمایی کردند. تنوع این محصولات بسیار زیاد بوده و از چیپست‌های و پردازنده‌ها گرفته تا هدست‌ها، ساعت‌های هوشمند و حتی لوازم خانگی همچون یخچال و جاروبرقی به‌چشم می‌خورد که در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین این دستاوردها خواهیم پرداخت.

چیپست اسنپ‌دراگون 835 شرکت کوالکام

این نخستین چیپ کوالکام است که با فرآیند 10 نانومتری FinFET  تولید شده است. قابلیت‌های هیجان‌انگیزی چون پشتیبانی از واقعیت مجازی، اجرای سیستم هال محاسباتی موبایل و پشتیبانی کامل از ویندوز 10 در این پردازنده وجود دارند. این چیپ از معماری Kryo CPU استفاده می‌کند که پیش از این در سری 820  پردازنده‌های این شرکت نیز شاهد استفاده از آن بودیم. چهار هسته‌ی اضافی برای ” اجرای مؤثرفرمان‌های کاربر ” و چهار هسته با فرکانس 2.45  گیگاهرتز برای عملکرد عادی سیستم در نظر گرفته شده است که چهار هسته‌ اضافی فرکانسی معادل 1.9 گیگاهرتز دارند. چیپ Snapdragon 835 ، ابعاد کوچکتر و مصرف انرژی کمتری نسبت به نسل پیشین خود دارد. به گونه‌ای که اندازه‌ی این چیپ 35  درصد و مصرف انرژی آن 25درصد کاهش یافته است که در تئوری می‌تواند بروی عمر باتری تاثیرات مثبتی داشته باشد.

 

 

در بخش گرافیک، پردازنده‌ گرافیکی آدرنو 540  درنظر گرفته شده و قابلیت پشتیبانی از OpenGL ES 3.2, OpenCL 2.0, Vulkan’s API و DirectX 12 را دارا می‌باشد که تجربه گرافیکی فوق‌العاده‌ای را برای کاربران در بازی‌های موبایلی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را موجب می‌شود و بخش گرافیکی را  25 درصد بهبود می‌بخشد. قابلیت ضبط ویدئو با رزولوشن  4K  با فریم‌ریت‌های 30 و  60 فریم بر ثانیه را با قابلیت پخش 4K  دارا است. این چیپست همچنین به‌صورت رسمی از Google Daydream VR (واقعیت مجازی گوگل) پشتیبانی خواهد کرد. پردازش تصویر نیز در این چیپ بهبود داشته که به سازندگان اسمارتفون‌ها امکان نصب دوربین‌هایی حداکثر تا 32  مگاپیکسل یا دو دوربین 16  مگاپیکسلی را می‌دهد.

چند ویژگی امنیتی جدید نیز به این پردازنده افزوده شده که شرکت کوالکام به آن Qualcomm Haven Security Platform  (پلتفرم بهشت امنیت کوالکام) می‌گوید. به‌طور مشخص، امنیت سیستم‌های ورودی مثل سنسور اثرانگشت و سنسور عنبیه به‌صورت سخت‌افزاری بهبود یافته است. مودم بکار رفته در این چیپست X16 LTE است که حداکثر سرعت دانلود 1  گیگابیت بر ثانیه بروی شبکه LTE cat.16  را برای کاربر خود فراهم می‌کند. همچنین، حداکثر سرعت آپلود با cat.13  به‌وسیله این مودم، 150مگابیت بر ثانیه می‌باشد. نخستین دستگاهی است که به‌صورت رسمی در آن از بلوتوث نسخه‌ی  5.0 استفاده شده است که امکان انتقال اطلاعات با سرعت 2  مگابیت بر ثانیه وجود دارد.

قابلیت شارژ سریع نسخه 4.0  نیز برای این چیپست درنظر گرفته شده است. این فناوری  20 درصد سریع‌تر و30  درصد موثرتر از نسل پیشین خود می‌باشد. یکی از قابلیت‌های خوب نسل 4.0  شارژ سریع، پشتیبانی از پورت‌های USB  نوع C برای انجام این کار می‌باشد.

نسل هفتم پردازنده‌های شرکت اینتل

شرکت اینتل طرفداران کامپیوترهای دسکتاپ را فراموش نکرده است و پردازنده‌های جدیدی برای دستگاه‌های قدرتمندتر عرضه می‌کند. در این پردازنده‌های جدید، نام سری H به‌ چشم می‌خورد که هدف از ساخت آن‌ها تأمین توان پردازشی موردنیاز لپ‌تاپ‌ها می‌باشد. سری دیگر، سری S است که بیشتر با هدف استفاده در کامپیوترهای قدیمی دسکتاپ تولید شده است. این دو مدل از پردازنده به تازگی به خط تولید هفتمین نسل از پردازنده‌های شرکت اینتل افزوده شده‌اند که نسبت به سری  Y، طراحی باریکتر و نسبت به سری UU سرعت  بیشتری دارند.

طبیعی است که انتظار عملکرد و بازدهی بهتری از این پردازنده‌ها نسبت به نسل‌های پیشین آن‌ها داشته باشیم. شرکت اینتل اعلام کرده است که پردازنده‌های سری S مدل  i7–7700K ، 25  درصد عملکرد بهتری نسبت به i7–4770K دارد. البته با توجه به اینکه i7–4770K مربوط به سه نسل پیش است، این مقایسه ارزش چندانی ندارد. به نظر می‌رسد که با تفاوت عملکرد کمتری میان پردازنده‌های نسل ششم و پنجم روبرو باشیم. این شرکت همچنین اعلام کرده است که پردازنده‌ی i7–7700K توانایی ساخت ویدئوهایی با رزولوشن 4K 360  درجه با سرعت بیشتر 35  درصدی نسبت به 4770K را دارا است.

 

 

در خصوص چیپ های سری H ، اینتل اعلام کرده است که این چیپ ها عملکرد 20 درصدی بهتری نسبت به چیپ های نسل چهارم (  i7–4700HQ)  دارا هستند و با سرعت بیشتر 65  درصدی ویدئوهای 360  درجه با رزولوشن 4K  را اجرا می‌کنند. همچنین هماهنگی بسیار خوبی با کارت‌های گرافیک سری موبایل شرکت انویدیا دارد. این هماهنگی به نظر می‌رسد با خط تولید Polaris شرکت AMDD نیز وجود داشته باشد.

قدرتمندترین پردازنده از سری  S، چیپ i7–7700K می‌باشد که با قیمت 399  دلار عرضه خواهد شد. این پردازنده بروی فرکانس پایه‌ی 4.2 گیگاهرتز تنظیم شده است که در حالت Boost Mode  این عدد تا 4.5 گیگاهرتز می‌رسد در حالیکه پردازنده‌ی 6700K  فرکانس 4  و 4.2  گیگاهرتزی دارد. این چیپ از چهارهسته‌ پردازشی و هشت Thread بهره می‌گیرد. همچنین، گرافیک Intel HD 630 نیز بروی این چیپ قرار داده شده است.

اینتل برای نخستین بار چیپ Core i3 آنلاک شده‌ی خود را  با قیمت 168  دلار عرضه خواهد کرد. این چیپ که مدل 7350K است با دو هسته‌ی پردازشی و چهار Thread با فرکانس  4.2 گیگاهرتز خواهد بود. با استفاده از این چیپ، افرادی که قصد اورکلاک کردن پردازنده‌ی دستگاه خود را داشته باشند، می‌توانند این کار را انجام دهند. در کنار این مدل، اینتل اعلام کرده است که تمامی پردازنده‌های جدید نسل هفتم این شرکت، بهتر از پردازنده‌های نسل پیش اورکلاک می‌شوند. این امکان با استفاده از قابلیت جدیدی امکان پذیر است که در هنگام افزایش فرکانس CPU از حد تعیین شده برای آن، پردازنده را پایدار نگه می‌دارد. این پردازنده‌های جدید قابلیت پشتیبانی از  24 PCI Express 3.0 را خواهند داشت. همچنین، دستگاه‌های استفاده کننده از آن‌ها امکان پشتیبانی از 10  پورت USB 3.0 را خواهند داشت.

در کنار چیپ‌های جدید، شرکت اینتل از تکنولوژی جدیدی رونمایی کرده است که آن را  Optane Memoryنام گذاری کرده است. با بکارگیری این فناوری، که بر روی ارتباط‌های مادربورد تأثیر می‌گذارد، سرعت سیستم افزایش خواهد یافت. هنوز مشخص نیست که همه‌ی این‌ها چطور باهم کار خواهند کرد ولی اینتل اعلام کرده است که از سیستمی مشابه SSD در هاردهای قدیمی HDDD استفاده خواهد کرد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این کار می‌تواند جایگزین مناسبی برای هارد M.2 SSD باشد یا خیر. به ویژه زمانی که درسال‌های گذشته هاردهای  SSD به‌صورت منظم کاهش قیمت مداومی داشته‌اند.

روتر جدید شرکت شیائومی

در کنار دیگر محصولاتی که شیائومی در رویداد CES از آن‌ها رونمایی کرد، روتر جدیدی موسوم به Mi Router HD نیز توسط این شرکت پرده‌برداری شد. روتر جدید شرکت شیائومی با سرعت 2600 مگابیت در ثانیه و به قابلیت 4 در 4  MU-MIMO مجهز گردیده است.

 

 

در این روتر چهار عدد آنتن PCB قرار گرفته و پردازنده‌ی شبکه‌ی IPQ8064 کوالکام در درون آن گنجانده شده است. در کنار این موارد، شیائومی دو گزینه‌ی 1 ترابایتی یا 8 ترابایتی را برای کاربران قرار داده که می‌توان برای پشتیبانی از فایل‌ها و برنامه‌‌ی از آن استفاده کرد. تمامی این موارد توسط یک بدنه‌ی تمام آلومینیومی پوشیده‌ شده‌اند و قرار است طی دو ماه آینده در چین عرضه شود. قیمت نسخه‌ی 1 ترابایتی آن 200 دلار و نسخه‌ی 5 ترابایتی آن 500 دلار در نظر گرفته شده است.

سری جدید اسپیکر و هدفون‌های سونی

سونی در رویداد CES سری جدید هدفون‌های درون گوشی و بلوتوث Extra Bass را به نمایش گذاشت. در ابتدا نگاهی به دو هدفون درون‌گوشی بی‌سیم MDR-XB950N1 و MDR-XB950B1 خواهیم داشت که مهم‌ترین تفاوت میان این دو، قابلیت حذف صدای محیط یا همان نویز کنسلینگ است که در مورد دوم این ویژگی دیده نمی‌شود. سونی برای هرچه بهتر کردن رابطه‌ی بلوتوث این دو هدفون، از NFC استفاده کرده است.

 

 

در حالی که هدفون بی‌سیم  MDR-XB950B1 می‌تواند تا 18 ساعت به طور مداوم کار کند، قابلیت نویز کنسلینگ  MDR-XB950N1 باعث نشده تا این مدت زمان کارکرد این هدفون کاهش یابد بلکه حتی نسبت به هدفون قبلی با افزایش نیز مواجه شده است. محصول جدید سونی با قابلیت نویز کنسلینگ می‌تواند تا 22 ساعت به طور مداوم روشن بماند. سونی برای دو هدفون جدید خود، برنامه‌ای مخصوص گوشی‌های هوشمند با نام Connect منتشر کرده که کاربر با استفاده از این برنامه می‌تواند محیط قرار گرفته را نظیر باشگاه ورزشی، خیابان، ساحل یا … مشخص کند. این برنامه همچنین به کاربر این امکان را می‌دهد تا سطح بیس مورد نیاز خود را انتخاب کند. با وجود این برنامه، کاربر در هدفون MDR-XB950N1 می‌تواند در صورت نیاز قابلیت نویز کنسلینگ را نیز خاموش کند.

سونی علاوه بر دو محصول بالا، از هدفون درون‌گوشی با سیم MDR-XB550AP نیز رونمایی کرد که قرار است در پنج رنگ متفاوت روانه بازار شود. همچنین هدفون جدید اسپرت سونی موسوم به MDR-XB510AS ضد آب بوده تا کاربران در مورد خیس شدن این هدفون نیز نگرانی نداشته باشند. متاسفانه سونی در مورد قیمت محصولات جدید خود اطلاع‌رسانی انجام نداده و تاریخ عرضه آن‌ها را بهار سال آینده بیان کرده است.

اگر به دنبال خرید اسپیکرهای بلوتوث‌ هستید به نظر می‌رسد سری جدید اسپیکرهای بلوتوث Extra Bass بتواند نیاز شما را برآورده کند. سونی در رویداد CES قابلیتی جدید را به اسپیکرهای خود اضافه کرده است؛ قابلیتی که طی چند سال گذشته در برخی از اسپیکرها دیده شده و می‌توانید افکت‌های نوری را بر روی اسپیکر پیاده کنید.

سه اسپیکر بلوتوث جدید سونی با توجه به اندازه SRS-XB40 ، SRS-XB30 و SRS-XB20 نام گرفته‌اند که هر کدام از این اسپیکرها به قابلیت افکت نوری مجهز شده‌اند. علاوه بر این، کاربر می‌تواند اسپیکرهای مورد اشاره را به ده اسپیکر دیگر متصل کند. سونی برای این سه اسپیکر، برنامه‌ی SongPal را برای گوشی‌های هوشمند منتشر کرده که قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در مدل  SRS-XB40، برنامه‌ای جداگانه تحت عنوان SRS-XB40 منتشر شده که قابلیت کنترل چراغ‌های اسپیکر و میزان صدای آن را نیز دارد.

سونی علاوه بر سه مدل بالا، از اسپیکر کوچک 3 در 3 اینچی SRS-XB10 هم رونمایی کرد که از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. سونی برای عرضه این سری از اسپیکرها نیز تاریخ دقیقی را مشخص نکرده و قرار است در بهار سال آینده آن‌ها را روانه بازار کند. قیمت اسپیکرهای مذکور نیز هنوز مشخص نشده است.

عینک هوشمند مجهز به آخرین چیپست اسنپ‌دراگون

گروه طراحی Osterhout با رونمایی کوالکام از چیپست جدیدش دو عینک‌ هوشمند جدید معرفی کردند. دو عینکی که به چیپست اسنپ‌دراگون 835 مجهز شده‌اند. شرکت Osterhout با همکاری با شرکت 21th Century Fox  قصد دارد تا اپلیکیشن‌های مربوط به تلفن‌های‌هوشمند را برای این عینک واقعیت مجازی منتشر کند و با استفاده از آن‌ها محتوای جدیدی را به کاربران تحویل دهد. این دو عینک هوشمند علاوه بر استفاده از چیپست اسنپ‌دراگون 835، نرم‌افزار توسعه‌دهندگان واقعیت مجازی را موسوم به SDK از کوالکام خریداری کرده و از همین طریق موفق به جذب بیش از 300 هزار توسعه‌دهنده شده است. این توسعه‌دهندگان پیش از این حدود 25 هزار اپلیکیشن واقعیت افزوده را برای دستگاه‌های مورد نظر تولید کرده‌اند.

 

 

عینک ‌هوشمند R-9 با زاویه دید 50 درجه و رزولوشن 1080p به سراغ کاربران آمده است. در قسمت بالایی این عینک سنسوری 13 مگاپیکسلی با قابلیت ثبت تصاویر با رزولوشن 4K نرخ 60 فریم در ثانیه قرار گرفته است. دوربین جلوی عینک R-9 همچنین می‌تواند تصاویر با رزولوشن فول‌اچ‌دی را با نرخ فریم 120 فریم در ثانیه به ثبت برساند. در این عینک دو اسپیکر بر روی هر دسته نزدیک به گوش شخص تعبیه شده و 128 گیگابایت فضای داخلی هم بر روی آن قرار گرفته است. قیمت این محصول 1800 دلار در نظر گرفته شده است.

اما عینک دوم معرفی شده، R-8 دارای مشخصه‌های فنی کمی ضعیف‌تر و البته قیمتی پایین‌تر نیز است. این عینک با رزولوشن 720 پیکسل و زاویه دید 40 درجه‌ای به کاربران نشان خواهد داد. حافظه‌ی داخلی این محصول 64 گیگابایت است و دو دوربین استریو با رزولوشن 1080 پیکسل نیز بر روی‌ آن قرار گرفته است. محصول مورد اشاره برچسب 1000 دلاری را به خود خواهد دید.

هدست واقعیت مجازی لنوو

شرکت لنوو از اولین هدست واقعیت مجازی خود، که در واقع نمونه اولیه دستگاه سازگار با پلتفرم ویندوز هولوگرافیک مایکروسافت محسوب می‌شود، پرده برداشت. این هدست در مقایسه با سایر هدست‌های مربوط به رایانه شخصی همانند Oculus Rift و یا  HTC Vive، سبک‌تر بوده و اندازه کوچک‌تری دارد. به گفته شرکت لنوو مدل نهایی این هدست با وزنی معادل 350 گرم روانه بازار می‌شود؛ این درحالی است که وزن هدست Vive 555 گرم گزارش شده است. طراحی این هدست بسیار راحت و مناسب است، این طراحی تا حد زیادی الهام گرفته از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن شرکت سونی است و لنزها را به صورت قابل تنظیم و در دید کاربر قرار داده است.

 

 

 

لنوو در این محصول از دو پنل OLED با میزان وضوح 1440 در 1440 استفاده کرده است که باز هم از وضوح پنل‌های دو هدست Rift و Vive بالاتر است. متأسفانه این هدست به مرحله عملیاتی نرسیده است بنابراین نمی‌توان در مورد کیفیت تصویر نهایی با چنین وضوحی اظهار نظر کرد.

سؤال دیگر این است که این هدست چگونه ردیابی می‌کند؟ این هدست از یک سیستم ردیابی با شش درجه آزادی استفاده می‌کند که آن را از هرگونه دوربین خارجی بی‌نیاز می‌سازد. این تکنولوزی هنوز برای عرضه آماده نیست و مشخص نیست که نحوه تعامل آن با پلتفرم ویندوز هولوگرافیک مایکروسافت چگونه خواهد بود.لنوو هنوز هیچ کنترل حرکتی برای این هدست تولید نکرده است بنابراین به محصولات شرکت‌های ثالث که با پلتفرم و مشخصات هلوگرافیک ویندوز سازگارند، نیاز دارد.

لنوو بیان کرده که تمام برنامه‌های  Windows Store در حالت theater-style با این هدست سازگار بوده و برخی از نرم افزارهای HoloLens نیز با این پلتفرم سازگاری خواهند داشت. این هدست با دو دوربین در جلوی خود عرضه خواهد شد که به لطف آن کاربران می‌توانند بدون نیاز به سیستم پروجکشن نوری HoloLens از قابلیت‌های واقعیت ترکیبی استفاده کنند، هرچند که کیفیت این دوربین‌ها هنوز مشخص نیست. این هدست که هنوز نامی به آن اختصاص داده نشده است سال آینده با قیمت 300 تا 400 دلار وارد بازار خواهد شد.

گجتی جدید از استارتاپی نوپا

انرژی اسکوار، استارت‌آپی در فرانسه است و فناوری جدیدی را ابداع کرده که می‌تواند تقریبا همه‌ی دستگاه‌ها را به‌صورت بی‌سیم شارژ کند. ابداع این شرکت امسال در CES به نمایش گذاشته شده است. این دستگاه مجموعه‌ای از 5 صفحه‌ی چسبنده‌ی بسیار نازک است که در ارتباط با یک پد شارژر کار می‌کنند. هر صفحه‌ی چسبنده از دو الکترود و یک میکرو یو‌اس‌بی، یو‌اس‌بی نوع C یا رابط نورانی تشکیل شده است که به درگاه شارژر دستگاه شما می‌چسبد. پس از آن که این صفحات چسبنده را به پشت دستگاهتان متصل کردید، آن را روی پد می‌گذارید و دستگاه شارژ خواهد شد. انرژی اسکوار از فناوری شارژ رسانای نوآورانه‌ای استفاده می‌کند که به چند دستگاه امکان می‌دهد که همزمان شارژ شوند. شما می‌توانید به راحتی 3 یا 4 گوشی هوشمند را بر روی پد قرار دهید و آن ها با سرعتی مشابه شارژرهای معمول شارژ خواهند شد.

 

 

یکی از معایب مشخص طراحی کنونی این است که صفحات چسبنده، درگاه شارژ گوشی شما را مسدود می‌کنند. بنابراین اگر بخواهید از روش‌های معمول آن را شارژ کنید، باید صفحه را بردارید. گفته شده این مشکل در نسل دوم محصول با قرار دادن درگاهی در پشت صفحه رفع می‌شود. انرژی اسکوار فروش این محصول را در سه ماهه‌ی نخست سال جاری با قیمت 89 دلار آغاز خواهد کرد.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که همان‌طور که مسلم است محصولات فوق تمامی دستاوردهای شرکت‌هایی نبودند که در مراسم CES امسال معرفی شدند بلکه گلچینی از مهم‌ترین محصولات علاقه‌مندان به این حوزه بودند که تلاش شد به جهت سهولت آگاهی از مهم‌ترین اخبار و رویدادهای CES 2017 در اختیار قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال