گزارش: آیفون‌های اپل هر سه سال یک‌بار دستخوش تغییرات عمده و اساسی خواهند شد

طبق گزارشی که از منابع خبری آسیایی به گوش می‎رسد، اپل قرار است در چرخه‎ی عمر آیفون‎های خود تغییری ایجاد کند. بر اساس روند فعلی، این شرکت به نوعی از مدل تیک‎‎تاک وار اینتل تقلید کرده یعنی سالی یک‎بار ما شاهد یک آیفون با طراحی جدید هستیم و مدل سال بعد تنها از نظر سخت‎افزاری […]

طبق گزارشی که از منابع خبری آسیایی به گوش می‎رسد، اپل قرار است در چرخه‎ی عمر آیفون‎های خود تغییری ایجاد کند. بر اساس روند فعلی، این شرکت به نوعی از مدل تیک‎‎تاک وار اینتل تقلید کرده یعنی سالی یک‎بار ما شاهد یک آیفون با طراحی جدید هستیم و مدل سال بعد تنها از نظر سخت‎افزاری تغییر خواهد داشت و ظاهر آیفون سال قبل را حفظ خواهد کرد. به نحوی که به خوبی مشاهده می‎شود که آیفون‎های 6 اس و 6 اس پلاس ظاهر گوشی‎های آیفون 6 و 6 پلاس را حفظ کرده ولی از نظر سخت‎افزاری بهتر می‎باشند.

بنابراین منطقی است انتظار داشته باشیم که آیفون 7 طراحی کاملاً جدیدی داشته باشد، ولی شایعات و تصاویری که به بیرون درز پیدا کرده‎اند و تا الآن شاهد آن‎ها بوده‎ایم، تصور دیگری را شکل داده‎اند. جدا از تغییر مکان خطوط آنتن که در حال حاضر در پشت گوشی‎های هوشمند اپل بسیار واضح هستند، سایر بخش‎های طراحی آیفون در مقایسه با نسل 6 اس تا حد زیادی تغییر نخواهد داشت و انتظار همان بدنه‎ی فلزی را باید داشته باشیم.

در نتیجه باید گفت که چنین تصمیمی باعث شکل‎گیری چرخه‎ی محصول جدیدی توسط اپل می‎شود. نسل‎های آیفون 6/6 اس/7 اولین گوشی‎هایی خواهند بود که در طول 3 سال یک طراحی مشابه خواهند داشت، ولی باید انتظار ادامه یافتن این نوع چرخه در آینده نیز باشیم؛ بنابراین اگر خواهان خریداری آیفونی هستید که از نظر ظاهر متفاوت باشد، باید برای مدل سال 2017 صبر کنید. البته شایعات اشاره به این دارند که این آیفون اولین گوشی هوشمند این شرکت است که از صفحه‎ی نمایش AMOLED بهره خواهد برد.

تصمیم اپل مبنی بر تغییر دادن چرخه‎ی عمر گوشی‎های هوشمندش به خاطر شرایط فعلی بازار گرفته شده است، از این نظر که آمار فروش‎ها پایین آمده است. اپل انتظار فروختن تعداد گوشی بیشتری در سال 2016 به نسبت سال 2015 را ندارد. دلیل دیگر باید با توجه به این حقیقت باشد که در حال حاضر هیچ فناوری فوق‎العاده متفاوت جدیدی وجود ندارد که این شرکت بتواند در گوشی‎های خود لحاظ کند. به نظر می‎رسد فعلاً جای زیادی برای تغییر وجود ندارد.

بنابراین چیزی که به احتمال زیاد با خرید آیفون 7 نصیب کاربران می‎شود یک دوربین بهتر (با لنزهای دوتایی در مدل پلاس)، ضد آب بودن، شاید یک باتری با ظرفیت بیشتر و احتمالا حذف جک هدفون 3.5 میلی‎متری خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال