MWC 2017: گوشی KeyOne بلک‌بری (Mercury) رسماً معرفی شد

گوشی BlackBerry KEYone (که هم‎‎چنین تحت اسم رمزی بلک‎بری مرکوری شناخته می‎شود) رسما معرفی شد. KEYone جدید‎ترین و قوی‎ترین گوشی بلک‎بری با یک کیبورد تمام QWETRY و بزرگترین باتری بوده که یک گوشی بلک‎بری تا به‎حال داشته است. نکته‎ای که همین ابتدا باید اشاره کنیم این است که محصول جدید بلک‎بری دستگاهی بوده که در […]

گوشی BlackBerry KEYone (که هم‎‎چنین تحت اسم رمزی بلک‎بری مرکوری شناخته می‎شود) رسما معرفی شد. KEYone جدید‎ترین و قوی‎ترین گوشی بلک‎بری با یک کیبورد تمام QWETRY و بزرگترین باتری بوده که یک گوشی بلک‎بری تا به‎حال داشته است.

نکته‎ای که همین ابتدا باید اشاره کنیم این است که محصول جدید بلک‎بری دستگاهی بوده که در واقع توسط شرکت دیگری یعنی TCL Communications ساخته شده و بلک‎بری در واقع نقش یک شرکت مجوزدهی برای مدیریت بخش نرم‎افزاری را برعهده دارد و مسئولیت فروش و توزیع این گوشی به TLC واگذار شده است.

قابلیت‎های اصلی گوشی KEYone بلک‎بری به شرح زیر است:

  • پلت‎فرم: اندروید نوقا
  • ابعاد: 149.3 در 72.5 در 9.4 میلی‎متر، 180 گرم وزن
  • نمایشگر: ال‎سی‎دی 4.5 اینچی مقاوم به خراش با پشتیبانی از فناوری IPS، رزولوشن 1620 در 1080 پیکسل، نسبت تصویر 3:2
  • چیپست، مموری: اسنپ‎دراگون 625 کوالکام، 3 گیگابایت رم
  • دوربین‎ها: دوربین عقب 12 مگاپیکسل، سنسور IMX378 سونی، ضبط ویدئوهای 4K، نسبت کانونی f/2.0، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی
  • حافظه‎داخلی: 32 گیگابایت به همراه پشتیبانی از درگاه میکرو‎ اس‎دی
  • باتری: باتری غیرقابل تعویض با ظرفیت 3505 میلی‎آمپرساعت، پشتیبانی از فناوری شارژ Quick Charge 3.0
  • مشخصه‎های ویژه: کیبورد تمام QWETRY

همانند با تمامی گوشی‎های دیگر بلک‎بری، به کیبورد تمام QWETRY با امکان سفارشی‎سازی هر کلید و توانایی سوایپ کردن بر روی کلید‎ها برای یک عملکرد بی‎نظیر تایپ‎ کردن توجه خاصی شده است. هم‎چنین جالب است که حسگر اثرانگشت داخل کلید نوار اسپیس قرار گرفته است تا محصول بلک‌‎بری اولین گوشی باشد که حسگر مذکور داخل یک نوار اسپیس بوده و در همین حین یک گوشی مدرن با یک کیبورد QWETRY به شمار رود.

همچون دیگر گوشی‎های بلک‎بری، در گوشی KEYOne نیز جنبه‎های امنیتی به‌خوبی رعایت شده است؛ این گوشی یک سیستم‎عامل فوق‎العاده امن، کلیدهای با قابلیت‎های امنیتی بیشتر و یک اپلکیشن امنیتی DTEK از پیش بارگذاری شده دارد. شما می‎توانید از این اپ برای تنظیم استاندارد امنیتی شخصی خود استفاده کنید، یک استاندارد ساده‎تر اگر هم‎چنان بخواهید زندگی خود را در رسانه‎های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا یک استاندارد سخت‎گیرانه که به دنبال آن امنیت خود را ارج قرار می‎دهید و نمی‎خواهید هیچ‎گونه جزئیاتی از زندگی شما در معرض عموم قرار گیرد. قابلیت مهم دیگر این گوشی که باعث متمایز شدن آن می‎شود BlackBerry Hub است،قابلیتی که تمامی پیام‎های شما یعنی ایمیل‎ها، پیامک‎ها، پیام‎های رسانه‎های اجتماعی حتی با حساب‎های مختلف را در یک مکان به اسم صندوق‎پستی BlackBerry Hub گردهم می‎آورد.

طراحی این گوشی نیز زیبا است (در هر صورت شرکت TLC آن را ساخته است)، ماده‎ی استفاده شده در پنل پشتی به دنبال لمس نرم حس می‎شود، عمر باتری برای یک روز کامل استفاده کردن کافی بوده و از آخرین نسخه‎ی اندروید یعنی نوقا 7.1 استفاده شده است. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی نیز از سنسور عالی IMX378 سونی بهره می‎برد، همان سنسوری که در گوشی پیکسل گوگل استفاده شده است، دستگاهی که در حال حاضر یکی از بهترین دوربین‎های موجود در بازار گوشی‎های هوشمند را در اختیار دارد.

گنجایش باتری عالی و برابر با 3505 میلی‎آمپرساعت است تا یکی از بزرگترین‎ باتری‎ها را در یک گوشی با یک نمایشگر تنها 4.5 اینچی شاهد باشیم. بلک‎بری به کاربران نوید داده است به دنبال یک روز کار کامل با گوشی در بحث باتری مشکلی نخواهند داشت و این گوشی از استاندارد شارژ سریع Quick Charge 3.0 کوالکام نیز استفاده می‎کند تا در عرض تنها 36 دقیقه به مقدار 50 درصد شارژ شود.

این گوشی در سه مدل به بازار خواهد آمد که تفاوت در پشتیبانی از شبکه‎های مختلف خواهد بود، دو مدل برای ایالات‎متحده و آمریکای شمالی و مدل دیگر برای بازار اروپا، خاورمیانه و آفریقا.

گوشی KEYone بلک‎بری توزیع جهانی خواهد داشت ولی تاریخ ورود به بازارهای مناطق مختلف جغرافیایی متفاوت خواهد بود. در حال حاضر گرفته می‎شود از فروردین‎ماه باید شاهد عرضه‎ی آن به بازار باشیم و قیمت آن پایین‎تر از گوشی‎های آیفون اپل و گلکسی‎های سامسونگ است:

  • در بازار ایالات‎متحده: 550 دلار
  • در اروپا: 600 یورو
  • در بریتانیا: 500 پوند
پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال