Oppo با معرفی 5x رسماً از تکنولوژی زوم نوری پرده برداشت

همان‎طور که حدس زده می‎شد، فناوری مرموز دوربین شرکت Oppo مشخص شده یک فناوری زوم اپتیکال است. فناوری جدید این شرکت به اسم 5x لنزهای تله‎فوتو را داخل یک گوشی موبایل جا می‎دهد تا امکان زوم 5x “بدون افت کیفیت” به دست آورده شود. گوشی‎های هوشمند سایر مدل‎های زوم اپتیکال را در گذشته به کار […]

همان‎طور که حدس زده می‎شد، فناوری مرموز دوربین شرکت Oppo مشخص شده یک فناوری زوم اپتیکال است. فناوری جدید این شرکت به اسم 5x لنزهای تله‎فوتو را داخل یک گوشی موبایل جا می‎دهد تا امکان زوم 5x “بدون افت کیفیت” به دست آورده شود.

گوشی‎های هوشمند سایر مدل‎های زوم اپتیکال را در گذشته به کار گرفته‎اند و محبوب‎ترین راه‎حلی که در این زمینه به کار گرفته شده است در محصول اپل یعنی آیفون 7 پلاس دیده می‎شود یعنی استفاده از دو سنسور، یکی از آن‎ها دائما به طرف داخل زوم می‎کند و از بخش نرم‎افزاری برای ترکیب بی‎نقص این دو استفاده می‎شود. فناوری 5x شرکت Oppo ولی عملکردی اندکی متفاوت‎تر دارد، چون سنسور دوم داخل بدنه‎ی گوشی با یک زاویه‎ی 90 درجه مخفی شده است.

عملکرد این فناوری در همکاری با لنزهای تله‎فوتو صورت می‎گیرد که داخل دستگاه به شکل عمودی چرخیده شده و سپس نور از آن از طریق یک منشور در حال چرخش منعکس می‎شود. این مکانیسم می‎تواند تا نسبت‎های افزایشی 0.0025 درجه بچرخد تا امکان کنترل دقیق زوم فراهم شود و در این مکانیسم هم‎چنین فناوری رفع لرزش تصویر نیز لحاظ شده است. شرکت اوپو ادعا می‎کند که نتیجه‎ی استفاده از این فناوری زوم “بدون افت کیفیت” 5x است.

گفته می‎شود که این مکانیسم در همکاری با شرکت فناوری دوربین Corephotonics توسعه یافته و این دستاورد یک سال طول کشیده است. این شرکت چینی هنوز نام گوشی که مجهز به این فناوری باشد را اعلام نکرده است.

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال