انگلیس از فناوری کنترل ماشین های خودران در بزرگراه ها رونمایی کرد

انگلیس با هدف ترویج استفاده از خودروهای بدون راننده، فناوری کنترل خطوط برای خودروهای بدون سرنشین را آزمایش می کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، انگلیس به زودی از فناوری کنترل خطوط بزرگراه مختص خودروهای بدون راننده رونمایی خواهدکرد. گرند شاپس، دبیر وزارت حمل و نقل انگلیس اعلام کرده این کشور برنامه های بلند […]

انگلیس با هدف ترویج استفاده از خودروهای بدون راننده، فناوری کنترل خطوط برای خودروهای بدون سرنشین را آزمایش می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، انگلیس به زودی از فناوری کنترل خطوط بزرگراه مختص خودروهای بدون راننده رونمایی خواهدکرد. گرند شاپس، دبیر وزارت حمل و نقل انگلیس اعلام کرده این کشور برنامه های بلند مدتی را برای استفاده از این فناوری و با هدف کنترل خطوط خودروهای بدون راننده برنامه ریزی کرده است.

 در حال حاضر تنها بزرگراه هایی ملزم به استفاده از این فناوری خواهند بود که در آن موانع فیزیکی از مسیر جدا شده و احتمال وجود عابر و یا دوچرخه سوار وجود ندارد. در این بزرگراه ها حداکثر سرعت تنها ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

 به گفته روزنامه تایمز اولین برنامه انگلیس برای فناوری‌های مربوط به کنترل رانندگی خودران از ماه اوت ۲۰۲۰ آغاز شده بود. در این بین تنها نگرانی شرکت های بیمه در مورد ایمنی فناوری خودران مطرح است. دلیل اصلی آن نیز وجود برخی تصادف های جاده ای به دلیل استفاده از خودروهای خودران و حتی با وجود راننده در پشت فرمان در حالی که هدایت خودرو در اختیار آنها نبوده، به وجود آمده است. به این ترتیب اعتماد همیشگی به صاحبان خودروها و حتی مسافران آنها در حین حرکت وجود ندارد. اما فناوری های آینده نگرانه در انگلیس و حتی جدا کردن مسیر به خودروها نگرانی این شرکت‌های بیمه را کاهش داده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال