ساخت دستگاه پاکسازی مین شبیه به یک توپ

یک محقق افغان نوعی دستگاه مین یاب طراحی کرده که شبیه به توپ است و پایه هایی از جنس بامبو دارد. این دستگاه می‌تواند به راحتی میادین مین را پاکسازی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طراح افغان با هدف پاک سازی میادین مین در کشور خود نوعی دستگاه ارزان قیمت برای […]

یک محقق افغان نوعی دستگاه مین یاب طراحی کرده که شبیه به توپ است و پایه هایی از جنس بامبو دارد. این دستگاه می‌تواند به راحتی میادین مین را پاکسازی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طراح افغان با هدف پاک سازی میادین مین در کشور خود نوعی دستگاه ارزان قیمت برای خنثی سازی مین طراحی کرده است. این دستگاه به نام ماین کافون از مواد ارزان قیمت ساخته شده و در عین حال می تواند کارکردی فوق العاده داشته باشد.

در توضیحات این دستگاه گفته شده است: ماین کافون می‌تواند با استفاده از نیروی باد جابجا شده و با قرار گیری روی مینهای کار گذاشته شده آنها را منفجر کند. این دستگاه تنها ۴۰ دلار قرار قیمت داشته و وزن آن تقریبا به اندازه یک انسان است. در وسط هسته این دستگاه یک جسم آهنی قرار داده شده و اطراف آن پایه هایی از بامبو با انتهای پلاستیکی قرار گرفته است. این طراحی به ماین کافون اجازه می دهد تا به راحتی بغلطد و خود را جابجا کند. پس از انفجار مین ها نیز قطعات آن قابل تعویض است. پاهای این دستگاه می‌تواند پس از خنثی‌سازی حدود ۴ مین تعویض شود.

دربالای دستگاه خنثی کننده مین یک جی پی اس قرار داده شده تا بتوان مسیری که طی شده را ردیابی کرد. بدین ترتیب نقشه‌ای از مناطق پاکسازی شده تهیه خواهد شد. با توجه به قیمت این دستگاه هزینه خنثی کردن مین ها توسط آن بسیار پایین خواهد بود. این در حالی است که پاکسازی میادین مین با کمک نیروهای متخصص بسیار هزینه مند است

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال