ساخت دستگاه جدیدی برای ردیابی سیگنال های موبایل و مکان یابی افراد حادثه دیده

سیستم جدید Echo SAR سیستمی است که می تواند سیگنال های رادیویی تلفن‌های همراه را به ردیابی برای نجات افراد مدفون در زیر بهمن و یا بازماندگان بلایای طبیعی تبدیل کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در هنگام وقوع بلایای طبیعی یکی از مهمترین کارهای قابل انجام کمک به افراد زیر آوار […]

سیستم جدید Echo SAR سیستمی است که می تواند سیگنال های رادیویی تلفن‌های همراه را به ردیابی برای نجات افراد مدفون در زیر بهمن و یا بازماندگان بلایای طبیعی تبدیل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در هنگام وقوع بلایای طبیعی یکی از مهمترین کارهای قابل انجام کمک به افراد زیر آوار یا بهمن است. دستگاه جدید ساخته شده میتواند سیگنال های رادیویی تلفن‌های همراه را به عنوان یک ردیاب به پهپادها نشان دهد. این دستگاه با نام Echo SAR توسط یک شرکت استارتاپ کانادایی به نام رباتیک سنتر ساخته شده است. در این دستگاه از یک سیستم تشخیص سیگنال تلفن همراه به نام آرتمیس استفاده می شود که با همکاری شرکت فناوری سلولی اسمیت مایرز از بریتانیا ساخته شده است.

سیستم آرتمیس هم اکنون در بسیاری از هواپیماهای سرنشین‌دار نیز استفاده می‌شود. اما برای اولین بار نسخه از این فناوری برای پهباد های کوچک نیز طراحی و ساخته شده است.

طبق گزارش های منتشر شده از این فناوری در صورت استفاده از این پهپادها در محل حادثه می‌تواند سیگنال های تلفن همراه را در آن منطقه شناسایی کند. حتی در صورت عدم در دسترس بودن شبکه تلفن همراه نیز این پهپادها از طریق ماژول آن را شناسایی کرده و می تواند مکان گوشی ها را روی نقشه نمایش دهد.

 علاوه بر آن می‌توان به کاربران از طریق پیامک اطلاع رسانی کرد. این دستگاه ۱.۴ کیلوگرمی ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی داشته و در دمای بین منفی ۲۰ تا مثبت ۵۰ درجه نیز می تواند کار کند.  مکان قابل استفاده در این سیستم شامل جستجوی افراد در بیابان گم شده، شناسایی متجاوزین در مناطقی مانند گذرگاه‌های مرزی و حتی نظارت بر آتش نشان ها در آتش سوزی جنگل ها یا سایر تیم‌های عملیاتی خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال