با تنظیم بخش استرس در مغز می توان از بروز چاقی جلوگیری کرد

محققان آلمانی در پژوهشی ثابت کردند می توان با تنظیم بخش استرس مغز از چاقی افراد جلوگیری کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان آلمانی معتقدند یک فاکتور استرس در مغز  ارتباط تنگاتنگی با بازیابی سلولی و چاقی دارد. به طوری که با تنظیم آن می توان از چاقی افراد جلوگیری کرد. […]

محققان آلمانی در پژوهشی ثابت کردند می توان با تنظیم بخش استرس مغز از چاقی افراد جلوگیری کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان آلمانی معتقدند یک فاکتور استرس در مغز  ارتباط تنگاتنگی با بازیابی سلولی و چاقی دارد. به طوری که با تنظیم آن می توان از چاقی افراد جلوگیری کرد. محققان موسسه ماکس پلانک و بیمارستانی دانشگاه بن امیدوارند از این روش کاملا جدید برای درمان چاقی ناشی از استرس استفاده کنند.

به طور کلی پروتئینی به نام FKBP51 در بدن وجود دارد که با اختلالات افسردگی و اضطراب در ارتباط است. از طرفی ای پروتئین در سیستم واکنش استرس و تنظیم آن نیز نقش به سزایی ایفا می کند. در پژوهش اخیر نیز نقش جدیدی از پروتئین کشف شد که نشان میدهد این پروتئین قادر است همانند یک رابط مولکولی بین سیستم واکنش استرس و فرایند متابولیکی بدن باشد. نیلز گاسن مدیر ارشد این پروژه می گوید مکانیزم مرکزی در این تحقیق اتوفاژی مکانیسمی است که میتواند بخش اصلی روند بازیابی ضایعات محسوب شود. این اتوفاژِی علاوه بر دور ریختن پروتئین های قدیمی و آسیب دیده با فرایند پیری و چاقی نیز مرتبط است.

یافته های اخیر و احتمال وجود فاکتور استرس در مغز به عنوان تنظیم کننده اصلی اتوفاژی و چاقی می‌تواند با یافته های جدید استفاده شود. به طوری که هم اکنون نیز پژوهش هایی در رابطه با گسترش استرس در اثر همه‌گیری جهانی نشان دهنده تاثیر آن بر روان و بدن انسان بوده است. از طرفی فرایندهایی همانند اتوفاژی امکان تغییر از طریق سبک زندگی فعال و رژیم غذایی سالم را خواهند داشت. محققان نیز تلاش دارند تحقیقات بیشتری را در زمینه این موضوع انجام دهند تا بتوان مشخص کرد هر شخص چگونه امکان افزایش انعطاف پذیری خود در برابر استرس را خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال