پیش‌بینی‌ها از رشد 5 درصدی بازار گوشی‌های هوشمند تا پایان امسال خبر می‌دهند

براساس ‌پیش‌بینی‌های موسسه‌ی تحقیقاتی Canalys، گوشی‌های‌هوشمند در سال جاری میلادی با افزایش فروش 5 درصدی مواجه خواهند شد که این افزایش آمار بیشتر به لطف قاره‌ی آسیا و کشور در حال توسعه‌ی هند خواهد بود. باوجود درآمد ضعیف اکثر مردم این کشور آسیایی، گوشی‌های‌هوشمند در سال 2016 با افزایش فروش 21 درصدی در این کشور مواجه شده‌اند […]

براساس ‌پیش‌بینی‌های موسسه‌ی تحقیقاتی Canalys، گوشی‌های‌هوشمند در سال جاری میلادی با افزایش فروش 5 درصدی مواجه خواهند شد که این افزایش آمار بیشتر به لطف قاره‌ی آسیا و کشور در حال توسعه‌ی هند خواهد بود. باوجود درآمد ضعیف اکثر مردم این کشور آسیایی، گوشی‌های‌هوشمند در سال 2016 با افزایش فروش 21 درصدی در این کشور مواجه شده‌اند و انتظار می‌رود در کشور فیلیپین نیز افزایش فروش 26 درصدی را شاهد باشیم.

موسسه‌ی تحقیقاتی Canalys که این آمار را منتشر کرده، پیش‌بینی کرده است که با وجود کاهش رشد فروش گوشی‌های‌هوشمند در اروپا و کشورهای غربی،‌ در نیمه‌ی دوم سال 2016 افزایش چشم‌گیر فروش را شاهد خواهیم بود و بدون شک، آیفون‌های اپل که قرار است در ماه آینده به صورت رسمی معرفی شوند تاثیر بسزایی را در این آمار خواهند گذاشت. این موسسه آیفون‌های جدید اپل را تا حدی موفق دانسته که در نیمه‌ی دوم سال جاری انتظار می‌رود به لطف این دو گوشی، افزایش تک‌رقمی فروش گوشی‌های‌هوشمند را در این مناطق داشته باشیم.

شاید اپل در نیمه‌ی دوم سال جاری با افزایش فروش محصولات خود رو‌به‌رو شود اما پیش‌بینی‌های موسسه‌ی Wall Street سال جاری مالی را که در اوایل مهرماه به اتمام می‌رسد سالی دانسته‌اند که ساکنان کوپرتینو با کاهش فروش 9 درصدی محصولات خود مواجه خواهند شد. محققان عملکرد ضعیف و نه‌چندان قابل قبول آیفون 6 اس به همراه کاهش فروش محصولات این شرکت در کشور چین را مهم‌ترین علت آمارهای منتشر شده‌ دانسته‌اند و بعید به نظر می‌رسد آیفون 4 اینچی تازه وارد کوپرتینو، بتواند تاثیر زیادی را در این روند داشته باشد. بازیگران محلی چین نظیر هوآوی و شیائومی با عرضه‌ی محصولات با کیفیت و خوش‌قیمت توانسته‌اند اپل و دیگر شرکت‌های بیگانه را کنار بزنند.

به‌هر‌حال اپل در سال آینده قطعا برای جبران ضررهای سال جاری خواهد آمد و باوجود جشن تولد ده‌سالگی آیفون‌ باید منتظر ایجاد تغییرات گسترده در آیفون سال 2017 باشیم به طوریکه پیش‌بینی شده اپل در سال 2017 افزایش 5 درصدی فروش محصولات خود را تجربه می‌کند. قطعا زمان تمامی حدس‌ و گمان‌های منتشر شده در این خبر را مشخص می‌کند و طولی نخواهد کشید تا آمار دقیقی از فروش گوشی‌های‌هوشمند در سال 2016 منتشر شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال