بر اساس گزارشات جدید، گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت محبوبیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند

مدتی می‌شود که گوشی‌های‌هوشمند به دو دسته‌ی اصلی تبدیل شده‌اند. گوشی‌های ارزان قیمت برای استفاده‌ی پایه و معمولی که بیشتر شبیه به اسباب‌بازی‌های پلاستیکی بوده و گوشی‌های بالارده و پرچم‌دار که از سخت‌افزاری قدرت‌مند‌تر و بدنه‌ای محکم‌تر ساخته شده‌ و طبیعتا هم از قیمت بالاتری برخوردار هستند. اما در طی یک یا دو سال اخیر، تفاوت […]

مدتی می‌شود که گوشی‌های‌هوشمند به دو دسته‌ی اصلی تبدیل شده‌اند. گوشی‌های ارزان قیمت برای استفاده‌ی پایه و معمولی که بیشتر شبیه به اسباب‌بازی‌های پلاستیکی بوده و گوشی‌های بالارده و پرچم‌دار که از سخت‌افزاری قدرت‌مند‌تر و بدنه‌ای محکم‌تر ساخته شده‌ و طبیعتا هم از قیمت بالاتری برخوردار هستند. اما در طی یک یا دو سال اخیر، تفاوت میان گوشی‌های ارزان‌قیمت و پایین‌رده با گوشی‌های بالارده کمتر شده و یک گوشی با قیمت 300 دلاری هم تا حد زیادی می‌تواند از عهده‌ی سنگین‌ترین کارها برآید و سازندگان نیز تلاش می‌کنند تا قطعات مناسبی را در گوشی ارزان خود قرار دهند. این سازندگان که در ابتدا در کشورهای چینی دیده شدند به موفقیت عظیمی دست پیدا کردند تا غول‌های دیگر این صنعت، نظیر سامسونگ مجبور به معرفی سری جدیدی از گوشی‌های ارزان قیمت و مناسب شوند؛ برای مثال گوشی‌های سری جدید A سامسونگ که به بدنه‌ای فلزی نیز مجهز شدند می‌تواند مثال بسیار خوبی از این تغییر و تحولات باشد.

براساس جدیدترین تحقیقات انجام شده، شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند در خط تولید خود، اولویت اول را بر روی گوشی‌های ارزان‌قیمت قرارداده‌اند تا از این طریق، بتوانند به نیازهای کاربران در بازار پاسخ‌گو باشند. حدود 40 درصد از گوشی‌های شرکت سامسونگ در سال 2014، قیمتی پایین‌تر از 300 دلار داشته‌اند که این آمار در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری به 54 درصد رسیده است. جالب‌تر اینجاست که بدانید گوشی‌های زیر 200 دلار این شرکت کره‌ای تبار در سال 2014 تنها 10 درصد از محصولات‌ش را تشکیل می‌دادند که این آمار هم با افزایشی قابل توجه به 41 درصد رسیده است.

از سوی دیگر، ال‌جی تغییری را در خط تولید محصولات خود ایجاد نکرده است؛ این شرکت در سال‌های 2014 و 2015 حدودا 65 درصد گوشی با قیمت زیر 300 دلار تولید می‌کرد که این آمار در سال جاری تغییر خاصی نکرده است. شرکت اپل هم که به عرضه‌ی گوشی‌های بالارده با قیمت بسیار بالا شهرت دارد، در سال گذشته تنها 10 درصد گوشی با قیمت زیر 500 دلار را عرضه کرده که در سال جاری و به لطف معرفی آیفون SE و آن‌هم با دو نسخه‌ی 16 و 64 گیگابایتی، این آمار به 30 درصد رسیده است.

در حالی که در سال گذشته، بازار گوشی‌های‌هوشمند رشد آن‌چنانی را شاهد نبوده و محصولات سازندگان گوشی‌های‌هوشمند هر‌سال کمتر از سال گذشته به فروش می‌روند، به نظر می‌رسد بازار گوشی‌های‌هوشمند دچار تغییر و تحولاتی شده باشد. بسیاری از کاربران علاقه‌ی خاصی به خرید گوشی‌های گران‌قیمت ندارند و با مقداری صرفه‌جویی در هزینه، به خرید گوشی‌های ارزان‌قیمت هرچند با مشخصات فنی کمی ضعیف‌تر، بسنده می‌کنند. البته این بدان معنا نیست که گوشی‌های پرچم‌دار دیگر تاثیری را در سوددهی شرکت‌ها نداشته باشند؛ همان‌طور که در خبرها داشتیم سامسونگ به لطف فروش دو پرچم‌دار فعلی خود، گلکسی اس 7 و اس 7 اج فعلا دوران خوبی را سپری می‌کند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال