رکورد جدید فروش صنعت موبایل در بازار موبایل چین؛ فروش بیش از 117 میلیون گوشی هوشمند در سه‌ماهه چهارم سال 2015

باز هم کشور چین رکوردی بزرگ از خود به جای گذاشت و با عرضه شدن 117.3 میلیون گوشی‌هوشمند در سه ماهه‌ی چهارم سال 2015 در کشور چین، بازار موبایل این کشور علاوه بر شکستن رکورد فروش سال گذشته، پر رونق‌ترین بازار تلفن همراه در دنیا نیز به حساب می‌آید. تاثیری که جشنواره‌ی Singles Day در […]

باز هم کشور چین رکوردی بزرگ از خود به جای گذاشت و با عرضه شدن 117.3 میلیون گوشی‌هوشمند در سه ماهه‌ی چهارم سال 2015 در کشور چین، بازار موبایل این کشور علاوه بر شکستن رکورد فروش سال گذشته، پر رونق‌ترین بازار تلفن همراه در دنیا نیز به حساب می‌آید. تاثیری که جشنواره‌ی Singles Day در ماه نوامبر و فروش آنلاین گوشی‌های هوشمند نیز در این میزان فروش داشته را نیز نمی‌توانیم نادیده بگیریم.

بر اساس اطلاعاتی که مرکز آمار IDC منتشر نموده، میزان فروش گوشی‌های هوشمند در این سه ماهه‌ نسبت به سال 2014، رشد 8 درصدی نیز داشته است. باید اشاره کنیم که فروش گوشی‌ها در سه ماهه‌ی چهارم سال 2014 نسبت به سال 2013 نیز رشد 4 درصدی داشته و افزایش کلی این میزان فروش، نشان از پتانسیل بالای بازار موبایل کشور چین دارد. همینطور موفقیت و توانایی بالای تولیدکنندگان این کشور همچون شرکت هوآوی را نیز نباید نادیده بگیریم.

با این حال تحلیل‌گران معتقد هستند که بازار موبایل کشور چین بیش از این نیز پتانسیل رشد را دارد. باز هم می‌گوییم که نقش شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت داشتند نیز اهمیت زیادی دارد. طبق اطلاعاتی که IDC منتشر کرده، در سال 2015 چند شرکت نبض بازار موبایل را در چین به دست داشته که اپل، هوآوی و شیائومی از اصلی‌ترین این شرکت‌ها بوده‌اند. جالب است بدانید در گذشته و در سال 2013، سه شرکت سامسونگ، لنوو و کول‌پد (Coolpad) بودند که فروش محصولات آنها بسیار زیاد بود، اما حالا موضوع عوض شده و دیگر شرکت‌ها جای سامسونگ و دیگران را گرفته‌اند.

China clocks record 117M smartphone shipment in Q4

یکی از تحلیل‌گران مرکز IDC، خانم Tay Xiaohan، در مورد چیزی که باعث موفقیت شیائومی شده اعلام کرده که این شرکت در زمانی که بازار کشور چین رو به رشد بوده وارد بازار شده و توانایی بالای مهندسین و مدیران این شرکت در طراحی و عرضه‌ی به موقع محصولات نیز باعث شده تا فروش گوشی‌های هوشمند شیائومی به نسبت دیگر رقبا، در کمترین زمان ممکن در بالاترین حد خود باشد. در مورد هوآوی نیز بازاریابی، تبلیغ و معرفی به موقع محصولات در کنار اصلی‌ترین ویژگی این شرکت، یعنی معرفی محصولات قدرتمند، سبب شده تا حالا بخواهیم هوآوی را به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در کشور چین بشناسیم. اما در مورد اینکه اپل چگونه توانسته چنین فروش بسیار بالای داشته باشد، شاید جای صحبت خاصی نباشد. احتمالا شما نیز می‌دانید که کاربران کشور چین علاقه‌ی بسیار زیادی به محصولات شرکت اپل و مخصوصا گوشی‌هوشمند آیفون دارند و همین موضوع باعث شده تا در سال 2014 و با ورود اپل به بازار کشور چین، فروش محصولات این شرکت در چین به شکل قابل توجهی افزایش پیدا نماید و به سرعت نیز جای دیگر شرکت‌ها همانند سامسونگ خالی شود.

سامسونگ نیز واقعا توانایی‌های بسیار زیادی در عرضه‌ی محصولات و گوشی‌های هوشمند مختلف دارد، اما چیزی که سبب شده تا شرکتی همچون هوآوی بخواهد جای این شرکت را بگیرد، عرضه‌ی محصولات ارزان‌تر و متنوع‌تر می‌باشد. عمده‌ی محصولاتی که سامسونگ پس از پرچم‌داران خود به فروش می‌رساند در رنج قیمت 200 تا 500 دلار هستند، اما هوآوی انتخاب را برای کاربران بسیار آسان‌تر نموده و همین موضوع باعث شده تا شاهد فروش بسیار زیاد محصولات این شرکت باشیم. لازم به ذکر است که عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌هوشمند در سال 2014 نیز در اختیار شرکت شیائومی بود و حالا این شرکت دومین مقام را در میزان فروش گوشی‌های هوشمند دارد.

مورد دیگری که IDC به آن اشاره داشته این است که فروش گوشی‌های هوشمند به صورت آنلاین و برگزاری جشنواره‌های مختلف، امسال اتفاق نخواهد افتاد و حالا که میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سال 2015 بابت این موضوع رشد بسیار زیادی داشته، باید ببینیم که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند برای سال جاری چه برنامه‌ای خواهند داشت.

از آنجا که کاربران به محصولات متنوع‌تر و با امکانات بیشتر نیاز دارند، سازندگان باید تمام تلاش خود را داشته باشند تا در سال جاری به فکر برطرف کردن نیاز کاربران باشند. در این صورت آنها قادر خواهند بود علاوه بر افزایش میزان فروش محصولات، از پتانسیل بازار کشور چین نیز به شکل بهتری استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال