ساخت اطلس سه بعدی مغز انسان توسط محققان آلمانی

محققان موفق شدند اولین اطلس سه بعدی از مغز انسان را تهیه کنند. این اطلس تمامی ویژگی ها و ساختار پیچیده مغز را با وضوح میکروسکوپی نمایش می دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، اطلس مغز ساخته شده ۲۵۰ ناحیه مختلف دارد که هر کدام از این نواحی با کمک آنالیز ده مغز متفاوت […]

محققان موفق شدند اولین اطلس سه بعدی از مغز انسان را تهیه کنند. این اطلس تمامی ویژگی ها و ساختار پیچیده مغز را با وضوح میکروسکوپی نمایش می دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، اطلس مغز ساخته شده ۲۵۰ ناحیه مختلف دارد که هر کدام از این نواحی با کمک آنالیز ده مغز متفاوت تهیه شده است. همچنین در این اطلس ۲۴۰۰۰ ناحیه دیجیتالی شده به صورت سه بعدی نقشه برداری و مونتاژ شده است.

تهیه اطلس مغز بخشی از پروژه مغز انسان اروپایی است که برای ارتباط اطلاعات مختلف درباره مغز با روش های بسیار دقیق تهیه شده است. جولیچ مغز که توسط محققان آلمانی و به سرپرستی پروفسور کاترینا آمونتس تهیه شده، یک نقشه دیجیتالی معماری سلولی کامل از مغز است که در آن مناطق مغز به طور واضح و مرتب مشخص شده و در هر بخش توزیع و تراکم سلولهای عصبی کاملا مشخص است.

پروفسور کاترینا آمونتس در مورد این اطلس می‌گوید: این اطلس دیجیتال مغز می تواند در تفسیر آزمایش های تصویربرداری عصبی مغز کاربرد داشته باشد. به نوعی می توان از آن به عنوان گوگل ارث مغز نام برد. زیرا اطلاعات مهمی در مورد جنبه های مختلف مغز ارائه می کند. این اطلس حاصل آنالیز تصاویر مغز بسیاری است که در طول یک ربع قرن توسط محققان بررسی شده است. این نقشه می تواند موقعیت و شکل مناطق مختلف در مغز را مانند یک نقشه دقیق نشان دهد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال