شرکت آلمانی راین متال از اولین نارنجک انداز خودکار دنیا رونمایی کرد

شرکت آلمانی راین متال نوعی نارنجک انداز دستی خودکار ساخته است که همانند یک تفنگ معمولی قابل حمل بوده و می توان به راحتی از آن استفاده کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نارنجک انداز دستی شرکت راین متال به نام Squad Support Weapon 40 ( SSW40) همانند سلاح های تهاجمی و […]

شرکت آلمانی راین متال نوعی نارنجک انداز دستی خودکار ساخته است که همانند یک تفنگ معمولی قابل حمل بوده و می توان به راحتی از آن استفاده کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نارنجک انداز دستی شرکت راین متال به نام Squad Support Weapon 40 ( SSW40) همانند سلاح های تهاجمی و با همان وزن و اندازه است. بطوری که می‌توان آن را اولین نارنجک انداز خودکار دنیا در نظر گرفت.

 با پیشرفت فناوری اکنون نارنجک اندازها نیز همانند یک تفنگ معمولی سبک و قابل حمل شده اند. طبق گفته راین متال این دستگاه به دلیل استفاده از سیستم تنظیم خودکار برای شلیک مهمات ۴۰ میلیمتری با شتاب پایین لگد کمتری دارد. برای استفاده از آن باید SSW40 روی شانه بنشیند. اما عملکرد آن شبیه تفنگ های تهاجمی و البته با استفاده از خشاب نارنجکی است. به گفته راین متال این سلاح اولین نارنجک انداز خودکار دنیا است که می تواند تا تمام نشدن خشاب به شلیک ادامه دهد. دامنه پرتاب این سلاح نیز حدود ۹۰۰ متر خواهد بود و قابلیت انفجار مهمات خود در هوا را نیز خواهد داشت. علاوه بر آن دستگاه راین متال می تواند با مهمات شتاب متوسط ساخت این شرکت نیز کار کند.

 مهمات ساخته شده راین متال با ایجاد روشنایی، دود، صدا و عبور از درب امکان مقابله با تانک ها را نیز فراهم می کند. به گفته این شرکت این مهمات تا سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد و همچنین SSW40 نیز قابل استفاده در برابر وسایل نقلیه زرهی وزن متوسط خواهد بود. از دیگر ویژگی های نارنجک انداز خودکار جدید می توان به لوازمی مانند ماژول های لیزری، سیستم کنترل آتش و برنامه ریزهای مادون قرمز اشاره کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال