روش های هوشمندانه برای تقویت زبان آلمانی

روش های مختلفی برای تقویت مهارت های زبان آلمانی وجود دارند. این روش ها هم برای افراد مبتدی و هم برای افراد پیشرفته تر مناسب اند. در واقع هر چه بیشتر تمرین و تکرار داشته باشید، و برنامه ریزی دقیق را فراموش نکنید؛ خیلی سریع می توانید به زبان آلمانی تسلط پیدا کنید و به […]

روش های مختلفی برای تقویت مهارت های زبان آلمانی وجود دارند. این روش ها هم برای افراد مبتدی و هم برای افراد پیشرفته تر مناسب اند. در واقع هر چه بیشتر تمرین و تکرار داشته باشید، و برنامه ریزی دقیق را فراموش نکنید؛ خیلی سریع می توانید به زبان آلمانی تسلط پیدا کنید و به این زبان مکالمه هم داشته باشید. فقط لازم است انگیزه خود را از دست ندهید و از طریق این روش ها به یادگیری ادامه دهید. در این مسیر انتخاب بهترین آموزشگاه زبان آلمانی می تواند گزینه خوبی برایتان باشد. در ادامه همراه ما باشید.

فرصت ها را برای یادگیری زبان آلمانی غنیمت بدانید

Wer rastet, der rostet این جمله یک ضرب المثل آلمانی است که معنای آن چنین است: «کسی که استراحت می‌ کند، زنگ می ‌زند!»
این ضرب المثل برای افرادی بکار می رود که کاری برای تقویت مهارت هایشان انجام نمی دهند. اگر هم به همین شیوه ادامه دهند همان مهارت ها را هم فراموش می کنند. در واقع تمرین و تکرار در هر موقعیتی که هستید، باعث حفظ مهارت هایتان می شود. پس بهتر است قبل از اینکه چیزی از یادتان برود تمرین و تکرار را در برنامه ریزی هر روزتان قرار دهید.

بهترین آموزشگاه زبان آلمانیچرا باید هر روز زبان آلمانی تمرین کنید

اگر می خواهید زبان آلمانی را خیلی سریع یاد بگیرید، باید آن را با زندگی روزمره خود ترکیب کنید. با این روش خیلی سریع به نتیجه ی دلخواه می رسید. به خصوص افرادی که به صورت خود آموز این زبان را یاد می گیرند با این روش می توانند خیلی سریع به زبان آلمانی تسلط پیدا کنند.

برخی از زبان آموزان چند روز به صورت فشرده مطالعه می کنند و پس از آن هیچ تمرینی ندارند. این کار دقیقا مثل خواندن مطالب در شب امتحان است. شاید همان شب و چند روز بعد در خاطرتان باشد، اما پس از چند روز چیزی به یاد نمی آورید. بهترین روش این است که مطالعه شما پیوسته و همیشگی باشد تا مطالب برای مدت طولانی در ذهنتان بمانند.

همه رسانه های خود را به زبان آلمانی تغییر دهید

هر رسانه و منابع سرگرمی که دارید را به زبان آلمانی تغییر دهید. یوتیوب، نتفلیکس، موسیقی، مقالات خبری و هر چیز دیگری اگر به زبان آلمانی باشند، خیلی سریع تر تسلط پیدا می کنید. در واقع بهتر است همه ی فعالیت های روزانه تان را به زبان آلمانی تغییر دهید. همچنین با این کار کپشن، زیرنویس، دوبله ی صوتی یا تمام آنها به زبان آلمانی هستند و ذهن شما را درگیر می کند و علاوه بر آن باعث سرگرمی شما هم می شود.
تغییر تنظیمات زبان در یوتیوب و نتفلیکس بسیار آسان است. در تلفن، برنامه ی یوتیوب براساس زبان دستگاهتان، تغییر می کند.

توجه داشته باشید که با این کار، تمام متن قالب بندی شده ی دستگاه، به زبان آلمانی تغییر می کند. در نتفلیکس، می توانید زبان آلمانی را به صورت زیرنویس یا دوبله تجربه کنید. در ادامه نحوه ی تغییر حساب های مختلف به زبان آلمانی آمده است: در یوتیوب (کامپیوتر): به صفحه ی حساب کاربریتان بروید. روی Language (زبان) کلیک کرده و Deutsch (زبان آلمانی) را انتخاب کنید، یا روی (Location) کلیک کرده و (Germany) را انتخاب کنید. در دستگاه اپل: به بخش تنظیمات و سپس بخش عمومی بروید. روی گزینه ی زبان و منطقه و سپس، زبانِ دستگاه کلیک کنید (در iPhone، ممکن است این گزینه به صورت «زبان آیفون» باشد) آن را به زبان آلمانی (Deutsch) تغییر دهید.

در دستگاه اندروید: به بخش تنظیمات و سپس بخش سیستم (یا مدیریت عمومی در بعضی از دستگاه ها) بروید. روی زبان و ورودی کلیدی کنید. به زبان بروید و روی زبان فعلی که استفاده می کنید کلیک کنید؛ این کار به به شما امکانِ افزودنِ زبان جدید را می دهد. Deutsch را به دستگاه خود اضافه کرده و برای فعال کردن روی آن کلیک کنید.

در نتفلیکس: در حالی که فیلم در حالت نمایش است، روی Dialog کلیک کنید. با این کار گزینه های زیرنویس و زبان صوتی نشان داده خواهند شد. آلمانی را برای یکی از آنها یا هر دو انتخاب کنید. سرگرمی قسمت مهمی از زندگی روزمره ی ماست که غالباً بدون فکر انجام شده و باعث حواس پرتی می شود، اما به راحتی می توانید آن را از نظر آموزشی غنی کنید. اگر روشی برای مطالعه ی زبان آلمانی وجود دارد که از آن لذت می برید، حتماً آن را انتخاب کنید.