استارتاپ آلمانی برای حل مشکل ترافیک فضایی نقشه ترافیک شناور ارائه می کند

استارتاپ آلمانی Okapi Orbits با هدف رفع مشکل چالش بزرگ ترافیک فضایی قصد دارد شبکه گسترده ای از داده ها را برای تهیه نقشه ای از ترافیک شناور در فضا ایجاد کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر نظم بخشیدن به فضا و حل مشکلاتی مانند ترافیک فضایی به یک […]

استارتاپ آلمانی Okapi Orbits با هدف رفع مشکل چالش بزرگ ترافیک فضایی قصد دارد شبکه گسترده ای از داده ها را برای تهیه نقشه ای از ترافیک شناور در فضا ایجاد کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر نظم بخشیدن به فضا و حل مشکلاتی مانند ترافیک فضایی به یک چالش و کار بسیار سخت تبدیل شده است. به همین دلیل یک استارتاپ آلمانی به نام Okapi Orbits قصد دارد از طریق داده های دریافتی که از منابع مختلف جمع آوری کرده است از آن برای پیش بینی اتفاقات رخ داده در فضا استفاده کند.

هدف اصلی این استارت آپ استفاده از داده های موجود در زمین و گسترش شبکه ای از این داده‌ها برای تهیه نقشه ای از ترافیک شناور در فضا است. برای این کار نیز یک نرم افزار جدید توسعه داده شده است. بسیاری از افراد فعال در حوزه فضا می توانند با استفاده از این نرم افزار به منابع باز و خصوصی جمع‌آوری شده دسترسی پیدا کنند و به این ترتیب ردیابی ماهواره ها، حسگرها و دیگر اجرام در حال پرواز در فضا با دقتی بالا فراهم خواهد شد.

کریستینا نیکولاس مدیر بخش اجرایی شرکت Okapi Orbits در مصاحبه اخیر اعلام کرد تاسیس این شرکت چند سال پیش با همکاری دیگر دانشجویان دکترا انجام شد و از در آن زمان تصمیم برای تجاری سازی ایده نیز گرفته شد.

به گفته آژانس فضایی اروپا طی دو دهه گذشته حدود ۱۲ برخورد تصادفی مانند برخورد، انفجار و جدا شدن قطعه ای از یک جرم فضایی اتفاق افتاده است. از طرفی ذرات بسیاری نیز از برخورد اجرام در فضا باقی می مانند. نیکولاس در این باره می‌گوید: در هنگام رخ دادن این گونه برخورد ها در بیشتر موارد ماهواره ها از بین رفته و می‌تواند بسیار پر هزینه باشد. در حال حاضر نرم افزار ایجاد شده توسط این شرکت توسط ۵۰ مشتری استفاده میشود و استفاده از آن به این افراد کمک می کند تا بتوانند علاوه بر کمک به ماهواره ها، زمان کار و سوخت آن ها را نیز مدیریت کنند.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال