توسعه‌ی اپلیکیشن موبایلی برای تشخیص افسردگی

روابط دو جانبه‌ی بشریت یکی از مهم‌ترین روابط در دنیای امروزی بوده و بسیار مثبت تلقی می‌شود. اما در دنیای امروزی ما این رابطه از میان دو نفر به یک نفر و یک گوشی هوشمند یا گجت الکترونیکی تبدیل شده چرا که ما در اکثر زمان خود در حال کار کردن با گوشی هوشمند خود […]

روابط دو جانبه‌ی بشریت یکی از مهم‌ترین روابط در دنیای امروزی بوده و بسیار مثبت تلقی می‌شود. اما در دنیای امروزی ما این رابطه از میان دو نفر به یک نفر و یک گوشی هوشمند یا گجت الکترونیکی تبدیل شده چرا که ما در اکثر زمان خود در حال کار کردن با گوشی هوشمند خود هستیم. حال در جدیدترین تحقیقات انجام شده، گوشی هوشمند ما بهتر از هر کس دیگری می‌تواند افسردگی ما را تشخیص دهد. بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه‌ شیکاگو آمریکا، با توجه به میزان استفاده‌ی شما در طول روز از گوشی هوشمندتان، این گوشی‌ها تا 87 درصد دقت می‌توانند افسردگی شما را تشخیص بدهند.

David Mohr مسئول اجرای تحقیقات انجام شده اعلام کرده که هر چه قدر ما در طول روز از گوشی هوشمند خود استفاده کنیم، احتمال مبتلا شدن ما به افسردگی نیز بیشتر می‌شود. صرف کردن بسیاری از زمان خود با گوشی هوشمند نشان می‌دهد که اکثر اوقات خود را نیز در خانه می‌گذرانیم و در نتیجه ماندن در خانه و بیرون نرفتن یکی دیگر از نشانه‌های افسردگی می‌باشد.

در این تحقیق انجام شده که از 28 نفر با بازه‌ی سنی 19 تا 58 سال صورت گرفته، اپلیکیشنی به نام Purple Robot بر روی گوشی این 28 نفر نصب شده است. به مدت دو هفته این برنامه هر روز و هر پنج دقیقه یک بار مکان مورد استفاده از گوشی به علاوه میزان فعالیت کاربر را به سرور می‌فرستاده است. علاوه بر جمع آوری اطلاعات، این اپلیکیشن در برخی مواقع از کاربر احساس وی را جویا می‌شده و جواب او را ثبت می‌کرده. با جمع شدن اطلاعات کاربر و مقایسه‌ی آن با آزمون افسردگی به نام PHQ-9، این برنامه توانسته با 87 درصد دقت میزان افسردگی کاربران را تشخیص دهد.

طبیعتا این بدان معنا نمی‌باشد که اگر شما اکثر اوقات خود را در خانه صرف می‌کنید و با کار کردن گوشی هوشمند خود لذت می‌برید شما نیز ممکن است کاندیدای مبتلا به افسردگی باشید. این گزارشات بر روی تعداد بسیار کمی صورت گرفته و طبیعتا زمان بسیار کمی نیز صرف انجام این تحقیقات شده است. بدون شک این تحقیقات ادامه خواهد یافت و با زمان و بازه‌ی آماری بیشتر میزان اشتباه نیز پایین‌تر خواهد آمد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال