ایجاد مشکل در طراحی سپر حرارتی فضاپیمای اوراین و امکان تعویق پرتاب آرتمیس ۲

با توجه به مشکل ایجاد شده در سپر حرارتی فضاپیمای اوراین ممکن است ماموریت پرتاب فضا پیمای سرنشین‌دار به دور ماه یا همان آرتمیس ۲ در سال ۲۰۲۴ انجام نشود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا بررسی عملکرد سپر حرارتی فضاپیمای اوراین را در دستور کار دارد و ممکن است رفع مشکلات […]

با توجه به مشکل ایجاد شده در سپر حرارتی فضاپیمای اوراین ممکن است ماموریت پرتاب فضا پیمای سرنشین‌دار به دور ماه یا همان آرتمیس ۲ در سال ۲۰۲۴ انجام نشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا بررسی عملکرد سپر حرارتی فضاپیمای اوراین را در دستور کار دارد و ممکن است رفع مشکلات ایجاد شده در آن تا چند ماه دیگر نیز طول بکشد. جیم فری معاون طراحی سامانه‌های اکتشافی در این آژانس فضایی در جلسه اخیر خود در مورد آرتمیس ۲ اعلام کرد این ماموریت سرنشین‌دار قمری طبق برنامه در اواخر سال آینده پرتاب خواهد شد. البته ناسا در حالی این ماموریت را انجام می‌دهد که نسبت به حل مشکل اوراین و تغییرات مورد نیاز مطمئن شود.

سال گذشته و همزمان با فرود آبی این فضاپیما در دریا مدیران ناسا اعلام کردند سپر حرارتی موجود روی این فضاپیما در زمان ورود دوباره به جو دچار فرسایش بیش از حد انتظار شده است. البته در آن زمان مدیران ناسا اعلام کردند این فرسایش باعث ایجاد خطر برای فضاپیما نخواهد شد. زیرا مقدار مواد فرسایش‌پذیر اضافی درخور توجهی در این سپر حرارتی وجود دارد. فری ناسا پس از آرتمیس ۱ همچنان روی سپرهای حرارتی کار می‌کند.

ناسا و پیمانکارانش قصد دارند کلیه عناصر مختلف ماموریت آرتمیس ۲ از جمله فضاپیمای اوراین را پردازش کرده و انجام آن را در اواخر سال ۲۰۲۴ ثابت نگاه دارند. فری اعلام کرد در حال حاضر هیچ دلیلی برای توقف این ماموریت وجود ندارد اما اگر مشکلات حل نشود ممکن است این برنامه متوقف شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال