دارپا در حال کار بر روی نرم‌افزاری است که حداقل تا یک قرن نیاز به بروزرسانی ندارد!

نرم‌افزارها و یا سیستم‌عامل‌هایی را تصور کنید که تا یک قرن آینده نیازی به بروزرسانی نداشته باشند، “سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته‌ی دفاعی” (به اختصار: دارپا)، در حال کار بر روی چنین نرم‌افزاری می‌باشد و قصد دارد آن را در اختیار کاربران سراسر جهان قرار دهد. در واقع سیستمی که دارپا در حال کار بر روی […]

نرم‌افزارها و یا سیستم‌عامل‌هایی را تصور کنید که تا یک قرن آینده نیازی به بروزرسانی نداشته باشند، “سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته‌ی دفاعی” (به اختصار: دارپا)، در حال کار بر روی چنین نرم‌افزاری می‌باشد و قصد دارد آن را در اختیار کاربران سراسر جهان قرار دهد. در واقع سیستمی که دارپا در حال کار بر روی آن است، حداقل تا 100 سال آینده نیازی به بروزرسانی ندارد و خودبه‌خود بروز می‌شود!

ایده‌ی این موضوع از جایی شکل گرفته که ما برای کار کردن با بسیاری از نرم‌افزارها، نیاز به بروزرسانی آن داریم تا به عنوان مثال بتوانیم آن را با سیستم‌عامل‌های جدید سازگار کنیم اما در این ایده‌ی جدید، تمامی منابع به صورت خودکار و مستقیم در اختیار این سیستم قرار گرفته و آن سیستم، می‌تواند خود را با شرایط جدید تطبیق دهد. البته این تطبیق خودکار، تنها به بخش نرم‌افزاری مربوط نمی‌شود بلکه بخش سخت‌افزاری را نیز در بر می‌گیرد.

نام این پروژه جدید، “Building Resource Adaptive Software Systems” یا “ساخت سیستم‌های نرم‌افزاری قابل تطبیق” می‌باشد که دارپا آن را اختصارا “BRASS” نامیده و مدت زمان در نظر گرفته شده برای آن، 4 سال است که به تازگی آغاز شده و محققان هنوز در حال کار بر روی خود ایده هستند.

دارپا در مورد پروژه‌ی BRASS، اینگونه توضیح داده است:

“هدف اصلی ما برای تحقیق در مورد این پروژه، پیدا کردن تکنیک‌های پیشرفته در طراحی، و تولید سیستم‌های نرم‌افزاری پیچیده و قدرتمند می‌باشد که قادرند به کمک منابعی که در اکوسیستم خود دارند، تغییراتی فیزیکی و منطقی را در آن به وجود بیاورند.”

پس نباید به این سطح بالا از تکنولوژی به گونه‌ای نگاه کنید که در آینده‌ی نزدیک، شاهد حضور این تکنولوژی پیشرفته در گجت‌ها و وسایل خود باشید. در واقع این هدف، بیشتر برای کارها و موارد نظامی است اما دارپا اعلام کرده به محض کامل کردن تحقیقات، تکنولوژی خود را در اختیار کمپانی‌های مختلف قرار می‌دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال