نگاهی دقیق‌تر به پرچمدار جدید اچ تی سی: HTC One M9

بالاخره انتظار طرفداران شرکت اچ تی سی به پایان رسید و گل سرسبدشان، یعنی اچ تی سی وان ام9 معرفی شد. همانطور که در خبر معرفی این تلفن هوشمند وعده دادیم، در این مطلب قصد داریم به بررسی مشخصات دقیق این تلفن هوشمند بپردازیم.   طراحی: طراحی کلی این تلفن هوشمند ( مخصوصا در قسمت جلوی گوشی)، […]

بالاخره انتظار طرفداران شرکت اچ تی سی به پایان رسید و گل سرسبدشان، یعنی اچ تی سی وان ام9 معرفی شد.

همانطور که در خبر معرفی این تلفن هوشمند وعده دادیم، در این مطلب قصد داریم به بررسی مشخصات دقیق این تلفن هوشمند بپردازیم.

 

طراحی:

طراحی کلی این تلفن هوشمند ( مخصوصا در قسمت جلوی گوشی)، بسیار شبیه به مدل قبلی یعنی HTC One M8 می‌باشد؛ با این تفاوت که نسبت به آن کمی کوچکتر (با ابعاد 144.6 × 69.7 میلیمتر در مقابل 146.4 × 70.6 میلیمتر)، اندکی باریک‌تر (9.6 میلیمتر در مقابل 9.4 میلیمتر) و همینطور 3 گرم (157 گرم درمقابل 160 گرم) سبک‌تر شده است و با استفاده‌ی اچ تی سی از همان نمایشگر 5 اینچی، نسبت اندازه صفحه نمایش به سطح گوشی از 66.7 درصد به 68.4 درصد افزایش یافته است.

دکمه‌ی پاور از بالا به سمت راست این تلفن هوشمند منتقل شده و دکمه‌ی تنظیم صدا نیز به حالت دوتایی تغییر یافته است.

مانند مدل‌های قبلی، ام9 نیز ضدآب نیست، اما شرکت اچ تی سی، کاور مخصوصی را برای آن عرضه کرده است که استاندارد IP69 را برای این تلفن هوشمند به ارمغان می‌آورد و میتوان از آن در زیر آب نیز استفاده کرد.

درکل میتوان گفت، سعی شده در این تلفن هوشمند یک طراحی مینیمالیستی پیاده‌سازی شود.

 

سخت افزار:

همانطور که اشاره شد، نمایشگر ام9 با همان تکنولوژی LCD3، همان رزولوشن و همان اندازه ساخته شده است، اما این موضوع به معنی عدم وجود بهینه‌سازی در عملکرد آن نیست و اچ تی سی وعده‌ی افزایش کیفیت رنگ و کنتراست را در نمایشگر جدید داده است. همچنین لازم به ذکر است، اچ تی سی از جدیدترین شیشه‌ی محافظ شرکت کورنینگ، یعنی گوریلاگلس 4 برای محافظت از صفحه‌ی نمایش وان ام9 استفاده کرده تا چیزی کم نگذاشته باشد.

در بخش صدای این گوشی نیز شاهد افزایش کیفیت و قدرت صدا به واسطه‌ی استفاده از اسپیکرهای جدید شرکت BoomSound و بهره بردن از تکنولوژی Dolby Sound خواهیم بود.

چیپست 8 هسته‌ای اسنپدراگون 810 با پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 430 و همچنین 3 گیگابایت حافظه رم LPDDR4، مسئولیت پردازش سریع، بهینه و چندبرنامگی (مالتی تسکینگ) بهتر را بر عهده خواهند داشت.

حافظه داخلی از حالت پیشفرض 16 و 32 گیگابایت نیز خارج شده و ام9 تنها در یک مدل با حافظه داخلی 32 گیگابایت عرضه خواهد شد که مانند مدل پیشین، از کارت حافظه میکرو‌اس‌دی تا ظرفیت حداکثر 128 گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

باتری به کار رفته نیز شاهد 10 درصد افزایش نسبت به HTC One M8 بوده و با ظرفیت 2840 میلی آمپر، این تلفن هوشمند را برای مدت طولانی‌تری بدون نیاز به شارژ نگه خواهد داشت. شارژ سریع یا همان تکنولوژی Quick Charge نیز توسط آن پشتیبانی می‌شود، اما شارژر قرار گرفته در جعبه‌اش، این امکان را نخواهد داشت.

 

دوربین:

سنسور 20.7 مگاپیکسلی با اندازه‌ی 1/2.3 اینچ (ساخت شرکت توشیبا) بعنوان سنسور دوربین اصلی، با دیافراگم F/2.2 و فلاش دوتایی معروف HTC، وظیفه‌ی ثبت تصاویری با کیفیت را برعهده خواهد داشت و عکس‌هایی با حداکثر رزولوشن 5376 × 3752 پیکسل برایمان خواهد گرفت.

دوربین سلفی این گوشی نیز دارای سنسور 4 مگاپیکسل (یا همان اولتراپیکسل اچ تی سی) خواهد بود تا بار دیگر بر ثبت تصاویری با کیفیت، تاکید شود.

لازم به ذکر است، ضمن وجود حالت های فیلمبرداری 720p در سرعت 120 فریم برثانیه و 1080p در سرعت 60 فریم برثانیه، برای اولین بار فیلمبرداری با کیفیت 2160p در حالت 30 فریم بر ثانیه نیز به این گوشی اضافه شده است.

 

نرم افزار:

اچ تی سی وان ام9 برای اولین بار به همراه اندروید 5.0 عرضه خواهد شد که توسط رابط کاربری جدید سنس 7 بهینه سازی شده و شکل و شمایل تازه‌تری به خود گرفته است. HTC Blinkfeed با امکانات جدیدی که به واسطه‌ی اندروید 5 به آن اضافه شده است، همچنان کار اطلاع رسانی کلی را برعهده دارد و حالا میتواند برخی اعلانات را در صفحه قفل گوشی به شما نشان دهد.

رابط کاربری سنس 7 یک تغییر عمده نیز داشته است و آن اینکه قالب پذیر شده و میتواند شکل‌ها، رنگ‌ها، آیکن‌ها و قالب‌های متفاوتی را به خود بگیرد. یک ویژگی جذاب دیگر، قابلیت ایجاد تغییر در نوار وضعیت گوشی توسط کاربر میباشد. همچنین شما خواهید توانست صفحه کلید را به دلخواه خود تغییر داده یا کلیدهای جدیدی را بصورت مجازی به آن اضافه کنید.

امکان جالب دیگر این رابط کاربری، امکان استفاده‌ی همزمان از اسپیکرهای خود گوشی به همراه اسپیکرهای خارجی وصل شده به آن می‌باشد که به منظور ایجاد یک صدای فراگیر و باکیفیت در نظر گرفته شده است.

 

زمان عرضه و قیمت:

در پست قبلی اشاره ای به قیمت 650 دلاری این تلفن هوشمند برای فروش داشتیم، اما اگر از زمان عرضه‌ی آن می‌پرسید، باید به اطلاع برسانیم اچ تی سی بزودی و در همین ماه آن را برای فروش عرضه خواهد کرد و نیاز نیست زمان زیادی منتظر باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال