Dell آماده ی مقابله با اپل، با عرضه ی نوت بوک M3800

شرکت بزرگ دل قصد دارد تا در جشنواره ی فیلم ساندنس، از محصول جدید خود که یک نوت بوک 15 اینچی می باشد، رو نمایی کند. به گفته ی شرکت دل، M3800 یک نوت بوک 15 اینچی واقعی و سبک ترین و نازک ترین لپتاپ 15 اینچی حهان می باشد. همچنین شرکت دل می گوید که M3800 […]

شرکت بزرگ دل قصد دارد تا در جشنواره ی فیلم ساندنس، از محصول جدید خود که یک نوت بوک 15 اینچی می باشد، رو نمایی کند. به گفته ی شرکت دل، M3800 یک نوت بوک 15 اینچی واقعی و سبک ترین و نازک ترین لپتاپ 15 اینچی حهان می باشد. همچنین شرکت دل می گوید که M3800 بهتر از MacBook Pro می باشد و برای این گفته ی خود، حداقل 7 دلیل ذکر کرده است!

اولین موضوعی که بسیار جالب هم به نظر می رسد، در رابطه با صفحه ی نمایش این لپتاپ است. M3800 صفحه ی نمایشی لمسی از نوع IGZO2 UltraSharp دارد، به وسیله ی Corning Gorilla Glass NBT محافظت می شود و وضوح تصویر آن نیز 4K UltraHD می باشد که حدود 3.4 میلیون پیسکل بیشتر از صفحه ی نمایش رتینای MacBook Pro دارد.

Dell takes a shot at Apple with refreshed M3800 mobile workstation 2

توان پردازشی نوت بوک M3800 نیز بسیار بالاست و از نسل چهارم پردازنده های Intel Core i7-4712HQ با معماری Haswell استفاده می کند و تراشه ی گرافیکی Nvidia Quadro K1100M نیز وظیفه ی انجام کارهای گرافیکی را دارا می باشد. همچنین 16 گیگابایت حافظه ی رم جهت تسریع در انجام کارها در نظر گرفته شده است که قابل توجه است. اما بخش مهم این لپتاپ، استفاده از 1 ترابایت هارد مکانیکی و 1 ترابایت هارد جامد می باشد که می توان این موضوع را در میان لپتاپ های موجود در بازار، بی مانند دانست. در رابطه با پردازنده ی این لپتاپ البته انتقاداتی وجود دارد که دل، می توانست از نسل پنجم پردازنده های اینتل با معماری Broadwell استفاده کند که البته منطقی نیز می باشد…

در بخش ارتباطات نیز M3800 حرف های زیادی برای گفتن دارد. کارت شبکه ی وایرلس اینتل با نام Dual Band Wireless-AC 7260، بلوتوث نسخه ی 4.0، پورت اترنت USB 3.0، شبکه ی وایرلس دل با نام  Dell Wireless 802.11ac، پورت HDMI، پورت پر سرعت و خارق العاده ی Thunderbolt 2.0، پورت mini DisplayPort، دو پورت USB 3.0 و یک پورت USB 3.0، بعضی از بخش های مختلف ویژگی های ارتباطی این لپتاپ می باشد که می توان به آن اشاره کرد.

Dell takes a shot at Apple with refreshed M3800 mobile workstation 3

شکل ظاهری نوت بوک M3800 نیز بسیار هوشمندانه می باشد و ضخامت این لپتاپ، حدود 0.71 اینچ که برابر با 18 میلی متر می باشد اعلام شده است. همچنین وزن این لپتاپ حدود 1.88 کیلوگرم می باشد که برابر با 4.15 پوند است. البته این میزان وزن را نمی توان چندان کم دانست چرا که پرچم داران شرکت های دیگر نیز لپتاپ هایی با همین وزن تولید کرده اند…

مسلما به دست آوردن چنین لپتاپ قدرتمندی، نیاز به دست به جیب شدن دارد! پس اگر به دنبال خرید این محصول هستید، باید بگوییم که قیمت آن از 1649 یورو آغاز می شود که این قیمت پایه، مخصوص نسخه ای می باشد که وضوح تصویر آن 4K نیست و اگر بخواهید صفحه ی نمایش 4K داشته باشید، باید 70 دلار بیشتر هزینه کنید!

طبق گفته ی شرکت دل، لپتاپ M3800 هم اکنون قابل سفارش دادن می باشد و تا تاریخ 10 فوریه نیز، می توانید این محصول را دریافت کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال