تشخیص سرطان پوست تنها در چند دقیقه

کشف دستگاه جدیدی که به پزشکان کمک می کند تا سرطان پوست را بدون نمونه برداری تشخیص دهند، کار آن ها را آسان تر کرده است. در این روش با استفاده از یک دستگاه کوچک دستی که از پرتوهای موج کوتاه استفاده می کند؛ می توان امکان موجود بودن مشکلات پوستی از جمله سرطان را […]

کشف دستگاه جدیدی که به پزشکان کمک می کند تا سرطان پوست را بدون نمونه برداری تشخیص دهند، کار آن ها را آسان تر کرده است. در این روش با استفاده از یک دستگاه کوچک دستی که از پرتوهای موج کوتاه استفاده می کند؛ می توان امکان موجود بودن مشکلات پوستی از جمله سرطان را در افراد پیدا کرد. تا کنون پزشکان از ذره بین و یا چاقوی جراحی جهت نمونه برداری استفاده می کردند که این دستگاه پیشرفت بزرگی در این رابطه به حساب می آید.

نگار توسلیان”(Negar Tavassolian) و “امیر میربیک سبزواری”(Amir Mirbeik-Sabzevari)، دانشمندان ایرانی “موسسه فناوری استیونز”(Stevens Institute of Technology) آمریکا، توانسته اند تا با فناوری جدیدی، یک دستگاه دستی در ابعاد کوچک طراحی کنند که به کمک پزشکان و بیماران آن ها بیاید این دستگاه از فناوری امواجی کوتاهی استفاده می کند که در تلفن‌های همراه و اسکنرهای امنیتی فرودگاه‌ها به کار می‌روند. انعکاس این امواج کوتاه از سلول های سرطانی تا 40 درصد بیش تر از سلول های سالم است که این می تواند نشانگر خوبی برای پزشکان در تشخیص این سلول ها باشد. تصاویر واضحی که از این دستگاه به وجود می آیند، به گونه ای هستند که نیازی به آموزش به اپراتورهای مخصوص نبوده و می توان به راحتی از اطلاعات آن استفاده کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، نگار توسلیان در رابطه با این پژوهش می گوید: ما در پژوهش خود نشان دادیم که این فناوری می‌تواند برای تشخیص سریع سرطان پوست مورد استفاده قرار بگیرد. این پژوهش، گام مهمی برای رسیدن به هدف نهایی ما یعنی ابداع یک ابزار دستی ایمن برای تشخیص سرطان‌های گوناگون پوست از جمله ملانومای کشنده به شمار می‌رود. او همچنین ادامه داد: هزینه‌ تهیه این ابزار احتمالا کمتر از ۱۰۰۰ دلار خواهد بود. این فناوری تقریبا مشابه ابزارهای بزرگنمایی است که متخصصان پوست از آن استفاده می‌کنند و نسبت به ابزار تصویربرداری مبتنی بر لیزر که کندتر و سنگین‌تر هستند و دقت کمتری دارند، ارزان‌تر است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال