نوشیدن آب باران می تواند برای سلامتی مضر باشد

مطالعه اخیر دانشمندان نشان می دهد نوشیدن آب باران دیگر مانند گذشته برای سلامتی مفید نخواهد بود و بلکه بسیار مضر است و دیگر باید این عادت کنار گذاشته شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، عدم استفاده از آب باران برای نوشیدن برای بسیاری از افراد مخصوصاً شهرنشینان می‌تواند کاری ساده باشد […]

مطالعه اخیر دانشمندان نشان می دهد نوشیدن آب باران دیگر مانند گذشته برای سلامتی مفید نخواهد بود و بلکه بسیار مضر است و دیگر باید این عادت کنار گذاشته شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، عدم استفاده از آب باران برای نوشیدن برای بسیاری از افراد مخصوصاً شهرنشینان می‌تواند کاری ساده باشد اما در برخی نقاط جهان آب باران تنها منبع آبی برخی افراد محسوب می شود. پژوهش جدید محققان نشان میدهد آب باران در حال حاضر شامل ترکیبات شیمیایی PFAS است که می تواند برای سلامتی مضر باشد.

مواد شیمیایی PFAS درون آب باران به طور وسیع در محصولات مصرفی و صنعتی وجود دارد. همچنین این ترکیبات با نام مواد شیمیایی ماندگار شناخته می‌شود. زیرا عملاً در محیط زیست تجزیه ناپذیرند. علاوه بر آن در این پژوهش مشخص شد این مواد با گسترش در جو زمین اکنون علاوه در باران در برف حتی در دورترین نقاط زمین نیز وجود دارند. طی دو دهه اخیر در اثر بی توجهی به راهنمای شاخص ایجاد شده برای ماده PFAS اکنون به صورت گسترده این ماده شیمیایی به صورت ماندگار در آب آشامیدنی، مجاری آبی سطحی و خاک وجود دارد.

 طبق اعلام مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا قرارگیری در معرض این مواد شیمیایی می تواند برای سلامتی انسان مضر بوده و باعث ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان، آسیب های کبدی، مشکلات باربری، اختلالات تیروئیدی و حتی مشکلات رفتاری شود. در این ماده خطرناک ترکیبات فلوئور (Fluorine)  نیز وجود دارد که معمولاً در ساخت تفلون مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر آن فلورید سدیم در حشره کش ها و دیگر دسته محصولات نیز قرار دارد. این مواد باعث ایجاد خطراتی برای زنان باردار خواهد شد و همچنین اختلال سیستم ایمنی را به دنبال دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال