دوبی به زودی ساخت اولین ساختمان اداری جهان با پرینتر سه‌بعدی را آغاز می‌کند

شهر دوبی، یکی از بزرگترین مراکز تجاری جهان می‌باشد که همه‌روزه شاهد سازه‌هایی عظیم و البته نوآورانه در این شهر هستیم. حال، محمد القراقی، وزیر امور کابینه و همچنین رئیس کمیته ملی نوآوری امارت متحده به صورت رسمی اعلام کرد که به زودی، ساخت اولین ساختمان اداری جهان به ارتفاع 2000 فوت‌مربع و به کمک […]

شهر دوبی، یکی از بزرگترین مراکز تجاری جهان می‌باشد که همه‌روزه شاهد سازه‌هایی عظیم و البته نوآورانه در این شهر هستیم. حال، محمد القراقی، وزیر امور کابینه و همچنین رئیس کمیته ملی نوآوری امارت متحده به صورت رسمی اعلام کرد که به زودی، ساخت اولین ساختمان اداری جهان به ارتفاع 2000 فوت‌مربع و به کمک یک پرینتر بزرگ با ارتفاع 20 فوت، به زودی در امارات آغاز خواهد شد.

مهندسین قصد دارند تا تمامی وسایل داخلی این ساختمان اداری را نیز به کمک پرینترهای سه‌بعدی تولید کنند. موادی که قرار است در این سازه به کار رود، بتن‌آرمه، گچ مسلح، الیاف شیشه و پلاستیک می‌باشد. افرادی که این پروژه را استارت زده‌اند، اذعان داشته‌اند که ساخت این ساختمان اداری به وسیله‌ی پرینتر سه‌بعدی، زمان ساخت را حداقل 50 درصد و مواد مصرفی را بین 30 تا 60 درصد کاهش می‌دهد و از همه نظر، یک پروژه‌ی کاملا اقتصادی به حساب می‌آید.

این ساختمان قرار است به وسیله‌ی کمپانی چینی Winsun Global که در ساخت سازه‌های بزرگ با پرینترهای سه‌بعدی دستاوردهای بسیاری دارد، در شش طبقه ساخته شود. البته سایر کمپانی‌ها همچون Syska Hennessy Group، Gensler و Thornton Tomasetti نیز در این پروژه حضور خواهند داشت.

هنوز زمان به اتمام رسیدن این پروژه مشخص نشده اما قرار است در سال 2017، بخشی از “موزه آینده” دوبی باشد. در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از این ساختمان را مشاهده نمایید:

Dubai announces plans for world's first 3D printed office building 4 Dubai announces plans for world's first 3D printed office building 2 Dubai announces plans for world's first 3D printed office building 3

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال