با اولین اجاق گاز هوشمند پرینت‌شده آشنا شوید!

این روزها امکان پرینت گرفتن هر چیزی به وسیله‌ی پرینترهای سه‌بعدی به وجود آمده و از اتوموبیل و خانه گرفته تا پوست و هر چیز دیگری که تصور آن را کنید به وسیله‌ی پرینترها تولید می‌شوند و حالا نوبت به اجاق گاز هوشمند رسیده تا به وسیله‌ی پرینتر سه‌بعدی تولید گردد. البته پیش از آن […]

این روزها امکان پرینت گرفتن هر چیزی به وسیله‌ی پرینترهای سه‌بعدی به وجود آمده و از اتوموبیل و خانه گرفته تا پوست و هر چیز دیگری که تصور آن را کنید به وسیله‌ی پرینترها تولید می‌شوند و حالا نوبت به اجاق گاز هوشمند رسیده تا به وسیله‌ی پرینتر سه‌بعدی تولید گردد. البته پیش از آن افراد بسیاری بوده‌اند که قصد انجام چنین کاری را داشتند اما بسیاری از آنها در مورد خطراتی که ممکن بود از طریق این پرینترها وارد بدن انسان شود، از انجام این کار منصرف شدند.

اما اجاق گاز جدیدی که به تازگی توسط پرینترهای سه‌بعدی طراحی شده، با به کارگیری طرحی نوآورانه، از بهترین مواد پلاستیکی موجود در ساخت آن استفاده و از روشی کاملا متفاوت برای طبخ غذا بهره گرفته شده که همین موضوع، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نموده است. روش پخت غذا در این اجاق گاز که نام Pyra می‌باشد، چندان پیچیده نیست و در آن، کانالهایی قرار گرفته که هوای گرم را در سراسر اجاق انتقال می‌دهد و در نهایت باعث پخت کامل غذا می‌گردد.

نام “Pyra” از شکل هرمی آن و همینطور کلمه‌ی یونانی “Pyro” به معنای “آتش” انتخاب شده و طبق ادعای تیم سازنده، این اجاق قابلیت درست نمودن هر چیزی، از مواد شیمیایی موجود در آزمایشگاه‌ها گرفته تا انواع غذا را دارد و دلیل این موضوع نیز تکنولوژی خلاقانه مهندسین برای انتقال گرما می‌باشد. همچنین سازندگان اذعان داشته‌اند که سیستم اصلی این اجاق گاز برای جوجه‌کشی و حتی کارهای سنگین‌تر طراحی شده بوده و در مرحله‌ی اول، سازندگان توجه کمتری به امکان طبخ غذا در آن داشته‌اند.

اجاق Pyro از هر نوع منبعی برای تولید آتش استفاده می‌نماید و با داشتن یک فن بزرگ در قسمت پشتی خود، هوای گرم را با زاویه‌ای 375 درجه‌ای در محفظه‌ی اجاق انتقال می‌دهد. و سازندگان برای اینکه نشان دهند اجاق گاز تولید شده‌ی آنها واقعا می‌تواند یک غذای خوشمزه را طبخ کند، از یک تکه گوشت خام استفاده نمودند و ماحصل آن، یک غذای بسیار لذیذ بود!

اما تیم Studio FATHOM که اجاق گاز هوشمند Pyro را تولید نموده‌اند، اعلام کرده‌اند که بر روی مدل‌های بزرگتر از این اجاق گاز کار می‌کنند و کاربران می‌توانند با مشاهده‌ی طرح‌های مختلف و آنلاین، طرح مورد نظر را انتخاب، دانلود و شخصی‌سازی کرده و اجاق گاز اختصاصی خود را داشته باشند! تیم توسعه‌دهنده این اجاق گاز می‌گویند که این اجاق، تنها شمایی از محصولاتی است که در آینده می‌توان به وسیله‌ی پرینترهای سه‌بعدی تولید نمود.

فکر می‌کنید در آینده دیگر شاهد تولید چه محصولاتی به وسیله‌ی پرینترهای سه‌بعدی می‌باشیم؟ و آیا ایده‌ای در ذهن شما برای تولید وسیله‌ای خاص وجود دارد؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال