الن ماسک، مدرسه‌ی ابتدایی را برای فرزندان کمپانی SpaceX تاسیس کرد

شاید شما هم این حکایت معروف را شنیده باشید که ” اگر می‌خواهید کاری به درستی انجام شود، خودتان انجام دهید”. الن ماسک دقیقا یکی از عمل کنندگان به این پند می‌باشد و حالا صاحب یک مدرسه‌ی ابتدایی شده است. بنیان گذار کمپانی Tesla از سال گذشته مدرسه‌ای را برای پنج فرزند خود به نام Ad Astra […]

شاید شما هم این حکایت معروف را شنیده باشید که ” اگر می‌خواهید کاری به درستی انجام شود، خودتان انجام دهید”. الن ماسک دقیقا یکی از عمل کنندگان به این پند می‌باشد و حالا صاحب یک مدرسه‌ی ابتدایی شده است. بنیان گذار کمپانی Tesla از سال گذشته مدرسه‌ای را برای پنج فرزند خود به نام Ad Astra تاسیس کرده است. به عقیده‌ی او، مدارس عادی آن طوری که باید به فرزندانشان آموزش نمی‌دادند.

الن ماسک برای تاسیس این مدرسه از یکی از معلمان مدارس پسرانه کمک گرفته و حالا این مدرسه حدود 14 دانش آموز از کارکنان کمپانی SpaceX را در اختیار دارد. هدف ماسک از تاسیس چنین مدرسه‌ای این بوده تا هر دانش آموزی بر اساس استعداد خود آموزش ببیند تا حق کسی ضایع نشود. او در مصاحبه‌ی اخیرش با تلوزیون پکن چنین هدف خود را توجیح می‌کند:

مدارس عادی آن طوری که باید به فرزندان ما آموزش نمی‌دادند. پس من هم با خودم فکر کردوم و گفتم چه می‌شود اگر خودمان یک مدرسه‌ای را تاسیس کنیم؟ مدارس عادی فقط به آموزش ابزار می‌پردازند و هیچ وقت به آموزش حل کردن یک مسئله اهمیت نمی‌دهند. در مدارس عادی به دانش آموزان کارایی پیچ گوشتی را یاد می‌دهند ولی ما می‌خواهیم به آن‌ها بگوییم این چیزی که مشاهده می‌کنیم موتور نام دارد و ما می‌خواهیم این موتور را باز کنیم. برای باز کردن موتور باید چی ‌کار کنیم؟ بله به پیچ گوشتی نیاز داریم!

فعلا مدرسه‌ای که الن ماسک احداث کرده دانش آموزان کمی را در خود می‌بیند و مشخص نیست این روال تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. چیزی که مشخص است این است که دانش آموزان کنونی این مدرسه از نحوه‌ی تدریس بسیار خوششان آمده و گفته می‌شود تا پاییز امسال تعداد دانش آموزان این مدرسه به 20 نفر می‌رسد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال