10 اپلیکیشن محبوب که از قابلیت لمس سه‌بعدی آیفون‌های جدید اپل پشتیبانی می‌کنند

فناوری لمس سه‌بعدی اپل که در‌ آیفون‌های جدید خود از آن بهره برده به یقین یکی از قابلیت‌های بسیار مفید‌ی است که تاکنون گوشی‌های آیفون به خود دیده‌اند و از طرفی نیز این مسئله تجربه کاربری خوبی را برای کاربران به‌وجود آورده است. لمس سه‌بعدی دو حرکت جدید با عناوین Peek و Pop را برای […]

فناوری لمس سه‌بعدی اپل که در‌ آیفون‌های جدید خود از آن بهره برده به یقین یکی از قابلیت‌های بسیار مفید‌ی است که تاکنون گوشی‌های آیفون به خود دیده‌اند و از طرفی نیز این مسئله تجربه کاربری خوبی را برای کاربران به‌وجود آورده است. لمس سه‌بعدی دو حرکت جدید با عناوین Peek و Pop را برای این گوشی به ارمغان آورده است. حرکت و فشار کم انگشت روی صفحه‌نمایش Peek نام دارد و Pop عنوان فشار بیشتری است که با حرکت Peek روی صفحه وارد می‌شود. این دو حرکت با توجه به اپلیکیشن در حال اجرا، میانبر‌های مفید و متفاوتی را با استفاده از صفحه‌نمایش ارائه خواهند نمود.

لازم به ذکر است که بسیاری از توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری به سرعت این قابلیت جدید اپل را مد نظر قرار داده و با توجه به آن حرکات جدیدی را به اپلیکیشن‌های خود اضافه کرده‌اند. در ادامه 10 اپلیکیشن محبوبی که از این فناوری لمس سه‌بعدی اپل برای انجام حرکات میانبر مختلف استفاده می‌‌کنند را معرفی و توضیحات مختصری را بیان نموده‌ایم.

 

  1. Instagram

اینستاگرام یکی از برنامه‌هایی است که می‌توان گفت این روزها همه آن را می‌شناسند.

instagram-peek-3d-touch-100617628-gallery

کاربران این اپلیکیشن از این پس این امکان را خواهند داشت که با استفاده از میانبرهایی که قابلیت لمس سه‌بعدی برایشان فراهم نموده، به قابلیت‎های متفاوتی از این اپلیکیشن دسترسی داشته باشند. با فعال کردن منوی Quick Actions، این موقعیت برای آن‌ها فراهم خواهد شد که تصویر جدید ارسال کرده، از آخرین فعالیت‌ها و ناتیفیکیشن‌های خود مطلع شده، جستجو انجام داده و پیام تصویری ارسال کنند. همچنین با استفاده از قابلیت لمس سه‌بعدی، با لمس لینک پروفایل یک کاربر، خواهند توانست پیش‌نمایش سریعی از پروفایل وی را مشاهده نموده و یا با فشار کم دست، تصویری را لایک نموده و یا عکس‌های یک کاربر را دنبال نمایند.

 

  1. Dropbox

با لمس‌ سه‌بعدی روی آیکون اپلیکیشن دراپ باکس در منوی اصلی و از طریق منوی Quick Actions این امکان برای کاربران فراهم خواهد بود که از هریک از میانبر‌های جستجوی فایل، آپلود تصاویر، مشاهده فایل‌های آفلاین و فایل‌های اضافه شده اخیر، به راحتی استفاده نمایند.

dropbox-3d-touch-100617621-gallery

گفتنی است با ورود این فناوری قابلیت دسترسی به هر فایل و پوشه از طریق اپلیکیشن دراپ‌‎‌باکس نیز برای کاربران به وجود آمده است.

 

  1. Wechat

اپلیکیشن‌ پیام‌رسان محبوب وی‌چت هم از این موج عقب نمانده و فناوری لمس سه‌بعدی را در برنامه خود پشتیبانی کرده است.

wechat-3d-touch-100617667-gallery

از منوی اصلی قادر به فعال نمودن منوی Quick Action برای این اپلیکیشن خواهید بود. همچنین به لطف این فناوری این اجازه به شما داده شده که کد QR مخصوص به خود را در هنگام چت با دوستانتان به اشتراک بگذارید، امکان ضبط ویدئو و یک چت جدید را نیز خواهید داشت.

 

  1. Evernote

جستجو در میان نوت‌های Evernote به وسیله لمس سه‌بعدی ساده‌ شده است.

evernote-3d-touch-100617623-gallery

از طریق فعال نمودن منوی Quick Actions این برنامه نیز امکان ایجاد نوت جدید، گرفتن عکس و تنظیم یک یادآور فراهم بوده و از سوی دیگر نیز با استفاده از قابلیت‌های ایجاد شده توسط این فناوری در این اپلیکیشن، کاربران قادر به پیش‌نمایش نوت‌ها خواهند بود.

 

  1. Twitter

یکی از نخستین اپلیکیشن‌هایی که بلافاصله پس از عرضه آیفون‌های جدید، با انتشار یک به‌روزرسانی، پشتیبانی از لمس سه‌بعدی را به اپلیکشن خود افزود، توییتر بود.

twitter-3d-touch-100617654-gallery

با بهره‌گیری از لمس‌ سه‌بعدی روی آیکون توییتر، منوی Quick Actions قابل دسترسی بوده و امکان جستجو در میان تایم‌لاین فراهم خواهد گردید. همچنین می‌توان توییت جدیدی ایجاد و یا پیامی را ارسال کرد.

 

  1. Shazam

اپلیکیشن Shazam یکی از برنامه‌های تشخیص آهنگ است که از این فناوری بی‌نصیب نمانده و تشخیص آهنگ در این اپلیکیشن نیز با بهره‌گیری از قابلیت لمس سه‌بعدی اپل میسر شده است.

shazam-3d-touch-100617646-gallery

با اعمال فشار بیشتر بر روی آیکون برنامه در صفحه داخلی برنامه، عملیات جستجوی آهنگ موردنظر برای شما امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین با انجام همین عمل بر روی آیکون آن در منوی اصلی، Shazam شروع به گوش دادن آهنگ یا تصویربرداری از آن به منظور تشخیص آهنگ به‌صورت تصویری خواهد نمود.

 

  1. Pinterest

اپلیکیشن پینترست پس از آخرین به‌روزرسانی اجازه حرکات لمس سه‌بعدی و Peek و Pop روی پین‌ها را در داخل اپلیکیشن به کاربر خواهد داد.

pinterest-3d-touch-100617643-gallery

در منوی اصلی گوشی هم با اعمال فشار عمیق روی آیکون اپلیکیشن، منوی Quick Actions فعال می‌شود که در آن حرکات میانبری در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال با لمس سه‌بعدی روی آیکون پینترست می‌توان پین‌های روز را مشاهده کرد، در میان پین‌های جدید به جستجو پرداخت و یا برد جدیدی را ایجاد کرد.

 

  1. Spark

اپلیکیشن ایمیل اسپارک از فناوری لمس سه بعدی و حرکات Peek و Pop برای پیمایش در اینباکس بهره‌ برده است.

spark-email-app-3d-touch-100617619-gallery

با اعمال فشار روی آیکون اسپارک و فعال کردن منوی Quick Actions، امکان مشاهده تقویم، چک کردن پیوست‌های ایمیل، جستجوی یک پیام خاص و یا ایجاد یک ایمیل جدید برای کاربران فراهم خواهد شد.

 

  1. Hipstamatic

Hipstamatic یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی است که از لمس سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند. این اپلیکیشن عکاسی با بهره از فناوری لمس سه بعدی امکان فعال نمودن حالات مختلف عکاسی را در Hipstamatic در اختیار کاربران خود خواهد گذاشت.

hipstamatic-3d-touch-100617627-gallery

به عنوان مثال قابلیت دسترسی به حالت عکاسی غروب خورشید با استفاده از حرکات میانبر و به دنبال آن استفاده سریع از آن به منظور گرفتن عکس از غروب خورشید امکان‌پذیر خواهد بود. به لطف فناوری لمس‌ سه‌بعدی کاربران می‌توانند حالات دیگر عکاسی نیز مانند حالت عکاسی از مواد غذایی و یا عکاسی سلفی را نیز به دلخواه و بر طبق نیاز شخصی خود فعال نمایند.

 

  1. GIF Keyboard

اشتراک‌گذاری تصاویر GIF از طریق اپلیکیشن GIF Keyboard پس از دریافت آخرین نسخه به‌روزرسانی و پشتیبانی از فناوری لمس سه‌بعدی آسان‌تر شده است.

gif-keyboard-3d-touch-100617624-gallery

با اعمال فشار عمیق روی آیکون اپلیکیشن در منوی اصلی، منوی Quick Actions فعال شده و از این طریق امکان جستجو در تصاویر GIF، بارگذاری GIF از میان عکس‌های گرفته شده توسط دوربین، ویرایش عکس‌های گرفته شده و ارسال تصاویر GIF از طریق پیام فراهم خواهد بود.

 

 

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال