هر آنچه که باید از آیفون بعدی اپل بدانیم

چند ماهی از معرفی آیفون 6 و 6 پلاس گذشته و باید منتظر آیفون جدیدی از کمپانی اپل باشیم. شایعات زیادی هر روز از آیفون بعدی اپل به گوش می‌رسد. آیفون بعدی اپل چه نام خواهد داشت؟ دوربین آن دچار تغییری اساسی می‌شود؟ چه رنگ‌هایی برای آیفون در نظر گرفته شده؟‌این‌ها همگی سوالات مطرح شده […]

چند ماهی از معرفی آیفون 6 و 6 پلاس گذشته و باید منتظر آیفون جدیدی از کمپانی اپل باشیم. شایعات زیادی هر روز از آیفون بعدی اپل به گوش می‌رسد. آیفون بعدی اپل چه نام خواهد داشت؟ دوربین آن دچار تغییری اساسی می‌شود؟ چه رنگ‌هایی برای آیفون در نظر گرفته شده؟‌این‌ها همگی سوالات مطرح شده طرفداران این کمپانی می‌باشد. حالا ما شایعات را در کنار هم می‌چینیم و سعی‌ می‌کنیم به نتیجه‌ای تقریبی دست پیدا کنیم، اگرچه اپل شرکتی نیست که به راحتی قابل پیش بینی باشد.

خب در اولین شایعات نام آیفون بعدی مطرح است. آیا آیفون 7 گوشی بعدی اپل می‌شود یا آیفون 6S همانند آیفون 5S اپل را همراهی می‌کند؟ اپل معمولا نام‌ها را بر اساس ویژگی‌های گوشی خود بر روی آیفون می‌گذارد. برای مثال آیفون 6 پلاس به خاطر داشتن صفحه نمایشی بزرگ‌تر نسبت به نسخه‌ی معمولی “پلاس” نام گرفته است. این که بخواهیم نام آیفون بعدی را آیفون 6S بگذاریم باید منتظر ویژگی‌هایی شبیه به آیفون 6 اما به صورت پیشرفته‌تر باشیم. از طرفی شایعات مختلفی به گوش می‌رسد که اپل دیگر از S برای محصولات خود استفاده نمی‌کند، چرا که به گفته‌ی آن‌ها این نام دیگر از کار افتاده است.

به هر حال ما پیشگو نیستیم و نمی‌توانیم در مورد نام آیفون بعدی به طور یقین صحبت کنیم پس فعلا به آیفون بعدی آیفون 6S می‌گوییم.
آیفون بعدی اپل

 

به زمان عرضه‌ی آیفون 6S می‌رسیم. حدس زدن آن کار دشواری نیست، زیرا اپل الگویی خاص برای عرضه‌ی محصولات خود مخصوصا آیفون‌ها دارد. معمولا شرکت اپل از آیفون‌های جدید خود در ماه سپتامبر رونمایی می‌کند. برای مثال آیفون 5 را در سپتامبر 2013 عرضه کرد و آیفون بعدی یعنی آیفون 5S را دقیقا یک سال بعد به بازار عرضه نمود. آیفون 6 و آیفون 6 پلاس هم در سپتامبر 2014 وارد بازار شدند، پس حدس زدن آن نباید کار سختی باشد. پس سپتامبر 2015 (یعنی 6 ماه بعد) تاریخ عرضه‌ی آیفون 6S خواهد بود.

طراحی

 

طراحی گوشی هم دقیقا رابطه‌ی مستقیمی با نام گذاری آن دارد. اگر اپل تصمیم به عرضه‌ی آیفون 6S داشته باشد، نباید انتظار تغییر بنیادی در طراحی گوشی داشته باشیم. اما اگر آیفون 7 اسمارت فون بعدی اپل باشد تغییرات ظاهری زیادی را باید انتظار داشت.

صفحه نمایش آیفون بعدی اپل دارای طراحی زیبایی خواهد بود. به گفته‌ی AppleInsider اپل موفق به ثبت یک پتنت جدیدی در ماه می شده که به آن‌ها اجازه می‌دهد که از دکمه‌های مجازی بر روی صفحه نمایش استفاده کنند. همین امر باعث می‌شود تا دیگر شاهد دکمه‌های فیزیکی در قسمت پایینی گوشی نباشیم.

صفحه نمایش استفاده شده در آیفون بعدی دارای محافظی از جنس Sapphire (یاقوت کبود) خواهد بود. این دقیقا همان محافظی است که اخیرا در اسمارت واچ اپل مورد استفاده قرار گرفته است. البته گزارش‌هایی هم به گوش می‌رسد که شرکت تولید کننده‌ی این نوع شیشه‌ها خواهان اخراج 900 تن از کارمندان خود شده و دیگر همکاری با اپل نخواهد داشت. اپل علاوه بر استفاده‌ از شیشه‌ی یاقوت کبود، از جدیدترین تکنولوژی به نام فلز مایع (LiquidMetal) برای صفحه نمایش خود استفاده خواهد کرد.

یکی دیگر از تکنولوژی‌های جدید اپل که هم اکنون برای اسمارت واچ و مک بوک جدید در حال استفاده است؛ تکنولوژی لمس فشاری می‌باشد. این بدان معناست که با استفاده از این تکنولوژی مقدار فشاری که شما بر روی صفحه نمایش می‌دهید، در بعضی مواقع از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود. برای مثال در یک بازی پیانو که میزان فشار وارد شده باعث تغییر روند صدا می‌شود، این تکنولوژی خود را بیشتر نشان ‌می‌دهد.

همانطور که گفتیم، بعضی از شایعات حاکی از این می‌باشند که اپل به دنبال استفاده از فلز مایع در ساخت صفحه نمایش‌های خود می‌باشد. این شایعات از چهار سال گذشته تا امروز به گوش می‌رسیدند اما نکته‌ی مهم در مورد این شایعات گران بودن فلز مایع، پر هزینه‌بودن آن و در نتیجه کمبود در تولید می‌باشد.

در نهایت به عنوان آخرین نکته از طراحی آیفون بعدی اپل، گفته می‌شود اپل آیفون 6S را با رنگ صورتی نیز عرضه می‌کند.

آیفون 6S

 

به گفته‌ی  John Gruber وبلاگ نویس معروف که منابع زیادی را در داخل شرکت دارد، دوربین بعدی اپل، یک پرش رویایی را خواهد داشت و می‌توان آن را با دوربین‌های مدرن امروزی نظیر DLSRها مقایسه کرد. او عقیده دارد که اپل از سنسور دوربین  21 مگاپیکسلی  Exmor RS سونی استفاده می‌کند. به گفته‌ی او اپل در دوربین آیفون 6S از دو لنز مخصوص برای عکس برداری استفاده می‌کند.

طرح‌های فرضی زیادی هم برای آیفون بعدی اپل در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها را Martin Hajek به نمایش گذاشته است. به نظر شما آیفون بعدی اپل همانند شکل زیر خواهد بود؟‌ اپل برای پیشروی از رقبا باید چه ویژگی‌هایی را به آیفون 6S اضافه کند؟

آیفون 6S

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال