اپل ترک‌پد مک‌بوک جدید را دگرگون کرده است

کمپانی محبوب اپل در جریان کنفرانس اسپرینگ فوروارد از نسل جدید مک‌بوک‌های خود پرده برداشت که از نسل جدید ترک‌پد با عنوان Force Touch بهره می‌برند. در این ترک‌پدها از فناوری جذابی به نام Taptic Engine استفاده شده است که بازخورد تغییرات و دستورات صادر شده از سمت کاربر را نه‌تنها از طریق صفحه نمایشگر، […]

کمپانی محبوب اپل در جریان کنفرانس اسپرینگ فوروارد از نسل جدید مک‌بوک‌های خود پرده برداشت که از نسل جدید ترک‌پد با عنوان Force Touch بهره می‌برند. در این ترک‌پدها از فناوری جذابی به نام Taptic Engine استفاده شده است که بازخورد تغییرات و دستورات صادر شده از سمت کاربر را نه‌تنها از طریق صفحه نمایشگر، بلکه از طریق خود ترک‌پد به کاربر القا می‌کند. با این فناوری کاربر قادر است تا هرآنچه که در صفحه نمایشگر خود می‌بیند را به خوبی احساس کند.

فیل‌شیلر، معاون ارشد کمپانی اپل، در توضیح نحوه عملکرد این فناوری، عنوان کرد که این ترک‌پد به فشار حساس است و قادر است میزان فشار را تشخیص دهد.

همچنین این ترک‌پدها به قابلیت دیگر با نام Force Click مجهز شده‌اند، که با استفاده از آن در سیستم عامل OS X می توان کارها را ساده‌تر انجام داد. به عنوان مثال می‌توان با کلیک روی یک آدرس ایمیل و اعمال فشار بیشتر در زمان کلیک ، موقعیت مکانی فرد موردنظر را روی اپلیکیشن Maps مشاهده کرد. اپل همچنین عنوان کرده است که می توان از قابلیت‌های این ترک‌پد در مرورگر سافاری، ویکی پدیا و همچنین مشاهده پیش‌نمایش فایل‌ها در Finder استفاده کرد.

با توجه به اینکه قطعا میزان فشار از سوی کاربران مختلف متفاوت خواهد بود، لذا می‌توان میزان حساسیت ترک‌پد را تنظیم کرده و آن را کنترل کرد. هم‌چنین گفته شده کلیک در نقاط مختلف ترک‌پد تجربه یکسانی داشته و بسیار نرم‌تر شده است.

با این تفاسیر می‌توان گفت که کمپانی اپل بهترین ترک‌پد موجود را تولید کرده‌است و ما بی‌صبرانه منتظر آینده هستیم تا ترک‌پد مک‌بوک فوق باریک اپل را تجربه کنیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال