سرانجام طرح شماتیک آیفون 8 توسط فاکس‌کان منتشر شد

سرانجام با تصویری روبرو شده‎ایم که به ما نشان می‎دهد نسل بعدی آیفون چه ظاهری خواهد داشت. آیفون 4 اپل را در نظر بگیرید که طراحی کاملا جدیدی دارد و استیو جابز آن را با یک “دوربین قدیمی زیبای لایکا” مقایسه کرده بود. دقیقا هفت سال قبل در چنین روزی، آیفون 4 کف یک کافه […]

سرانجام با تصویری روبرو شده‎ایم که به ما نشان می‎دهد نسل بعدی آیفون چه ظاهری خواهد داشت. آیفون 4 اپل را در نظر بگیرید که طراحی کاملا جدیدی دارد و استیو جابز آن را با یک “دوربین قدیمی زیبای لایکا” مقایسه کرده بود. دقیقا هفت سال قبل در چنین روزی، آیفون 4 کف یک کافه در سن خوزه (کالیفرنیا) پیدا شد. خیلی زود، تصاویر نسل بعدی آیفون در همه جا به چشم می‎خورد. در ماه مارس 2014، یک کارگر در کارخانه‎های شرکت فاکس‎کان تصویری را به بیرون درز کرد که طراحی آیفون 6 را نشان می‎داد. توجه داشته باشید این تصاویر در ماه مارس گرفته شده بودند، یعنی یک سال و نیم پیش از رونمایی این گوشی. افراد می‎توانستند برآمدگی دوربین و خطوط آنتن را از تصاویر ایجاد شده توسط نرم‎افزار CAD CAM بر روی نمایشگر کامپیوتر خود ببینند.

روز گذشته، تصویری شماتیک که منبع آن کارخانه‎ی فاکس‎کان است منتشر شد که طراحی نهایی مدل دهمین سالگرد آیفون یعنی آیفون 8 را نشان می‎دهد. گفته می‎شود این طرح، طرحی بوده که در حقیقت در فرآیند تولید به منظور کمک به ساخت این دستگاه قرار دارد که دارای یک نمایشگر اولد 5.8 اینچی با استفاده از شیشه‎ی محافظ 2.5 بعدی است. Ming-Chi Kuo قبلا پیش‎بینی کرده بود که دوربین جلوی آیفون 8 از یک اسکنر سه‎بعدی با قابلیت‎های شناخت چهره استفاده خواهد کرد. اپل ممکن است مشکلاتی در بحث تولید این فناوری داشته باشد که به همین دلیل ممکن است عرضه‎ی آیفون جدید به بازار به تعویق افتد.

براساس گفته‎ی این منبع اطلاعاتی، دکمه‎های کناری مکانیکی (سخت‎افزاری) نخواهند بود. کاربر نمی‎تواند آن‎ها را به سمت پایین فشار دهد ولی زمانی که صدای گوشی را تنظیم یا آن را روشن می‎کند یک بازخورد لمسی دریافت خواهد کرد. دکمه‎ی پاور به قدری بزرگ است که برای دو عملکرد متفاوت استفاده شود و حس‎گر تاچ آی‎دی زیر نمایشگر جا داده خواهد شد. همان‎طور که شایعات اخیر اشاره داشته و این طرح‎ها نشان داده‎اند، سیستم دوربین دوگانه در پنل پشتی موقعیتی عمودی دارد.

البته به تمامی این اطلاعات و تصاویر به دیده‎ی شک بنگرید. گرچه موارد قبلی ثابت کرده است که طراحی نسل بعدی آیفون شش را می‎توان 5 یا 6 ماه زودتر متوجه شد، اما این‎طور فرصت‎‌ها بسیار نادر هستند.

جدا از تصاویر شمانیک، مدل‎های سه‎بعدی نهایی آیفون 8 را در زیر می‎توانید مشاهده کنید:

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال