پشتیبانی از سنسور اثر انگشت به Chrome OS می‌آید

در گذشته برای حفاظت از دستگاه‌ها و محصولات هوشمند، از کلمات عبور الفبایی استفاده میشد اما امروزه و به دنبال پیشرفت تکنولوژی، استفاده از قفل‌های بیومتریک به امری عادی تبدیل شده و هیچ کسی از به کارگیری یک سنسور اسکنر اثر انگشت برای گوشی‌های هوشمند یا کامپیوترها تعجب نخواهد کرد. این روزها بسیاری از سازندگان […]

در گذشته برای حفاظت از دستگاه‌ها و محصولات هوشمند، از کلمات عبور الفبایی استفاده میشد اما امروزه و به دنبال پیشرفت تکنولوژی، استفاده از قفل‌های بیومتریک به امری عادی تبدیل شده و هیچ کسی از به کارگیری یک سنسور اسکنر اثر انگشت برای گوشی‌های هوشمند یا کامپیوترها تعجب نخواهد کرد. این روزها بسیاری از سازندگان همچون سامسونگ نیز در حال استفاده از سنسور اسکنر عنبیه چشم هستند و همین موضوع باعث شده گسترده شدن سنسورهای بیومتریک شده است.

حال به نظر می‌رسد شرکت گوگل قصد دارد از پشتیبانی از سنسورهای اسکنر اثر انگشت را برای سیستم‌عامل کروم نیز فراهم آورده و در نسخه‌های جدید آن بگنجاند. اینطور که اخبار منتشر شده نشان می‌دهند نیز تمامی کروم‌بوک‌هایی که در آینده عرضه خواهند شد، به این سنسور مجهز می‌شوند.

البته اینکه قرار باشد یک سنسور در کروم‌بوکی مورد استفاده قرار بگیرد یا نه، به عهده‌ی سازنده‌ی آن است، اما احتمالا با پشتیبانی کامل گوگل از این سنسور و فراهم کردن تمامی بسترهای مورد نیاز برای آن، تمامی سازندگان با تجهیز شدن کروم‌بوک‌ها به سنسور اسکنر اثر انگشت موافق باشند.

هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد زمان به کارگیری این سنسور و پشتیبانی سیستم‌عامل کروم از آن منتشر نشده ولی در آینده و با گسترده شدن این سنسورها، امنیت کروم‌بوک‌ها نیز می‌توانند همانند بسیاری از محصولات دیگر، بهتر از گذشته شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال