11 کاری که کاربران گوشی V10 ال‌جی باید انجام دهند

ال‌جی V10 جدیدترین پرچم‌دار این شرکت کره‌ای بوده که توانسته با نوآوری‌های به کار گرفته شده در گوشی نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. نمایشگر دوگانه‌ی گوشی باعث شده تا باردیگر شاهد ویژگی‌ جدیدی در گوشی‌های‌هوشمند باشیم. ال‌جی در حالی این گوشی را با نمایشگری دوگانه و بدنه‌ای مستحکم وارد بازار کرده […]

ال‌جی V10 جدیدترین پرچم‌دار این شرکت کره‌ای بوده که توانسته با نوآوری‌های به کار گرفته شده در گوشی نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. نمایشگر دوگانه‌ی گوشی باعث شده تا باردیگر شاهد ویژگی‌ جدیدی در گوشی‌های‌هوشمند باشیم. ال‌جی در حالی این گوشی را با نمایشگری دوگانه و بدنه‌ای مستحکم وارد بازار کرده است که دیگر گوشی‌های‌هوشمند دارای کمتری نوآوری بوده و شباهت زیادی به یکدیگر دارند. به‌هر‌حال هر کاربری با خرید این گوشی بهتر است مواردی را رعایت کند تا تجربه‌ی کار کردن با گوشی لذت‌بخش‌تر شود. ما 12 مورد را برای شما آماده کرده‌ایم که می‌تواند تجربه‌ای شیرین را برای کاربران تازه وارد این گوشی رقم بزند.

1-لیست‌وار کردن بخش تنظیمات گوشی

11 کاری که کاربران گوشی V10 ال‌جی باید انجام دهند

در ابتدا قبل از بیان هر چیز دیگری اگر به بخش تنظیمات گوشی خود بروید، مشاهده خواهید کرد که این بخش به صورت گزینه‌های کلی در آمده و روبه‌روی شما است. برای راحت‌تر کار کردن با بخش تنظیمات گوشی و دسترسی سریع‌تر به بخش‌های مختلف آن بهتر است  تنظیمات گوشی را به صورت لیست درآورید. برای اینکار کافی است به بخش تنظیمات گوشی رفته، علامت سه نقطه در بالای این بخش فشار دهید و گزینه‌ی  List view را انتخاب کنید.

2. تنظیم نمایشگر دوم گوشی برای دسترسی سریع‌تر به برنامه‌ها و میان‌برها

11 کاری که کاربران گوشی V10 ال‌جی باید انجام دهند

همان‌طور که گفتیم، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پرچم‌دار جدید ال‌جی نمایشگر دوگانه‌ی آن است. نمایشگر دوم گوشی که در قسمت بالایی آن قرار گرفته قادر است در حالی که نمایشگر اصلی گوشی خاموش است، نوتیفیکیشن‌ها را نشان دهد، زمان و تاریخ را به کاربر اعلام کند و می‌تواند در هنگام روشن بودن نمایشگر اصلی گوشی قابلیت‌های بسیار زیادی نیز داشته باشد. یکی از این قابلیت‌ها امکان استفاده از این نمایشگر برای دسترسی سریع‌تر به برنامه‌ها و میان‌برهای موجود در گوشی است. برای این کار کافی است تا موارد زیر را انجام دهید:

اضافه کردن میان‌برها به نمایشگر دوم گوشی LG V10:

  1. در ابتدا به بخش تنظیمات گوشی بروید، سپس وارد بخش Second screen شوید.
  2. بعد از آن وارد بخش Show when main screen on شوید و مطمئن شوید که این گزینه فعال است.
  3. قسمت App shortcuts را فعال کنید و سپس وارد بخش تنظیمات این بخش شوید.
  4. برنامه‌هایی را که می‌خواهید به عنوان میان‌بر از آن‌ها استفاده کنید را در این بخش تنظیم کنید.
  5. در نهایت برنامه‌های انتخابی خود را سیو کنید.

اضافه کردن مخاطبان در نمایشگر دوم گوشی LG V10 نیز به شکل زیر انجام می‌گیرد:

  1. در ابتدا به بخش تنظیمات گوشی بروید، سپس وارد بخش Second screen شوید
  2. بعد از آن وارد بخش Show when main screen on شدهو مطمئن شوید که این گزینه فعال است.
  3. قسمت Quick contacts را فعال کنید و بر روی علامت سه نقطه برای وارد شدن به بخش تنظیمات کلیک کنید.
  4. با رفتن بر روی علامت + می‌تواند مخاطبان را به این بخش اضافه کنید.
  5. درنهایت مخاطبان مورد نظر را اضافه کرده و گزینه‌ی Save را انتخاب کنید.

قابلیت‌های بیشتری نیز برای راحت‌تر شدن دسترسی کاربر در نمایشگر دوم ال‌جی V10 در دسترس است. برای مثال کاربر با رفتن به بخش Signature می‌تواند نکات مورد نظر خود را در نمایشگر دوم گوشی نشان دهد. در بخش Recent apps امکان نمایش دادن پنج برنامه‌ی اخیر باز شده وجود دارد و بخش Music player نیز می‌تواند برای کسانی که به مراتب به موسیقی گوش می‌دهند بسیار مفید واقع شود. در نهایت بخش Upcoming plans امکان دسترسی کاربر به رویدادهای پیش رو را فراهم می‌سازد.

3. باز کردن قفل گوشی با حسگر اثر انگشت

11 کاری که کاربران گوشی V10 ال‌جی باید انجام دهند

ال‌جی V10 اولین گوشی هوشمند این شرکت ژاپنی است که دارای حسگر اثر انگشت بوده است. البته ال‌جی در نکسوس‌های گوگل این حسگر را در گذشته قرارداده بود اما هیچ‌وقت شاهد حسگر اثر انگشت در گوشی‌های غیر نکسوسی ال‌جی نبوده‌ایم. حال در این گوشی حسگر اثر انگشت می‌تواند دارای قابلیت‌های فراوانی باشد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به امکان پرداخت از طریق سیستم گوگل Pay و باز کردن قفل گوشی اشاره کرد. برای اینکه قفل گوشی خود را توسط اثر انگشت‌تان باز کنید در ابتدا باید مسیر  Settings > Fingerprints & security را دنبال کنید. سپس وارد بخش Fingerprints شوید، بعد از آن گوشی از شما رمز عبور را برای موارد ضروری درخواست می‌کند و بعد از وارد کردن رمز عبور با زدن گزینه‌ی Add fingerprint  امکان اسکن اثر انگشت فراهم می‌شود. از این پس می‌توانید قفل گوشی خود را با حسگر اثر انگشت گوشی باز کنید.

4. باز کردن قفل گوشی با استفاده از ضربات مکرر دست

11 کاری که کاربران گوشی V10 ال‌جی باید انجام دهند

سیستم عامل اندروید گوگل به طوری طراحی شده که امکان باز شدن قفل گوشی از روش‌های مختلفی وجود دارد. اما یکی از این روش‌ها که ال‌جی برای اولین بار در این گوشی به کار برده اضافه کردن ضربات دست به مناطق خاصی از نمایشگر گوشی بوده که کاربر می‌تواند با ضربات مکرر دست خود قفل گوشی را باز کند. برای فعال کردن این بخش باید به مسیر  Settings > Lock screen > Select screen lock بروید. سپس وارد بخش Knock Code شوید. بعد از آن گوشی از شما می‌خواهد که در مناطقی که می‌خواهید 3 تا 8 بار ضربه بزنید. توجه داشته باشید که این مناطق را به خوبی به خاطر بسپارید. در مرحله‌ی آخر گوشی از شما یک پسوورد جایگزین نیز برای مواردی که ضربات را فراموش کرده‌اید درخواست می‌کند.

5. فعال کردن تنظیمات هوشمند در گوشی

11 کاری که کاربران گوشی V10 ال‌جی باید انجام دهند

ال‌جی در جدیدترین پرچم‌دار خود قابلیت‌های جذابی را قرار داده است. یکی از این قابلیت‌ها بخش تنظیمات هوشمند گوشی است. با استفاده از این قابلیت گوشی مکان شما را شناسایی کرده و با توجه به مکان مورد نظر، امکان استفاده از برخی از ویژگی‌ها را فراهم می‌کند. برای مثال هنگامی که شما در محل کار خود هستید، گوشی حالت بی‌صدا را به صورت خودکار برای شما فعال می‌کند و یا وقتی که در منزل سکونت دارید، وای‌فای به صورت خودکار فعال شده تا دسترسی شما به اینترنت نیز فراهم شود. برای فعال کردن این بخش به Settings > Smart Settings رفته و در آن‌جا سه گزینه‌ی Home,Away و Accessory را فعال کنید. با وارد شدن به هر کدام از این بخش‌ها می‌توانید تنظیمات پیش فرض آن‌ها را فعال کنید. برای مثال در بخش Away می‌توانید تنظیمات مروبوط به خازج از خانه را فعال کنید و یا در بخش Accessory امکان فعال کردن برخی از تنظیمات هنگام وصل شدن لوازم جانبی مختلف به گوشی فراهم می‌شود.

6. اجرای برنامه‌ها با دکمه‌ی عقب گوشی

11 کاری که کاربران گوشی V10 ال‌جی باید انجام دهند

شاید این روز ها کمتر گوشی را بتوان پیدا کرد که در بدنه‌ی پشتی آن دکمه‌ی فیزیکی وجود داشته باشد. ال‌جی همچنان از این قاعده استفاده می‌کند و دکمه‌های پاور و تنظیم صدا را در بخش پشتی گوشی قرار می‌دهد. حال جالب است بدانید که با دکمه‌های قرار گرفته در پشت گوشی می‌توانید برخی از برنامه‌ها را سریع‌تر اجرا کنید. برای این کار به بخش Settings > Shortcut key رفته و این گزینه را فعال کنید.

از این پس با دو بار کلیک بر روی دکمه‌ی افزایش صدا برنامه‌ی QMemo اجرا می‌شود و با دوبار کلیک بر روی دکمه‌ی کاهش صدا دوربین گوشی اجرا می‌شود؛ حتی در این بخش می‌توانید این اجازه را به دوربین گوشی بدهید که به محض وارد شدن به برنامه‌ی دوربین، تصویر برداری آغاز شود.

7. اضافه کردن میان‌بر به صفحه‌ی قفل گوشی

11 کاری که کاربران گوشی V10 ال‌جی باید انجام دهند

از این پس می‌توانید در این گوشی 5 میان‌بر را به صفحه نمایش قفل گوشی اضافه کنید. این میان‌بر‌ها در صورتی فعال می‌شوند که برای باز کردن قفل گوشی از دو حالت None یا Swipe استفاده کنید و قفل خاصی را بر روی صفحه‌ی قفل گوشی قرار نداده باشید. برای فعال کردن این بخش  Settings > Lock screen رفته و وارد بخش Shortcuts شوید. در این بخش می‌توانید برنامه‌های مورد علاقه‌ی خود را به لیست اضافه کنید تا میان‌برهای آن‌ها در صفحه‌ی قفل گوشی نمایش داده شوند.

8.تنظیمات سریع در قسمت بالای گوشی را منظم کنید

11 کاری که کاربران گوشی V10 ال‌جی باید انجام دهند

در هر گوشی اندرویدی امکان دسترسی به بخش تنظیمات سریع در قسمت بالایی گوشی وجود دارد. در این بخش هم می‌توانید نوتیفیکیشن‌های خود را مشاهده کنید و به تنظیمات سریع دسترسی داشته باشید. با رفتن به بخش راست تنظیمات سریع و زدن بر روی گزینه‌ی Edit می‌توانید این بخش را دچار تغییر و تحولاتی بکنید و هر آن‌چه که مطابق میل‌تان است در آن‌جا قرار دهید.

9. از درگاه کارت حافظه‌ی گوشی به خوبی استفاده کنید

11 کاری که کاربران گوشی V10 ال‌جی باید انجام دهند

در عصری که اکثر سازندگان گوشی‌های هوشمند نظیر سامسونگ و اپل امکان قرار دادن کارت حافظه را در گوشی خود میسر نساخته‌اند، ال‌جی هنوز به این قاعده پایبند بوده و امکان قرار دادن کارت حافظه در گوشی V10 را فراهم کرده است. شما می‌توانید هر نوع کارت حافظه‌ی MicroSD را در درگاه مخصوص قرار دهید و به خوبی از آن‌ها استفاده کنید تا دیگر خیال‌تان از فضاهای ابری و کمبود حافظه‌ی داخلی راحت شود.

10. از دست برنامه‌های پیش فرض گوشی خلاص شوید.

11 کاری که کاربران گوشی V10 ال‌جی باید انجام دهند

برخی از مدل‌های V10 به خصوص آن‌هایی که با یک اپراتور قرارداد خاصی را دارند، دارای برنامه‌های پیش فرض هستند که این برنامه‌ها شاید تعدادشان به بیش از 20 عدد نیز می‌رسد. طبیعتا وجود چنین برنامه‌هایی باعث اشغال فضای رم و شلوغ شدن بیش از حد گوشی می‌شوند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که این برنامه ها را هرچه سریع‌تر پاک کنید. برای پاک‌کردن این برنامه‌ها به تنظیمات گوشی رفته و وارد بخش Edit/Uninstall apps شوید. بعد از آن بر روی علامت  X کلیک کرده تا به راحتی برنامه‌های اضافی را در گوشی خود پاک کنید. همچنین امکان غیز فعال کردن برنامه‌ها با زدن بر روی گزینه‌ی Disable نیز وجود دارد.

اگر بعد از غیر فعال کردن برنامه‌ها تمایل داشتید که آن‌ها را فعال کنید با رفتن به مسیر Settings > Apps می‌توانید برنامه‌ی غیر فعال شده را پیدا کرده و آن را به طور دائم فعال کنید

11. گوشی خود را با ساختن پوشه‌های مختلف مرتب کنید.

11 کاری که کاربران گوشی V10 ال‌جی باید انجام دهند

شما می‌توانید با ساختن پوشه‌های مختلف در منوی اصلی گوشی به مرتب کردن آن‌ها بپردازید. کافی است برای این کار در صفحه نمایش خانگی گوشی خود بر روی آیکون app drawer بروید. این آیکون شبیه به یک دایره و شش نقطه‌ی مختلف است. هنگامی که وارد این بخش شدید به سراغ علامت سه نقطه برای وارد شدن به بخش تنظیمات شوید. سپس در بخش View apps by گزینه‌ی Custom را انتخاب کنید. دوباره در همان بخش با زدن علامت سه نقطه، وارد بخش تنظیمات app drawer شوید و گزینه‌ی Edit/Uninstall apps را انتخاب کنید. حال از این پس می‌توانید با کشیدن برنامه‌ها بر روی یکدیگر پوشه‌های مختلفی را بسازید و حتی نام این پوشه‌ها را نیز تغییر دهید.

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال