5 نکته اولیه که باید در مورد نکسوس 5X ال‌جی بدانید

شرکت ال‌جی از امروز فروش نکسوس جدید خود یعنی 5X را آغاز کرده است و بر همین اساس انتظار می‌رود که در چند روز آینده شاهد بررسی‌ها و گزارشات و اخبار زیادی پیرامون این محصول دوست‌داشتنی باشیم. ال‌جی یک‌بار دیگر با غول دنیای فناوری، گوگل، هم‌پیمان شد تا یک محصول اندرویدی جدید را به علاقه‌مندان […]

شرکت ال‌جی از امروز فروش نکسوس جدید خود یعنی 5X را آغاز کرده است و بر همین اساس انتظار می‌رود که در چند روز آینده شاهد بررسی‌ها و گزارشات و اخبار زیادی پیرامون این محصول دوست‌داشتنی باشیم. ال‌جی یک‌بار دیگر با غول دنیای فناوری، گوگل، هم‌پیمان شد تا یک محصول اندرویدی جدید را به علاقه‌مندان و هواداران مشتاق این سیستم‌عامل تقدیم کند و این بار نتیجه این همکاری تولید نکسوس 5X کوچک‌تر در ابعادی که شاید طرفدار بیشتری نسبت به گوشی‌های عظیم‌الجثه داشته باشد، شد.

در این نوشتار برای آن دسته از کاربرانی که قصد خرید این گوشی را دارند، به بررسی تمام نکات و مسائل اولیه‌ای که در رابطه با این نکسوس تازه‌نفس ال‌جی باید بدانند، پرداخته‌ایم. در ادامه با تک نیوز همراه باشید.

 

  1. نکسوس 5X به سبکی یک پر است!

ممکن است امروز دیگر یک گوشی‌هوشمند با صفحه‌نمایش 5.2 اینچی خیلی بزرگ به‌حساب نیامده و در استانداردهای ایده‌ال امروزی جای نگیرد؛ اما بااین‌حال وقتی که شما نکسوس 5X را بخواهید بلند کنید، شاید نیاز باشد این کار را در دو مرحله انجام دهید.

nexus-5x-2

این دستگاه با وزن 136 گرمی که دارد، کمی از پرچم‌دار سامسونگ، گلکسی اس 6 سبک‌تر بوده و از پرچم‌دار ال‌جی هم چیزی در حدود 30 گرم کمتر وزن دارد که به همین علت احتمالاً کمی طول بکشد که به کار کردن با آن عادت کنید.

این وزن کم دلیلی بر مقاوم نبودن نکسوس 5X نیست، بلکه در همین حال از مواد مرغوبی ساخته شده که به آن استحکام لازم را داده است. این وزن کم در حال که بسیار دوست‌داشتنی است، به حمل آسان آن در جیب هم کمک خواهد کرد.

 

  1. دو بار فشار دکمه پاور برای اجرای دوربین یک قابلیت عالی است!

هنوز برای اینکه بخواهیم در مورد نکسوس 5X به‌صورت کامل و قاطعانه قضاوت کنیم، کمی زود است؛ اما یک چیزی که نیاز به قضاوت ندارد و قاطعانه می‌توان آن را بیان کرد این است که قابلیت راه‌اندازی دوربین دستگاه با فشار دادن دو بار دکمه پاور آن، یک ویژگی عالی است که ال‌جی از آن بهره برده است.

nexus-5x-power

در دنیای امروز گوشی‌های هوشمند که روزبه‌روز دوربین آن‌ها قوی‌تر شده و به طبع کاربران بیشتری از آن‌ها برای عکاسی استفاده می‌کنند، وجود داشتن راهی برای اجرای سریع‌ دوربین بسیار مهم است که معمولاً یکی از سریع‌ترین راه‌ها، استفاده از یک دکمه است.

درست است که یک دکمه اختصاصی برای دوربین تعبیه نشده ولی این کار اجرای دوربین را سریع و راحت کرده که دو فاکتور اساسی برای عکاسی توسط گوشی‌هوشمند هستند.

 

  1. در هنگام تنظیم اثرانگشت و راه‌اندازی سنسور آن، دقت بیشتری به خرج دهید!

راه‌اندازی حسگر اثرانگشت و تنظیم کردن اثرانگشت برای استفاده در بازکردن قفل دستگاه، کار ساده‌ای است و سریع انجام می‌شود؛ اما نیازمند دقت و حوصله بیشتری است.

nexus-5x-fingerprint

هنگام تنظیم کردن اثرانگشت، تنها 6 بار فرصت خواهید داشت تا انگشت خود را به دستگاه بشناسانید، پس مهم خواهد بود که چه مساحتی از انگشتتان در این تنظیمات اسکن می‌شود. مطمئن شوید که بیشترین سطح ممکن از انگشتتان روی حسگر قرار می‌گیرد. مسیر راه‌اندازی و دستورالعمل‌های مربوط به آن آسان و مشخص است، پس آن‌ها را دنبال کنید تا این کار به‌خوبی انجام شود.

وقت گذاشتن برای انجام تنظیمات این بخش، در نهایت این نتیجه را خواهد داشت که حسگر اثرانگشت دستگاه، دقیق، صحیح و باثبات وظیفه‌اش را انجام خواهد داد.

 

  1. خبری از وجود بلندگوهای استریو در جلوی دستگاه نیست!

شاید این مورد، از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک گوشی باید داشته باشد، نیست؛ اما به هر حال دلمان برای بلندگوهای استریو دوگانه جلوی دستگاه تنگ می‌شود.

nexus-5x-speaker

عدم برخورداری نکسوس 5X از این بلندگوها به معنای شکست خوردن آن در رقابت نیست، بلکه احتمال می‌رود به خاطر کم شدن هزینه‌ها و نهایتاً کاهش قیمت آن باشد. درهرصورت نمی‌توان حذف شدن آن را یادآوری نکرد. نکسوس 6 که سال گذشته معرفی شد، از بلندگوهای دوگانه بسیار عالی در جلوی دستگاه برخوردار است، البته نکسوس 6P هم که امسال با نکسوس 5X رونمایی شده و به نحوی همزاد آن به‌حساب می‌آید هم نیز از این بلندگوهای دوگانه بهره می‌برد.

این مسئله لزوماً شاید بد نباشد؛ اما آن‌گونه که می‌توانست هم خوب نیست.

 

  1. صفحه‌نمایش زیر نور مستقیم خورشید به‌سختی دیده می‌شود!

صفحه‌نمایش تعبیه شده در نکسوس 5X در بسیار از موقعیت‌های مکانی عملکرد خوبی دارد که البته به خوبی صفحه‌نمایش نکسوس 6P نیست، ولی زیر نور مستقیم خورشید آن‌چنان که باید و شاید عملکرد خوبی ندارد.

nexus-5x-stump

زیاد کردن میزان روشنایی نمایشگر تا آخرین حد ممکن، به این مسئله کمک خواهد کرد؛ اما این مسئله در سال 2015 دیگر پیش‌پاافتاده است و انتظار می‌رود تمام گوشی‌های هوشمند آن را بر طرف کنند. زیاد کردن میزان نور صفحه‌نمایش، مصرف باتری را بالا خواهد برد ولی به طبع چاره دیگری نیست و وقتی که زیر نور خورشید هستیم مجبوریم که دید خوبی روی صفحه‌نمایش داشته باشیم. احتمالاً در این گونه مواقع باید به دنبال سایه باشیم.

 

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال