اولین برچسب پوستی ایبوپروفن، دقیقا جایی که نیاز به مٌسکن دارد را تسکین خواهد بخشید

یکی از مشکلاتی که عموما در مورد مسکن‌ها وجود دارد، این است که با مصرف آنها، تمام بدن تحت تاثیر قرار می‌گیرد. هر چند محلی که در آن احساس درد وجود دارد آرام تسکین پیدا می‌کند اما نمی‌توان تحت تاثیر قرار گرفتن دیگر نقاط بدن را نادیده گرفت چرا که این موضوع خود ممکن است […]

یکی از مشکلاتی که عموما در مورد مسکن‌ها وجود دارد، این است که با مصرف آنها، تمام بدن تحت تاثیر قرار می‌گیرد. هر چند محلی که در آن احساس درد وجود دارد آرام تسکین پیدا می‌کند اما نمی‌توان تحت تاثیر قرار گرفتن دیگر نقاط بدن را نادیده گرفت چرا که این موضوع خود ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد. به همین جهت محققین دانشگاه انگلستانی Warwick در اقدامی جدید، موفق به تولید برچسب‌های ایبوپروفن (از مٌسکن‌های قوی و مشهور) شده‌اند که می‌تواند به صورت موضعی عمل کرده و درست محلی که درد می‌کند را تسکین بخشد.

این برچسب که توسط شرکت Bostik، طراحی و تولید شده است، می‌تواند به نسبت وزنی که دارد، تا 30 درصد ایبوپروفن را به همراه داشته باشد. کاربران با قرار دادن این برچسب بر روی پوست خود و مکانی که احساس درد دارند، می‌توانند امکان انتقال مواد مٌسکن را به صورت کنترل‌شده به بدن خود فراهم آورند. موادی که از طریق برچسب وارد پوست می‌شوند تا 12 ساعت فعال خواهند ماند. همچنین باید اشاره کنیم که این مٌسکن‌ها و مواد آن، دیگر وارد خود نخواهند شد و برای آرام کردن درد، تمام بدن را طی نخواهند کرد.

با اینکه پیشتر ژل‌های موضعی ایبوپرفون تولید و در اختیار نیازمندان قرار گرفته اما میزان موادی که آنها در خود دارند بسیار پایین‌تر از این برچسب‌هاست. اینطور که سازندگان اعلام کرده‌اند، این برچسب‌های موضعی، 5 تا 10 برابر بیشتر از ژل‌های موجود، مواد آرام‌بخش در خود دارند و می‌تواند با سرعت بسیار بیشتری درد را تسکین بخشند. و البته شاید نیازی به گفتن نباشد، اما این برچسب‌ها به خوبی بر روی پوست قرار گرفته و جنس چسب به کار رفته در آنها نیز علاوه بر مقاومت بالا، به پوست هیچ آسیبی نمی‌رساند.

First-ever ibuprofen patch delivers pain relief right where it's needed 2

طبق گفته‌ی محققین، از مواد پلیمری موجود در این برچسب‌ها می‌توان در تولید دیگر برچسب‌های پزشکی نیز استفاده نمود، انواع دیگری از بیماری‌ها که شاید به کمک ژل‌های موضعی، بتوان آنها را زودتر و بهتر درمان نمود.

هم‌اکنون برچسب‌های موضعی ایبوپروفن تولیدشده توسط محققین دانشگاه Warwick در حال تولید انبوه و اقتصادی‌سازی آن هستند و احتمالا با همکاری شرکت Medherant، ظرف دو سال آینده شاهد ورود آنها به بازار باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال