نخستین سیمکارت اپراتور مجازی تا دو ماه آینده روانه بازار می‌شود

صادق عباسی شاهکوه، معاون رگولاتوری از عرضه اولین سیم‌کارت اپراتور مجازی تا دو ماه آینده خبر داد. معاون بررسی‌های فنی و صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کل، سهم موبایل و پیامک را از این بازار 74 درصد دانست و گفت: درآمد اپراتورها 20 هزار میلیارد تومان است که سهم عمده آن حاصل […]

صادق عباسی شاهکوه، معاون رگولاتوری از عرضه اولین سیم‌کارت اپراتور مجازی تا دو ماه آینده خبر داد.

معاون بررسی‌های فنی و صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کل، سهم موبایل و پیامک را از این بازار 74 درصد دانست و گفت: درآمد اپراتورها 20 هزار میلیارد تومان است که سهم عمده آن حاصل از مکالمه موبایل و پیامک است. این درحالی است که تا انتهای سال 1394 سهم دیتای تلفن همراه تنها 5درصد بوده است یعنی در بخش دیتا فاصله زیادی با آنچه که باید باشیم، داریم.

به گفته وی پیش بینی شده است که در سال 1399 از 20 هزار میلیارد تومان درآمد فعلی به 70هزار میلیارد تومان برسد.

عباسی شاهکوه با تاکید بر ظرفیت بالای اپراتورهای مجازی گفت: ما باید سهم اپراتورهای مجازی از فضای اپراتورهای کشور را به 27 درصد افزایش دهیم و پیش‌بینی می‌شود که در نتیجه این اقدامات سهم مکالمه موبایل و پیامک به 35درصد کاهش یابد. این ارقام درحالی است که در اتحادیه اروپا میان افزایش سهم اپراتورهای مجازی از یک سو و سهم صوت و پیامک، رشد متناسبی وجود دارد.

وی از افزایش درآمد در بخش مکالمه و صوت از 14 هزار میلیارد تومان به 20 هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: در بخش دیتا باید از هزار میلیارد به 18هزار میلیارد در سال 1399 دست پیدا کنیم یعنی رقمی معادل 18برابر.

معاون رگولاتوری ادامه داد: از  76میلیون نفر تنها 19میلیون مشترک سرویس های 3Gو 4G هستند. این ارقام نشان می‌دهد که در حوزه دیتا، فضای زیادی وجود دارد. از نظر تلفن همراه نیز 95 تا 96درصد پوشش جمعیتی داریم. در 3سال اخیر و از بدو ورود نسل3، 15هزار سایت نسل 3 در کشور نصب شده است. این رقم بسیار بزرگی است. تعداد مشترکان درطی این سال‌ها درحالی افزایش داشته است که حجم بازار در ایران پایین است. جمعیت مشتاق در ایران بسیار زیاد است. به طور مثال، فضای ویدیویی اپراتورهای ما صفر است و این درحالی است که این رقم در سایر نقاط دنیا رقمی برابر با 80 درصد است.

عباسی همچنین افزود: تعداد مخاطبان سیم‌کارت‌های مجازی 3.5میلیون نفر برآورده شده و سهم ظرفیت بازار ایران از اپراتورهای مجازی 15درصد است.

در ادامه امین کلاه‌دوزان، دارنده پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه اعلام کرد: 54درصد مخاطبان بازار تلفن همراه را افراد زیر 30سال تشکیل می‌دهند، نرخ نفوذ سیم‌کارت در ایران حدود 147درصد است.

وی با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار، 40میلیون گوشی تلفن هوشمند در ایران وجود دارد که دسترسی کودکان به این وسیله، بیش از 55درصد است، گفت: این رقم در دنیا برای گوشی‌های هوشمند، 49درصد و برای تبلت، 30درصد است. این رقم برای ایران درحالی 56درصد برآورد شده است که سیم‌کارت در مالکیت کودک یا نوجوان نیست و در حقیقت هیچ‌گونه کنترلی بر استفاده این قشر از دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند وجود ندارد.

به گفته کلاه‌دوزان، در بین افراد گروه سنی 14 تا 25 سال، مکالمه در اولویت ششم قرار دارد و سرویس‌ها و خدماتی نظیر بازی و سرگرمی در اولویت است.

وی با تاکید بر اینکه حدود 23میلیون گیمر در ایران وجود دارند، گفت: حضور اپراتورهای مجازی در ایران لازم است.

کلاه‌دوزان افزود: 75درصد از گیمرها گروه کودک، نوجوان و جوانان هستند. همچنین 65 درصد از هزینه این بازی‌ها از طریق موبایل پرداخت می‌شود. این درحالی است که این رقم در دنیا در حدود 32 درصد است. به طور مثال ایرانی‌ها حدود 132 میلیارد تومان برای بازی کلش‌آف‌کلنز هزینه کرده‌اند. در واقع هر نفر گیمر در ایران در حدود 22هزار تومان برای این بازی هزینه کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال